Hoppa till innehåll

Foto

Vinterslagsinfo

• Please log in to reply
120 replies to this topic

#41 adamljung

adamljung

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 436 Inlägg:

Postad 08 januari 2009 - 19:08

Martin, det jag menade med hålet är det hålet som uppstår när man kastar pit of shades wink.gif

#42 Kalle Kula

Kalle Kula

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 247 Inlägg:

Postad 20 januari 2009 - 22:56

Hur många platser finns det? verkar som om jag kommer att vara ledig då.

#43 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 21 januari 2009 - 00:13

Undrar samma sak då jag vill anmälla mig..
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#44 Kalle Kula

Kalle Kula

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 247 Inlägg:

Postad 21 januari 2009 - 00:15

QUOTE (Joey_Boy @ Jan 21 2009, 00:13 ) <{POST_SNAPBACK}>

Jag har hört rykten om att du inte får vara med... För kass, säger dom.

#45 Tue

Tue

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 65 Inlägg:

Postad 21 januari 2009 - 00:29

35 anmälda hittils i WFB.
lite beroende på bord bör det finnas 44+ platser till WFB, beror lite på om vi kan låna bord

#46 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 21 januari 2009 - 00:44

Anmällan sickad smile.gif

#47 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 243 Inlägg:

Postad 22 januari 2009 - 02:33

Jag hade inte tänkt att spela demoner på vinterslaget men om jag inte hinner måla klart min andra armé så kanske jag gör det.
Har gjort en ganska snabb och lätt spelade armé men som funkar bra.

1 blood thirster firestrom blade, imortal fury, obsidaian armour
1 khorne herald armour of khorne
1 khorne herald armour of khorne, bsb

14 bloodletters baner
14 bloodletters baner
14 bloodletters baner
7 furies
6 furies

5 flesh hounds
5 flesh hounds

4 bloodcrushers

Den kompar 12 och det är väll okej.
Har spel testat mot den flesta arméerna och det har gått bra.
Mot WE var det jätte lätt, mot DE var det lite svårt pga assasins men det gick bra. Mot HE med mycket skytte gick det bra men mot HE men nästan inget skytte och magi var det faktiskt svårt.
Mot VC kan man inte förlora med allt killing blow. Mot andra demoner är det lite svårt pga flamers men det gick okej.
Den svåraste arméen att möta var Empire men det brukar inte vara så många Empire spelare nu.

Så vad tycker ni. Skulle ni ha svårt för arméen eller är den inte så bra ?
David "Dangerous" D

#48 Fredrik E

Fredrik E

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:

Postad 22 januari 2009 - 08:40

QUOTE (Tue @ Jan 21 2009, 00:29 ) <{POST_SNAPBACK}>
35 anmälda hittils i WFB.
lite beroende på bord bör det finnas 44+ platser till WFB, beror lite på om vi kan låna bord

Ylva bör kunna bidra med terräng om det skulle behövas.
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#49 Peppe

Peppe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 755 Inlägg:

Postad 22 januari 2009 - 08:42

QUOTE (buffy @ Jan 22 2009, 02:33 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag hade inte tänkt att spela demoner på vinterslaget men om jag inte hinner måla klart min andra armé så kanske jag gör det.
Har gjort en ganska snabb och lätt spelade armé men som funkar bra.

1 blood thirster firestrom blade, imortal fury, obsidaian armour
1 khorne herald armour of khorne, bsb

14 bloodletters baner
14 bloodletters baner
14 bloodletters baner
7 furies
6 furies

5 flesh hounds
5 flesh hounds

4 bloodcrushers

Den kompar 12 och det är väll okej.
Har spel testat mot den flesta arméerna och det har gått bra.
Mot WE var det jätte lätt, mot DE var det lite svårt pga assasins men det gick bra. Mot HE med mycket skytte gick det bra men mot HE men nästan inget skytte och magi var det faktiskt svårt.
Mot VC kan man inte förlora med allt killing blow. Mot andra demoner är det lite svårt pga flamers men det gick okej.
Den svåraste arméen att möta var Empire men det brukar inte vara så många Empire spelare nu.

Så vad tycker ni. Skulle ni ha svårt för arméen eller är den inte så bra ?

Jag tycker den ser galet hård ut, tre bloodcrushers och BT är inte att leka med. Sen ser jag att den omöjligt kan kompa 12. Gjorde en snabbräkning och fick det till komp 7 eller nåt sånt (fast jag kanske räknade fel.) Tänk på att bara bloodthirsten med svärdet ger -1000 och heralderna tillsammans ger -700 och allt utom crushers och bloodletters i din armé ger minus. Det enda + du får är för 3 bloodletterenheter.

#50 Fredrik E

Fredrik E

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:

Postad 22 januari 2009 - 08:56

Han får plus för 2dd och 2pd vilket är + 400 och +540 för sina block. Sen får han -1200 för BT:n, -700 för heralder och -250 för hundarna. En ytterligare intressant sak man kan kommentera om listan är att den är på 2371p
Så den kompar 9 och är väldigt olaglig inför vinterslaget.Edit missade -100 för furbies så den kompar 8.
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#51 wmchaos2000

wmchaos2000

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 106 Inlägg:

Postad 22 januari 2009 - 11:20

2246p. Ingen aning om kompen.
Dyne, dumpa 3 furys och ge letters varsin howler. Mö bättre.
Sen bör 3 BC med FC vara bättre än 4 BC. Mer lättmanövrerat åtminstone.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

#52 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 22 januari 2009 - 11:55

QUOTE (Kalle Kula @ Jan 21 2009, 00:15 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Joey_Boy @ Jan 21 2009, 00:13 ) <{POST_SNAPBACK}>

Jag har hört rykten om att du inte får vara med... För kass, säger dom.

Så länge jag fuskar är det ingen som märker nått wink.gif

#53 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 243 Inlägg:

Postad 22 januari 2009 - 14:52

Man får inget minus för heralder för de har inte 0 i save. Listan får tolv i komp och den ligger på 2246 pts
så den får vara med.
Och Ola champs är inte så bra och man vill ha många furys för de kommer få smaka magi.
David "Dangerous" D

#54 Nylle

Nylle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 118 Inlägg:

Postad 22 januari 2009 - 15:53

Jag skulle gärna vilja ha en förklaring på hur scenariokorten fungerar. Kommer man ex kunna använda ett kort mer än en gång? Hur många kort har man? o.s.v.

Ni nämner att vissa kort kan straffa ”obalanserade” listor skulle gärna vilja ha lite exempel på detta, eller ännu hellre se de riktiga korten. Det känns jävligt surt om man har betalat dyra komp poäng för något, som sedan ett kort även slår en hårt och att man sedan får det i mot sig i 5/5 av matcherna.

Skulle gärna vilja se korten innan den 13 för att slippa att man kommer till turneringen och blir dubbel bestraffad.

#55 bjorn

bjorn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 320 Inlägg:

Postad 22 januari 2009 - 16:03

Straffa och straffa oballanserade listor är kanske lite att ta i. Men i korthet får du 6 stycken kort. inför varje match väljer du ett kort som du vill använda och makerar det på ett sätt, skriver ner det/lägger framm det osv. När man använder kortet så visar du din motståndare att du har valt det kortet, vissa kort avslöjas innan matchen börjar, andra när matchen är slut och andra under matchens gång. När matchen är slut slänger du ditt kort och på det viset kan du inte använda det mer än en gång.

Korten kommer att komma upp efter sista inlämningsdagen på grund av at det ska vara lite av en överaskning och dels för att man inte ska kunna bygga armér som på något vis går runt korten.

//Björn

#56 Nylle

Nylle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 118 Inlägg:

Postad 22 januari 2009 - 16:39

Så alltså om man får för sig att bygga en lista som inte håller sig inom standard valen som man dessutom betalar extra för i och med komp så finns det dessutom en chans att det finns ett kort som straffar en extra. Det här kortet är dessutom möjligt att få smaka på upp till fem gånger!

Det känns inte som om ni uppmuntrar folk till att spela med alternativa listor i och med detta. Jag ser hellre att man får bygga en lista som kringgår korten än en lista som på grund utav sin ovanliga natur får skit för att man är ovanlig.

Om det skulle vara komp fritt så kan jag förstå att man väljer att hålla korten hemliga men i och med komp så finns det nu chans till dubbel bestraffning. I och med det så ser jag inte anledningen till att hålla korten hemliga

Ett par frågor till om man anser att korten man har påverkar en negativt (om nu korten kan det?) kan man då välja att inte spela dem? Om detta nu går att göra, kan man då välja att spara korten man har kvar eller måste man slänga ett?

#57 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 22 januari 2009 - 17:10

Tycker hela idén med korten låter väldigt spännande och kul! Bra idé med att ha kort som spelas vid olika tidpunkter! thumb.gif

Man får väl ge en bedömning hur bra det fungerade efter turneringen.
Förening: Mark of Skåne
Arméer: Beasts of Chaos, Wood Elves
Projekt: Warriors of Chaos

#58 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 243 Inlägg:

Postad 22 januari 2009 - 17:43

På Åfors open körde de men kort och var riktigt roligt. Fast där spelade man alla korten efter deployment och det tycker jag funkar bättre.
Om man ska spela de i eller efter matchen så kan folk springa runt och kolla med andra vilka kort de har spelat tidigare och det tar bara tid.
Om de ska ha ungefär likadana kort som på Åfors och det ska de nog så behöver man inte springa runt och fråga för de har inte så stor inverkan på deployment.
David "Dangerous" D

#59 Christoffer w

Christoffer w

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 554 Inlägg:

Postad 22 januari 2009 - 20:23

Några saker om korten. Man spelar alla kort i början av matchen (det första man gör), men de visas vid olika tillfällen (innan deployment, efter deployment eller i slutet av matchen beroende på kort.

Ett par frågor till om man anser att korten man har påverkar en negativt (om nu korten kan det?) kan man då välja att inte spela dem? Om detta nu går att göra, kan man då välja att spara korten man har kvar eller måste man slänga ett?
Du måste spela ett kort varje runda, men eftersom det finns sex kort behöver du inte spela det som straffar din armé (hårdast). Det finns två kort som straffar delar av spelet (lite grann), 2 kort som ger extra poäng som ett vanligt scenario och två andra kort så det gäller att välja vilket som är bäst.

Om det skulle vara komp fritt så kan jag förstå att man väljer att hålla korten hemliga men i och med komp så finns det nu chans till dubbel bestraffning. I och med det så ser jag inte anledningen till att hålla korten hemliga.

Jag tror att du kan räkna ut ganska enkelt vad som kan bli straffat av korten. Jag tycker personligen inte att vissa grejer är tillräckligt straffade i kompen och om det här ger dubbel bestraffning så får det bli så. Om folk bygger mer balanserade arméer för att de inte vet vad korten gör och vill vara säkra så känns det som om vi har lyckats.

Jag skall också säga att korten inte är superkraftfulla, så de kommer inte att crippla nån armé. Vi får väl se hur det funkar efter vinterslaget, vi försöker iaf med lite nya grejer wink.gif

#60 wmchaos2000

wmchaos2000

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 106 Inlägg:

Postad 22 januari 2009 - 23:40

QUOTE (buffy @ Jan 22 2009, 14:52 ) <{POST_SNAPBACK}>
Och Ola champs är inte så bra och man vill ha många furys för de kommer få smaka magi.

Joo Dyne, det är dom.
Annars blir dina Heralder ut-challengade i combat phase 1 och när dom dör, tappar du Hate.
"If the Herald is slain, this bonus is immediately lost"
Och då tappar du i stort sett hälften av Letternas styrka. MER än hälften, Heralden också. wink.gif

Dumpa en Crusher istället för Furys då. 3 BC är lättare att screena med Furys....
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar