Hoppa till innehåll

Foto

Qfa 2018 Ris Och Ros

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
5 replies to this topic

#1 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 187 Inlägg:

Postad 13 november 2018 - 14:52

Tack till alla för en trevlig turnering, här har ni möjlighet att upplysa oss arrangörer om vad som var bra och vad som kan förbättras. 

GO!

"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#2 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 677 Inlägg:

Postad 13 november 2018 - 15:18

Bra:

+ Kul med lite annorlunda VP-tabell och BP för scenarion.

+ Välorganiserat.

+ Frukost är nice.

+ Kiosken var alldeles lagom.

Mindre bra:

- Lokalen saknar lite utrymme som sagt. Var egentligen bara problem under en match, där jag hmnade på autobahn, och fick flytta mig för andra personer 50-talet gånger under samma match, vilket störde spelet en hel del.

- Matställen är det lite långt till, men det är heller itne så mycket att göra åt. Storbeställning från Onlinepizza kanske?

- Det värsta är dock att jag hamande på samma BP som Mathias, men förlorade på VP-diff. Trots att han bara spelade 3 matcher... :P

Men överlag väldigt bra. Jag kommer återkomma :)

Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:
http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#3 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 13 november 2018 - 17:48

Jättetrevlig turnering.  :)

En sak dock: (Påpekade det även på plats)

*Lokalen är som den är och med tanke på det bör ni avstå från att ha diagonal deployment i något scenario. Diagonal deploy kräver att man någorlunda smidigt kan komma åt båda långsidorna och det funkar inte när flera bord har ena långsidan mot en vägg och andra mot grannbordet (eller mardrömsbordet 6 där det tom var svårt att stå på ena långsidan pga en fast monterad bänk  bara ett par decimeter från bordskanten. Ha aldrig mer ett bord där., det var fysiskt plågsamt att spela den matchen  :excl: ) 

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#4 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 447 Inlägg:

Postad 13 november 2018 - 17:53

Bra:

+ Välorganiserat.

+ Frukost är nice.

Mindre bra:

- Lokalen saknar lite utrymme som sagt. Var egentligen bara problem under en match, där jag hmnade på autobahn, och fick flytta mig för andra personer 50-talet gånger under samma match, vilket störde spelet en hel del.

- Matställen är det lite långt till, men det är heller itne så mycket att göra åt. Storbeställning från Onlinepizza kanske?

- Det värsta är dock att jag hamande på samma BP som Mathias, men förlorade på VP-diff. Trots att han bara spelade 3 matcher... :P

Var det möjligen bord 6? Den som inte fick stå i det trånga utrymmet mot soffan hamnade istället i den mest använda (och smala) passagen mellan de två rummen. 

Onlinepizza beställning var en intressant ide. +1 på den. 

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#5 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 677 Inlägg:

Postad 13 november 2018 - 19:02

Bra:

+ Välorganiserat.

+ Frukost är nice.

Mindre bra:

Var det möjligen bord 6? Den som inte fick stå i det trånga utrymmet mot soffan hamnade istället i den mest använda (och smala) passagen mellan de två rummen. 

Onlinepizza beställning var en intressant ide. +1 på den. 

Ja, det var nog bord  6.

Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:
http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#6 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 023 Inlägg:

Postad 14 november 2018 - 17:59

+5000å ger lite mer variantion och listor man inte ser annars om dubbla greater deamons

+bra organisation

+kiosk och korv på söndagen.

-det är trångt med över 30 spelare på nedervåningen, bord 6 som nämnts var rätt problematiskt både när man spelade där och när man spelade på borden i rummet innanför och behövde gå runt, i yttre rummet bör det nog inte vara dubbelbord för att ge bättre seplutrymme .

-info i pdf, det är smidigt när man ska skriva ut men när man ska gå in och kolla något och alltid behöva ladda hem den blir det lite omstädnigt, jman bör lägga upp den viktigaste infon på swfbr för enklare åtkomst.

-ordningen på hur man satte poäng på best painted med 1, 2, 3 i ordning, naturligast är att sätta den man vill primera mest högst upp och sen i fallande skala, var säkert fler än mig som höll på att göra fel.

-matställen, har man bil funkar det bra att dra iväg men runtomrking är det ganska begränsat, så förslaget om gemensam beställing kan nog har sitt värde för framtida event.

Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar