Hoppa till innehåll

Foto

Kommentarer Vinterslaget

• Please log in to reply
38 replies to this topic

#21 glasman

glasman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 259 Inlägg:

Postad 26 februari 2009 - 11:22

Tack ska ni ha!
Tänk att jag under min ganska långa turnerings karriär med dvärgar endast fått stryk 20-0 två gånger.
Båda gångerna var det Jacob Scott! Helt osannolikt. Stor press nästa gång vi möts glare.gif

Skriver för att jag reagerar mot Johan Karlssons kommentarer om målningen.

Jag tycker det är skandal att delta med en så ful armé.
Förra året deltog han med en halvt omålad Bretonnia armé o detta år med dito HE. Omålade, obasade, utan svansar.
Det är ett hån mot oss som kämpar för snyggare arméer.

Vi har en regel som är standard att omålade figgar dör, vi har alla godtagit den. Att kalla det för idiotiskt är att kalla oss idioter.
Att sen kalla oss barnsliga och antyda vi har brist på fantasi är helt över toppen.

Om jag hade haft mage att spela med liknande armé hade jag definitivt legat lågt med dylika kommentarer.

"It is well that war is so terrible, otherwise we would grow too fond of it."

Robert E Lee

#22 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 26 februari 2009 - 12:52

QUOTE (Hoffa @ Feb 25 2009, 18:54 ) <{POST_SNAPBACK}>
Nu har vi inte en så fin uträkning av BP+komp som någon fixade efter Atlantis men det ser ut som det inte blev samma absurda DE,DoC,VC dominans i toppen de här gången.

Några teorier om varför ?

För att när man lärt sig möta dessa armér och tweekat sin lista med lite små modifieringar som inte radikalt ändrar nått i listan utom att man får lite extra umph mot just dessa tre så kan man spöa dem ganska säkert. Utöver det beror det som vanligt på vilka listor folk spelar med. Hade David spelat sina demoner istället för O&G så hade han ju kommit in i top5 med dem i stället, samma om Jacob hade tagit sina VC eller kryddan kört med en Demon armé. Dessa tre killar är så pass bra att det sällan spelar nån roll vilken lista de spelar med, de kommer placera sig ändå.
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#23 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 320 Inlägg:

Postad 26 februari 2009 - 12:57

QUOTE (glasman @ Feb 26 2009, 11:22 ) <{POST_SNAPBACK}>
Tack ska ni ha!
Tänk att jag under min ganska långa turnerings karriär med dvärgar endast fått stryk 20-0 två gånger.
Båda gångerna var det Jacob Scott! Helt osannolikt. Stor press nästa gång vi möts glare.gif

Skriver för att jag reagerar mot Johan Karlssons kommentarer om målningen.

Jag tycker det är skandal att delta med en så ful armé.
Förra året deltog han med en halvt omålad Bretonnia armé o detta år med dito HE. Omålade, obasade, utan svansar.
Det är ett hån mot oss som kämpar för snyggare arméer.

Vi har en regel som är standard att omålade figgar dör, vi har alla godtagit den. Att kalla det för idiotiskt är att kalla oss idioter.
Att sen kalla oss barnsliga och antyda vi har brist på fantasi är helt över toppen.

Om jag hade haft mage att spela med liknande armé hade jag definitivt legat lågt med dylika kommentarer.

@Glasman Och Johan Karlsson:
Innan detta blir en diskussion utöver vad det egentligen behöver vara, visst kan man ha åsikter över hur detta med målningsbedömning har uttryckts men låt oss inte hamna i en diskussion där det kastas skit.
Varje turneringsarrangör har rätten att bestämma själv, passar det inte? Stanna hemma. Har du åsikter om att du tycker nått ska ändras, gör det konstruktivt!

Jag säger inte att nån har rätt eller fel, men forumet här finns inte till för hetsade diskussioner så jag förväntar mig att inget mer skrivs i ärendet om det inte är riktat till arrangörerna och även där betänk på vad ni skriver. FOlk lägger ner massor med tid på målning och arrangörer kämpar länge med att ge alla en bra upplevelse, men samtidigt så finns det många som inte kan måla lika snyggt som tex Aas och Scottarna och därigenom har jag en stor förståelse för dem, men det måste vara konstriktivt.

Som sagt inget ont om nån av Er men jag känner att detta snabbt kunde bli en puck som blir större än vad den behöver vara.

Summa sumarum: Läs beskrivningen av turneringen, gillar du det inte framför konstruktiv kritik eller stanna hemma.

Mvh
Hampus Berg
Admin
Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - ?? plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer

"Stand and die, no death no glory!"

#24 Jacob.S@ISEN

Jacob.S@ISEN

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 155 Inlägg:

Postad 26 februari 2009 - 13:19

Ett stort tack till arrangörerna som lyckades hålla ett väl fungerande arrangemang utan några missöden smile.gif .
Sen är väldigt kul det finns en ung arrangörsgrupp som vågar testa scenariokort och subjektiv komp vid sidan om kompmallen - det är hoppfullt!

Är det något jag reagerade på under turneringen var det förekomsten av omålade arméer. Precis som Simon Holm uttryckte det tidigare, tycker jag att det är helt oacceptabelt att komma till en turnering med endast en ihopsatt armé. Jag inbillar mig att om det finns en skillnad mellan källarspel, testslag eller dylikt och en turnering. I det sistnämnda bör kraven vara högre, både vad det gäller att figurerna är målade och enkla saker som att man har en föreställning om hur spelet går till.

Det här är inget påhopp på Johan Karlssons tidigare inlägg, som jag iofs inte samtycker med, utan snarare att det överhuvudtaget ska vara möjligt att spela på en turnering med omålade figurer.

En omålad armé ska inte få noll i målningspoäng - de ska inte ens få ställa upp!

/Jacob

#25 John Scott

John Scott

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 132 Inlägg:

Postad 26 februari 2009 - 13:24

Vill inte belasta tråden med sura kommentarer, men tycker man kan ta upp exemplet för en allmän disskussion.
Håller fullständigt med Simons inlägg; framförallt är det ju lite självsaboterande att angripa spelare som anstränger sig att åtminstone spela med en målad armé (oavsett resultat) om man själv inte lyckats uppnå det mest grundläggande.
Vidare så tycker jag principiellt att det är lite underligt med 0:or i målning. Nu är jag en vän av hårda bestraffningar gällande målning, men genom att skriva ut i turneringshäftet, eller på turneringen praktisera, att omålde arméer får 0 i målning, så legitimerar man ju på sätt och vis förekomsten av omålade arméer.
Exempelvis: spelare X, med en helt, eller delvis omålad armé, accepterar att han kommer att få en nolla i målning (spelare X har således inga ambitioner att komma långt i turneringen), men tar smällen och dyker upp med sin omålade armé, förvissad om att han kommer att bestraffas och har därför inga problem med att spela med en armé som (faktiskt) förstör spelupplevelsen för sina motståndare.
Men det är ingen rättighet att spela på turneringar, uppfyller man inte kraven (det är faktiskt en turnering, inte ett slag hemma hos eller på spelklubben), så får man helt enkelt stanna hemma.
Slutligen så inser jag att det från arrangörernas sida är svårt att hindra folk från att dyka upp med omålade arméer, eller att förvägra dem en plats när dem väl är på turneringen. Jag skulle däremot se att dem som väljer att spela på turneringar faktiskt tar hänsyn till sina motståndare och inte uppvisar den typ av nonchalans som det faktiskt innebär att spela med omålade figurer.

PS. lite oroande att både Jacob och Hampus postar ett inlägg medan jag sysslar med mitt. Sen är det ju lite skojigt, tycker jag i alla fall, att den enda gången Jacob och jag skrivit i samma tråd, så handlar det om målning...
Ja, just det ja...det verkade vara en trevlig turnering, kan tänka mig att dyka upp nästa år...

#26 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 243 Inlägg:

Postad 26 februari 2009 - 14:49

Vill först säga att det var en trevlig turnering även om resultat inte var så bra för mig så gick alkohol konsumtionen betydligt bättre.

Ang målning så tycker jag att man ska få vara med om man har någon omålad figur fast man ska få 0 i målning såklart. Jag håller med om att det kan vara lätt för arrangörerna att missa men om den personen kommer bra till i turneringen så kommer nog någon spelare säga till och om personen inte kommer så bra så tycker jag inte det spelar så stor roll.

Det är klart det är trevligare att möta en helt målad arme än en som bara är målad till te x 80% men det viktigaste är ändå motståndaren. Jag möter hellre än trevlig kille som inte har målat allt än en mindre trevlig person som har en skit snygg arme.
David "Dangerous" D

#27 Peppe

Peppe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 755 Inlägg:

Postad 26 februari 2009 - 15:13

Jag känner att även jag måste lägga till en liten post om Vinterslaget, trots att mycket redan sagts. På det stora hela hade jag en kanonhelg! Halmstad är en trevlig stad (kanske ännu trevligare under sommaren), spellokalen och sovlokalen var mycket bra och nära till stan vilket är ett stort plus. Fin frukost båda dagarna och gratis kaffe var väl behövligt och ger även det ett stort plus i kanten.

Om vi går över till det som hade med själva spelet att göra tycker jag scenariokorten, som var den stora diskussionen innan turneringen fungerade bra men en finslipning skulle behövas. Mycket har sagts om dessa så jag går inte in på det mer. Terränen var bra i stort sett men lite mycket småplotter och impassible terrain på en del bord, vilket redan sagts. Ett av borden hade en stor flod vilket känns lite spelförstörande (hamnade som tur var inte på det bordet).

Jag tycker arrangörerna i det stora hela gjorde ett bra jobb. Vad jag förstår var det första gången Christoffer och Björn anordnade Vinterslaget själva, vilket inte är det lättaste så det ska ni ha cred för. Bra jobb med scenariokorten som ni verkar lagt ner mycket jobb på. Det hände dock en incident då en arrangör gick in i en av mina matcher och kommenterade hur min motståndare skulle spela. Jag påpekade inget vid det tillfället men jag tycker inte det är något en arrangör borde ägna sig åt.

Till sist vill jag tacka alla mina motspelare och arrangörerna för en trevlig turnering och skåningarna för en trevlig lördagskväll.

/Peter

#28 hagar redbeard

hagar redbeard

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 614 Inlägg:

Postad 26 februari 2009 - 15:50

Jag brukar inte posta så mycket, men jag ville säga tack för en trevlig turnering, det var kul och arrangemanget flöt på bra. Jag tycker att scenariokorten skulle behöva tweakas en del, framförallt magic flux, som inte gjorde något mot tomb kings, väldigt lite mot VC, och tactical brilliance, som var alldeles för bra om man visste vad man gjorde. men kul initiativ, dock är jag emot kort som man inte visar förräns i slutet på matchen, alla kort borde visas efter deployment så man har en chans att kontra motståndaren.

Henrik Eriksson

#29 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 26 februari 2009 - 16:46

QUOTE (buffy @ Feb 26 2009, 14:49 ) <{POST_SNAPBACK}>
Det är klart det är trevligare att möta en helt målad arme än en som bara är målad till te x 80% men det viktigaste är ändå motståndaren. Jag möter hellre än trevlig kille som inte har målat allt än en mindre trevlig person som har en skit snygg arme.

Håller med John och Jacob.

Har man målat 80% av armén kan man nog klara av att måla de sista 20%.

Jag möter hellre en trevlig motståndare med en ful armé än en ful motståndare med en trevlig armé! Däremot tänker jag inte möta omålat vare sig han är ful eller trevlig. Skiter i om det gör mig till en barnslig idiot men några krav måste man väl ändå få ha?

Vill ni inte måla era figurer, låt bli att komma på turneringen.
Förening: Mark of Skåne
Arméer: Beasts of Chaos, Wood Elves
Projekt: Warriors of Chaos

#30 hagar redbeard

hagar redbeard

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 614 Inlägg:

Postad 26 februari 2009 - 17:15

fast kryddan, om turneringen tillåter omålat så är det väl okej att komma med omålat? för uppenbarligen så tillät dem omålat på vinterslaget, och då får man strunta i turneringen om man ogillar omålat.
jag kan ju säga att det inte gör mig så mycket att spela mot omålat, tycker det är viktigast att motståndaren är trevlig, och inte en ostande skåning, som kryddan wink.gif men naturligtvis är det trevligare att möta en målad armé, men jag tycker bara inte att det förstör hela spelupplevelsen

#31 Zelrach

Zelrach

Member

• Members
  • PipPip
  • 11 Inlägg:

Postad 26 februari 2009 - 18:49

Vinterslaget var mitt första större convent (räknar inte Åfors Open eller CalCon då) utifrån WHFB-synpunk, och jag hade riktigt skoj. Det var skönt att få stryk så man insåg vad det var man höll på med, och sedan kunna ligga och leka runt lite ner i bottenträsket. Perfekt förstagångsupplevelse utifrån de kriterier jag kan ställa mig själv.

Arrangemang: Jag tycker att det var ett dedikerat och intresserat arbete ni genomförde, och har egentligen inga större klagomål. Apropå att ni placerade toppstriderna i främre delen av rummet, och sedan successivt nedåt, ser jag både positiva och negativa aspekter i. Ur en positiv spelvinkel bidrar det till enklare organisation, mer tävlingsanda (då man självfallet vill avancera), och ett tydligt fokus på toppstriderna.
Lite mer negativt är dock att man riskerar att sitta och tumma vid samma bord upprepade tillfällen, och att utebliven mix av viktiga slag samt mindre viktiga medför att spelarna längst ner känner sig aningen marginaliserade wink.gif En idé vore att ha ett spelfält på 6 bord främst för de viktigaste striderna, och blanda resten, men detta är endast för att jag delvis är gnällig över att jag aldrig fick lov att spela på ökenbordet.

Scenariokort: Som WE-spelare fick jag lov att använda min skog en gång som sedvanligt och vilket alltid är ett bra grepp. Skogen luktar ost. Fluxen var kraftfull, men kanske nästan för elak mot riktigt starka magihärer. Dessutom slår den inte där den ska (TK, VC mm) och blev säkert därför för många ett restkort. Jag håller med vad andra talare sagt om någon slags ekvivalent till stormens minus skulle vara positiv här. Tactical Brillance var stygg, om man hade förstånd för att bruka den. Själv slängde jag iväg den mot Peter Edvardsson och hans DE där den inte påverkade slaget överhuvudtaget, men den har fortfarande enorm potential; eventuellt kanske till och med för mycket potential. Stormen var ju underbar! Mina archers klarade sig rätt lindrigt igenom den de 3 slag den slog igenom (och 2 stormar med Andreas Graae var ju bara spelförhöjare). Stormen gjorde det den skulle och var ett bra kort. Assasinate är en klassiker, och trots att jag hade oflyt med killing blows när jag använde den är den likväl ytterligare ett bra kort, som funkar alldeles utmärkt. (Assasinate + Warpath mot WE = kärlek). Occupation har jag inget speciellt att säga om då jag tyckte kortet fungerade alldeles utmärkt.

Irritationen med scenariokorten är att inget av dem neutraliserade varken VC eller DoC på något sätt, vilket ändå måste vara en av anledningarna till att korten existerade. Eventuellt att fluxen skulle kunna ha påverkat ward saves och daemonic saves också? Och med det avser jag sådana som är magiskt genererade likt daemonic och forest spirit.

Terräng: Terrängen var bra (trots att jag saknade min skog på sista bordet sad.gif), om än lite väl många impassables på vissa bord. Personligen gick jag igenom vad varje terrainpiece klassades som med min motspelare i de flesta av mina slag.

Målning: Jag instämmer med Kryddan, Glasman och Scottarna ovan, men tycker väl egentligen diskussionen är ospecifik för Vinterslaget och bör hållas någon annanstans.

Sportsmanship: Det fanns inga klara riktlinjer om vad som skulle läggas in i bedömningen, men jag mötte trevligt motstånd hela vägen och hade förhållandevis bra slag med ett bra flyt.

Tack för en god strid!

/Charles
Det finns inte det som inte en ensam slayer kan ställa till med.

#32 bjorn

bjorn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 320 Inlägg:

Postad 26 februari 2009 - 19:57

Som arrangör kan jag väll också ge mina tankar,
Först och främst vill jag sälja att jag hade jättetrevligt, det är hur kul som helst att bara gå runt och kolla på matcher, snacka skit och dessutom lär man sej väldigt mycket av att kolla på matcher.

Negativt
Målningen, den får väll jag som arrangör ta på mej. Jag tycker själv att man inte ska få spela med omålat, och där borde vi vara hårdare. Till nästa gång borde vi gå ut och säja att vi inte accepterar omålat och att det kommer räknas som döda.
Lokalen, jag är nog den enda som är negativ till den, jag tycker att den är för liten, alldeles för varm och för högljudd (och då skulle ni vara där innan de byggde om den  ) Jag var aldrig inne i sovsalarna så jag kan inte komentera hur de var men jag hoppas att det var okej,

Possetivt:
Jag tyckte att turneringen flöt på väldigt bra vi hade som mest 5 minuters försening på söndag morgon. Som igentligen enbart kom till för att vi hade varit lata när vi lottade efter match 3 på lördag kväll och inte kollat om två spelare hade mötts eller inte, men det löste sej bra.
Jag gillar också att det var bra spridning på topp arméerna, att bästa demon spelaren inte kommer bättre än 6a ser jag som en bra sak, att sedan en TK armé vinner och O nG och DoW tar 2 topp4 platser var kanske inte så väntat.
Jag tycker att kompen var bra, att sätta en förhållandevis hög minsta komp gjorde att vi slapp de allra västa listorna vilket jag tror resulterade i ett roligare spelklimat.
Priserna jag tycker att det är betydligt roligare att få en pokal än ett diplom.
Att min arrangörskollega var den enda som förlorade samtliga matcher wink.gif

Vad som kan göras bättre:
Scenario korten, jag vet att alla har en åsikt om den speciellt då ”storm” och ”flux” och jag kan lova att det kommer att ses över, men jag tycker de andra funkade rätt bra.
Borden, vissa var snygga och välspelade men vissa var alldeles för plottriga med små impossible bitar.
Att byta så att toppen och botten inte spelar på samma ställe hela tiden för att minimera att folk spelar på samma bord flera gånger.
Kompen vissa fick fel i den subjektiva delen och det är jag hemskt ledsen för.

Jag har säkert missat något men det får räcka så här.

Till sist vill jag tacka alla som kom och gjorde allt arbete som vi la ner värt mödan, man blir verkligen sugen på att hålla en turnering igen :

//Björn

#33 glasman

glasman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 259 Inlägg:

Postad 26 februari 2009 - 23:41

Var det inte rätt fantastiskt med Mag-El?

Förra året vann han fantasy turneringen i stor stil. I år vann han FoW turneringen lika överlägset!

En sann VinterslagsMästare!

"It is well that war is so terrible, otherwise we would grow too fond of it."

Robert E Lee

#34 Maian

Maian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 365 Inlägg:

Postad 28 februari 2009 - 02:13

Jag ber om ursäkt om någon kände sig påhoppad eller på annat sätt förnärmad av mitt tidigare inlägg, det var inte min mening.
Jag märker att det är väldigt varierade åsikter angående det där med målningen.

Jag vill bara säga det här:
Jag är väldigt ny till både det här med Warhammer och turneringar.
För 2,5 år sedan hade jag inte äns hört talas om Warhammer.
Vinterslaget för två år sedan var min allra första turnering som jag åkte på och innan dess hade jag bara spelat 1 match.
Under den här tiden har jag provat många olika arméer och inte alltid lagt mest energi på utseendet så att säga.

Jag ber om ursäkt för att jag inte har fattat den oskrivna regeln om att man inte får ställa upp med en inte helt färdig armé, men
jag trodde faktiskt att det var spelaren och spelsättet som avgjorde mest. Att man är trevlig mot sin motståndare och försöker
göra det till en trevlig spelupplevelse för båda. Och att det var därför man också fick poäng för hur "snygg" ens armé var, typ ett plus
för dem som vill/kan lägga ner rätt mycket extra tid på att göra sin armé riktigt snygg, inte ett hinder för dem andra.
Iom att jag precis har börjat och därför inte kan exakt alla regler och inte direkt är ett supergeni arméuppbyggnad m.m. så har jag
inte heller haft någon förväntning på att hamna i top 10. Men det betyder inte att jag inte försöker!
Men som sagt, där jag brukar hamna (nästan sist) brukar inte målningspoängen spela så stor roll.
Jag kan också säga att jag tar Warhammer på lika stort allvar som dem flesta andra, fast kanske andra delar av det.
Nu när jag vet att vissa t.o.m. vägrar möta någon bara för att dem inte har en helt målad armé så skall jag självklart ändra på detta,
alla måste ha rätt till sina principer, och iom att jag vill ha så trevliga matcher som möjligt så måste jag ändra mig i detta fallet.

Det enda jag ville påpeka var bara att jag tyckte jag förtjänade en 0:a i poängen, och i detta läget hade det inte skadat någon.

Jag håller med Puritan och dem andra, detta är en diskusion att ta upp i en annan tråd, inte här.

Ursäkta för att det blåste till oväder för en sak som jag trodde inte ens skulle orsaka bris.

/Johan Karlsson

#35 bahh

bahh

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 319 Inlägg:

Postad 01 mars 2009 - 10:35

personligen håller jag för första gången i mitt liv på med ett ärligt försök att måla en "snygg armé"...vilket tar tid för mig som kanske inte e världsbäst på att måla.
därför dök jag inte heller upp. han inte klart helt enkelt. har endå läst igenom trådarna med stort intresse o längtat lite tills jag blir klar med mina skogsalver så jag oxå kan vara med (dock så är dagens projekt att försöka komma på ett sätt att spöa polarns vampyrer som totalkrossade mig igår i vår komp14match).

har under detta halvår sedan jag återupptog mitt warhammernördande försökt komma på ett ställningstagande till målningens betydelse för slutresultatet på en turnering....och det är väll som det är med komp....himla svårt att få alla nöjda.

om jag skulle arra en turnering så skulle jag dock ha såhär:

*För att ens få dyka upp ska man ha en 100% målad armé (och ihopsatt) med ett OK "what you se is what you get" (alla magic items kanske inte är ett måste....men man kan ju åtminstone ha rätt typ av vapen osv...) för att räknas som målad ska figurerna åtminstone ha X antal färger (4,5,3 kanske). det ska i alla fall synas att man försökt måla snyggt(några streck på basen räknas alltså inte....och allt sådant medvetet slarv ska inte heller godkännas)

*målningen ska dock inte räknas in i samma kalkyl som BP och Komp. Istället är det en separat tävling med pris osv. Om man hamnar på samma målningspoäng så avgör dock ens BP och komp.

jag tycker helt enkelt att alla som är villiga att lägga ner tid på målandet ska ha samma chans att komma högt i turneringar.... dessutom så är ju målning en smaksak....och sedan kanske det är roligt för den som är duktig på att måla men kanske inte så duktig på att spela att ha en chans på lite uppmärksamhet osv...

och om man nu är en picassomålare och duktig på att spela....varför inte sattsa på att vinna båda?
//Mattias

Förening: Drakens Öga
Leksaker: Demoner, Dvärgar och Skogsalver

#36 Kasczei

Kasczei

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 725 Inlägg:
  • Interests:Warhammer!

Postad 01 mars 2009 - 11:24

Problemet är att du inte kan lägga in en subjektiv bedömning ("det ska i alla fall synas att man försökt måla snyggt") i kraven, för då är det ju upp till var och en att bestämma om sprayad svart är ett försök eller inte?

Målningen räknas väll in i slutpoängen så vitt jag vet?

Skulle Picasso måla warhammer tror jag ingen skulle sett var det var för modell!
Må så vara att troll är coola, ashäftiga, snygga och tuffa, men det är min mamma också, och hon får inte heller vara med i min armé. //Akbar

#37 bahh

bahh

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 319 Inlägg:

Postad 01 mars 2009 - 11:35

QUOTE (Kasczei @ Mar 1 2009, 11:24 ) <{POST_SNAPBACK}>
Problemet är att du inte kan lägga in en subjektiv bedömning ("det ska i alla fall synas att man försökt måla snyggt") i kraven, för då är det ju upp till var och en att bestämma om sprayad svart är ett försök eller inte?

fast så är det ju med det mesta...inkluderat komp och målning....

Målningen räknas väll in i slutpoängen så vitt jag vet?

exakt...men om jag nu fick bestämma skulle det inte vara så

Skulle Picasso måla warhammer tror jag ingen skulle sett var det var för modell!

haha...tror nog att de flesta förstår vad jag menar
//Mattias

Förening: Drakens Öga
Leksaker: Demoner, Dvärgar och Skogsalver

#38 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 01 mars 2009 - 13:41

jag håller med baah. Fullt ut.

målningskrav ja.
men målningspoäng i tävlingsform? svar negativt.

#39 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 243 Inlägg:

Postad 01 mars 2009 - 20:01

Jag kan hålla med om målningspoäng inte ska vara med i BP och kompen för på ett sätt har det inte
med spelet att göra.
Men vad som kan hända då är att folk bara målar det nödvändiga för att uppfylla kraven.

Så om man gör det behöver man ha större krav på målning för vissa turneringar har ju att det räcker med
tre färger för att vara med.

Men det är ju upp till varje arrangör och nu vill alla arrangörer ha med målning i slutpoängen så även om
jag och andra kanske inte tycker om det så kommer det vara med så länge arrangörerna vill ha det.
David "Dangerous" D

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar