Hoppa till innehåll

Foto

Fantasyhäftet

• Please log in to reply
97 replies to this topic

#41 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 07 juli 2012 - 16:06

Håller med buffy och zack. Så länge man fixar skogar så det inte blir som sherlocko beskrev. Kanske att man i skogar kan se in - med cover - och ut, men inte igenom.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#42 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 07 juli 2012 - 20:19

Är det någon som gnäller i tråden ? Alla verkar tycka att arrangörerna gör som de vill bara de i god tid talar om hur det kommer bli.

Dock har arrangörerna faktiskt varit öppna med att de vill ha feed back och att de inte har någon större turneringsvana. Då känns det helt okej att skriva saker i stil med:

"Ni kan göra så om ni vill men har ni tänkt på att det får de här konsekvenserna"

eller.

"Ni gör som ni vill på er turnering men är ni medvetna om att det inte är så här svenska turneringar brukar hantera detta"

@Arrangörerna. När kan vi vänta oss nästa version av fantasy häftet (med besked i line of sight frågorna) ?

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#43 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 09 juli 2012 - 16:25

Är det någon som gnäller i tråden ? Alla verkar tycka att arrangörerna gör som de vill bara de i god tid talar om hur det kommer bli.

Dock har arrangörerna faktiskt varit öppna med att de vill ha feed back och att de inte har någon större turneringsvana. Då känns det helt okej att skriva saker i stil med:

"Ni kan göra så om ni vill men har ni tänkt på att det får de här konsekvenserna"

eller.

"Ni gör som ni vill på er turnering men är ni medvetna om att det inte är så här svenska turneringar brukar hantera detta"

@Arrangörerna. När kan vi vänta oss nästa version av fantasy häftet (med besked i line of sight frågorna) ?

+1

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#44 Tjarls

Tjarls

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 201 Inlägg:
  • Interests:Mining, mountains, beer and smithing

Postad 10 juli 2012 - 11:15

Vi är lite mitt i semestertider och har därav inte varit så aktiva i denna tråd. För tillfället så håller vi på och kikar på möjligheterna med att dra ihop ett sådant möte som nämndes tidigare i tråden. (Dra ihop vana arrangörer som bor i närheten och diskutera kring det hela)

Vi har i de interna diskussionerna varit hyffsat överens om hur vi ska tweaka det och den feeback vi fått har varit väldigt nyttig. LoS är en sådan grej som vi inte hade en aning om att det skulle bli "en stor grej". För vi på föreningen har alltid tyckt att den ändringen varit löjligt och alltid kört utan TLoS. Sen antog vi att resten av världen gjorde likadant som vi.

Jag är tillbaka i Hallsta om en vecka och ska försöka se till att dra ihop något då i närheten av det.

#45 Zack

Zack

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 900 Inlägg:

Postad 17 augusti 2012 - 16:25

Kommer de nya reglerna gälla för demoner? Dvs. flamer's är sämre och seeker's är bättre. Och kommer de nya demonenheterna vara tillåtna, dvs. soulgrinder, hellflayer m.m. ?
/Sebastian Berg - HYMS

"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country."

#46 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 19 augusti 2012 - 20:00

Ska de köra på ETC bör de inte tillåta dem då ETC är skrivet efter nuvarande demonbok.

(Det här är en av nackdelarna ETC restriktionerna, de börjar uppdateras under våren inför ETC som är i augusti men arbetas inte på under juli-januari ungefär vilket gör att turneringar under hösten som vill använda ETC alltid kommer att sakna stöd för de senaste släppen från GW)

#47 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 445 Inlägg:

Postad 23 augusti 2012 - 11:27

Kommer häftet uppdateras (någon förhandsinfo?), eller är det som står i dokumentet på första sidan reglerna som kommer gälla?

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#48 Aroden

Aroden

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 517 Inlägg:

Postad 26 augusti 2012 - 21:45

Har ni pratat nått mer om skogar? Känns som att mitt listbygge kommer vara rättså avhängigt på hur mycket man kan gömma sig bakom. Nästan så att en drake lönar sig i nuläget :).
Primo Victoria

#49 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 323 Inlägg:

Postad 26 augusti 2012 - 22:14

Ja vad är det som gäller, TLOS med vilka modifikationer?
Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - ?? plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer

"Stand and die, no death no glory!"

#50 Tjarls

Tjarls

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 201 Inlägg:

Postad 27 augusti 2012 - 08:29

Svar på alla frågor kommer inom kort :)

#51 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 03 september 2012 - 11:46

Angående boende så påstår hotellet att de inte har någon rabatt för "Shadowgames". What gives?
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#52 Tjarls

Tjarls

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 201 Inlägg:

Postad 03 september 2012 - 12:02

Jag ska ringa och prata med Franco och höra om det inte har kommit in. Återkommer när jag fått besked

#53 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 445 Inlägg:

Postad 06 september 2012 - 06:17

Svar på alla frågor kommer inom kort :)

Händer det nåt på den här fronten?

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)

#54 Tjarls

Tjarls

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 201 Inlägg:

Postad 06 september 2012 - 08:02

Jag ligger på för att vi ska få svar så fort som möjligt. Jag ber hemskt mycket om ursäkt för fördröjningarna.

#55 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 06 september 2012 - 09:03

Jag står fast vid vad jag skrev i en annan tråd. Deras regelsdomare till fantasy verkar ha gått under jorden. (Tycker de borde lösa det genom att skaffa en annan domare, det här börjar bli löjligt)

#56 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 445 Inlägg:

Postad 07 september 2012 - 06:40

Ta ett beslut själva istället om det inte går att få svar från honom. Det här börjar bli löjligt..

Om ni vill göra det lätt för er, kör:
-ETC restriktioner rakt av
-ETC line of sight
http://www.mediafire...p1jisyedcydjbr5
-ETC FAQ
https://docs.google....I8ddFpyuGooTk84

On ni inte använder er av ett externt regeldokument (som tex etc faq) kommer det komma en hel del regelfrågor här på forumet som folk vill ha svar på innan turneringen (sådant som påverkar val av armé). I nuläget känns det inte som särskilt troligt att man kommer få svar på dessa.

Erik Aronson

#57 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 07 september 2012 - 06:44

Ta ett beslut själva istället om det inte går att få svar från honom. Det här börjar bli löjligt..

Om ni vill göra det lätt för er, kör:
-ETC restriktioner rakt av
-ETC line of sight
http://www.mediafire...p1jisyedcydjbr5
-ETC FAQ
https://docs.google....I8ddFpyuGooTk84

On ni inte använder er av ett externt regeldokument (som tex etc faq) kommer det komma en hel del regelfrågor här på forumet som folk vill ha svar på innan turneringen (sådant som påverkar val av armé). I nuläget känns det inte som särskilt troligt att man kommer få svar på dessa.

+1

Något måste spikas nu omgående. Att köra ETC rakt av är en bra lösning.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#58 Tjarls

Tjarls

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 201 Inlägg:

Postad 07 september 2012 - 07:33

Vi är fullt medvetna om situationen och har tagit beslutet att om vi inte får tag på honom innan måndag så går vi in och tar beslut själva.

Jag ber om ursäkt för denna mycket konstiga situation och hoppas ni kan stå ut tills dess. I händelse av att jag går in och skriver om det hela så kommer det bli ETC rakt av eller mer avslappnat med mindre restriktioner. Vi (Övriga arrangörer som inte var inblandade i fantasyreglerna) kommer att sitta på söndag och förbereda detta för att sedan som sagt publicera på måndag om vi inte fått tag på honom.

#59 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 07 september 2012 - 08:36

Låter bra :)

För eran egen skull skulle jag nog ta ETC-restriktionerna rakt av, eller iaf ha dom som utgångspunkt då dom var riktigt bra i år.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#60 Tjarls

Tjarls

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 201 Inlägg:

Postad 10 september 2012 - 17:45

Liten update, tyvärr inga nya klarheter på reglerna.

Jag fick under gårdagen ett samtal från Fähre men var inte i närheten av telefonen och kunde inte svara. Han lämnade dock ett meddelande som sa att han är mellan två telefonabbonemang och därav inte gått att kontakta. På natten mellan tisdag och onsdag skulle denna gå igenom och därefter räknar han med att vara enklare att kontakta.

Iom den informationen som dök upp har han inte blivit avsatt och jag ska göra mitt yttersta för att kunna publicera en färdig uppdatering på onsdag! Jag ber återigen om ursäkt för allt detta och hoppas att edert tålamod ännu inte tagit slut!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar