Hoppa till innehåll

Foto

The Ninth Age (T9A) Forum.

• Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 036 Inlägg:

Postad 30 juli 2017 - 20:10

Det kan tyckas självklart för oss som varit med på resan men SWFBR är altså den svenska forumet för att diskutera The Ninth Age (T9A) och aggerar som samlande sida för dem svenska turneringarna.

T9A har sitt eget internationella forum gällande allt vad utvecklingen av spelet heter, plus mycket mer, så har ni inte varit inne på det, gör ett besök gärna det forumet också: http://www.the-ninth...php?board-list/

Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#2 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 455 Inlägg:

Postad 04 november 2019 - 22:02

Ja hörni tappra människor som fortfarande läser detta forumet. Är det inte dags för oss att flytta till ninth age forumet? Jag tänker en egen svenktalande del på det forumet. https://www.the-ninth-age.com/

Vi betalar ju ändå en hel del för denna websidan typ 3000 om året tror jag. Detta är nog pengar som skulle gagna hobbyn bra mycket bättre om det donerades till 9th age istället, som kan göra promotion för spelet för pengarna.

Dessutom är det många av oss som ändå läser det forumet. Vore smidigt att ha allt på samma ställe kan jag tycka. Och så är det forumet typ 10 år modernare med många bra extra funktioner.

Tror även det kan ge viss effekt för växa vårt community. För en ny spelare är det bra mycket bättre att hitta till ninth age forumet än att hitta hit. Samt kanske kan ge lite lättare internationellt spelande (typ hitta till norska/danska/finska turneringar, eller få hit dom).

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#3 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 092 Inlägg:

Postad 04 november 2019 - 22:28

Gillar i grunden forumet som det är men med tanke på att Hampus var tydlig med kostnaden och att han inte är sugen på att driva det vidare ytterligare ett år så är det nog dags att skifta.
Det var också svårt att få ekonomin att gå ihop i år vilket också det är en god anledning att byta. Det som jag tänker vore viktigt om ett skifte sker är att det, om möjligt, görs ett litet jobb för att migrera trådarna till det nya så man inte börjat från noll.

Johannes Einemo
GoB-Syd

#4 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 954 Inlägg:

Postad 04 november 2019 - 22:46

Allt för ett skifte. Onödiga pengar.

#5 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 148 Inlägg:

Postad 04 november 2019 - 23:34

Jag tror också det är en bra idé - även om jag måste säga det med en liten tår i ögat. Kommer sakna det här stället ^^

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#6 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 778 Inlägg:

Postad 05 november 2019 - 06:51

Jag och Albin pratade om det för någon vecka sen, och vi är också för att vi migrerar till 9th Age.

Nu skiter iförsig jag i rankningen, men det är väl egentligen bara den och turneringsinfo som postas här? Och det är väl rätt lätt att bara skifta dit?

EDIT: ETC-delen kanske blir lidande med?

Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:
http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#7 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 036 Inlägg:

Postad 05 november 2019 - 07:51

ETC delen har knappt använts sista 2 åren ändå så ingen större skillnad, att posta aktuella listor kan enkelt göras på någon av dem sociala plattformarna man väljer om det är så, eller helt enkelt i ett internt delat dokument.
Björn Ericson
SWFBR - Admin

#8 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 778 Inlägg:

Postad 05 november 2019 - 07:53

ETC delen har knappt använts sista 2 åren ändå så ingen större skillnad, att posta aktuella listor kan enkelt göras på någon av dem sociala plattformarna man väljer om det är så, eller helt enkelt i ett internt delat dokument.

Den används ju just nu :o

Men ja, det är nog lika lätt att använda valfritt annat medium.

Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:
http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#9 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 954 Inlägg:

Postad 05 november 2019 - 07:55

Etc-delen har väl använts senaste åren? Men går väl att byta till FB

#10 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 423 Inlägg:

Postad 05 november 2019 - 08:27

Jag tycker det vore synd tappa forumet, men jag är kanske den enda kvar som aldrig är inne i det nya forumet :P

Men jag kan vara positiv för det om det är så att ingen vill ta tag i att hålla liv i det efter Hampus som gjort ett hästjobb att haft kvar det, mkt cred till honom.

Poster som används mkt är ju
Marknad
Tuneringsinfo
ETC

Sedan min rankningspost är enkel att flytta så den är inget speciellt argument.

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#11 Marrcus Oestling

Marrcus Oestling

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 652 Inlägg:

Postad 05 november 2019 - 09:14

Spelar ju inte längre svenska turneringar men tycker det är tråkigt om detta forum stängs ner, 9th-forumet är inget för mig personligen. Talar alltså i egen sak då jag tycker det hade varit kul att ha kvar kontakten.

Having said that har jag full förståelse om det måste bli så pengamässigt, för det är väl den enda riktiga anledningen att flytta. Funktioner som finns där som inte finns här har jag aldrig hört någon sakna på riktigt.

//Sveriges trevligaste Warhammerspelare

Svensk mästare 2012 - OnG
Svensk mästare 2016 - SA

Svensk mästare 2018 - SA

ETC Team Sweden 2015 - OnG

ETC Team Sweden 2016 - OnG

ETC Team Sweden 2017 - SA

ETC Team Sweden 2018 - SA

ETC Team Sweden 2019 - UD

9th Age Rank (from start to finish): #1

#12 Zaanash

Zaanash

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 880 Inlägg:

Postad 05 november 2019 - 10:50

Jag tror också att det rent marknadsföringsmässigt är bättre att flytta till T9Aforumet. Även facebookgruppen går väl att använda men vi borde nog fundera på att byta namn på såna saker till "T9A Sverige" eller liknande så det faktiskt dyker upp när potentiellt nya spelsre söker efter den.

Christian Wennberg

ETC-kapten 2017

Jag må vara sämre än Marcus, men jag har i alla fall varit bäst i världen

#13 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 148 Inlägg:

Postad 05 november 2019 - 12:16

Jag tror också att det rent marknadsföringsmässigt är bättre att flytta till T9Aforumet. Även facebookgruppen går väl att använda men vi borde nog fundera på att byta namn på såna saker till "T9A Sverige" eller liknande så det faktiskt dyker upp när potentiellt nya spelsre söker efter den.

QFT

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#14 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 455 Inlägg:

Postad 06 november 2019 - 09:06

Spelar ju inte längre svenska turneringar men tycker det är tråkigt om detta forum stängs ner, 9th-forumet är inget för mig personligen. Talar alltså i egen sak då jag tycker det hade varit kul att ha kvar kontakten.

Varför tror du att en svensk-språkig del på det forumet skulle vara annorlunda än detta forum. Överlappet mellan vilka som är där lär väl vara ungefär 90%

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#15 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 954 Inlägg:

Postad 06 november 2019 - 09:58

Det går väl att bygga upp vår del där likt som det vi har här eller?

#16 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 036 Inlägg:

Postad 06 november 2019 - 10:06

Ja borde inte varan några problem, kanske inte med någon hmelig del som ETC djupare delar dock, kanske inte så mycket för att det skulle vara omöjligt men för risken med att organisera ett nationellt lag på ett forum med andra admins och dylikt från andra länder med insyn.
Björn Ericson
SWFBR - Admin

#17 Blackbird

Blackbird

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 141 Inlägg:

Postad 06 november 2019 - 10:13

Sen kan man väl prenumerera på "sverigesidan" så att man ser när något som händer relaterar till oss?

#18 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 954 Inlägg:

Postad 06 november 2019 - 11:07

Ja borde inte varan några problem, kanske inte med någon hmelig del som ETC djupare delar dock, kanske inte så mycket för att det skulle vara omöjligt men för risken med att organisera ett nationellt lag på ett forum med andra admins och dylikt från andra länder med insyn.

Kanske går att ställa in vilka har som har tillgång oavsett om de är admin eller inte?

Så är en 2-3 stycken av oss admins över Sverigeforumet?

Sen kan man väl prenumerera på "sverigesidan" så att man ser när något som händer relaterar till oss?

Borde gå

#19 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 454 Inlägg:

Postad 07 november 2019 - 13:51

Det låter som dags för en flytt. Kostnaden för att drifta det här forumet börjar bli väldigt hög och vi har egentligen ingen fungerande struktur för det. Det är ju inte rimligt att Hampus personligen är den som ytterst är ansvarig för att forumet fortsätter leva. Särskilt som han inte är aktiv i hobbyn sedan flera år. 

Som jag förstår det är räkningen betald fram till slutet av sommaren 2020 så om vi kommer till skott med flytten nu kommer vi har mer än ett halvår på oss. (Vilket ger oss nostalgiker tid att arkivera roliga favorittrådar från förr (Otursbloggen, jag tittar på dig)

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#20 Marrcus Oestling

Marrcus Oestling

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 652 Inlägg:

Postad 07 november 2019 - 13:55

Varför tror du att en svensk-språkig del på det forumet skulle vara annorlunda än detta forum. Överlappet mellan vilka som är där lär väl vara ungefär 90%

Eftersom att detta forum har funnits så pass länge så kommer det garanterat att innebära att en del användare inte kommer med vid bytet. Lär finnas många nostalgiker där ute som, om de funderat på att börja spela igen, nog nu inte gör det. Däremot så borde en del nya användare kunna hitta dit.

//Sveriges trevligaste Warhammerspelare

Svensk mästare 2012 - OnG
Svensk mästare 2016 - SA

Svensk mästare 2018 - SA

ETC Team Sweden 2015 - OnG

ETC Team Sweden 2016 - OnG

ETC Team Sweden 2017 - SA

ETC Team Sweden 2018 - SA

ETC Team Sweden 2019 - UD

9th Age Rank (from start to finish): #1

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar