Hoppa till innehåll


Foto

Skaven


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#21 Melker666

Melker666

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 Inlägg:

Postad 01 oktober 2015 - 16:19

Du får kasta samtliga spells ut ur combat! Tror du får kasta ckraks call i combat men lite osäker. Går att kolla i swefaq!

#22 Lessthan

Lessthan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 02 oktober 2015 - 08:08

Men rätta mig om jag har fel. Wizards får inte kasta om dom är i combat. Är det att min Grey seer är på klockan som gör att han få kasta spells?

#23 Svarten

Svarten

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 511 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 02 oktober 2015 - 08:27

Beror helt på vilken typ av spell du kastar.

 

//Tommy


Army of Darkness, Grödinge.

 

Mina Warriors of Nurgle:

http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/


#24 Melker666

Melker666

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 Inlägg:

Postad 02 oktober 2015 - 08:50

grejen med skaven är att dom inte har några spell type, du får visst det kasta spells när din wizard är i combat. dessa får du kasta i när din wizard är icombat

bless with filth

howling warpgale

plague

wither

death frenzy

pestilent breath

cloud of corruption

skitterleap

 

osäker:

cracks call (tror denna är ok)

vemintide

 

inte ok:

curse of horned rat

scorch

 

däremot om din grey seer står med en enhet slaves blir det annurlunda då man får ha dom som target


samt scorch är jag faktiskt lite osäker på kan vara så att den är ok att kasta om du inte targettar en enhet i combat, tänker på scremming bellens resultat också



#25 Lessthan

Lessthan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 02 oktober 2015 - 18:54

okey. då har jag lite mer koll på grejerna. men tror de står de mesta i armybooken också.

Så kör nog som du skrev där att cracks, vermin och lightning inte kan kastas i cc.

 

Hur väljer man 4 spells med Grey seer. jag tolkar som att man få ta från båda lores?

 

typ att man ska välja vilken man rollar på? typ jag väljer att rolla på ruin första tärning. andra kanske plague?

 

eller?



#26 Melker666

Melker666

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 Inlägg:

Postad 03 oktober 2015 - 05:39

Ja exakt, du måste dock säga innan du rullar t.ex : 2på ruin och 2 på plegue, sen rullar du

#27 Lessthan

Lessthan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 127 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 03 oktober 2015 - 05:57

Okey. 7th edition rules ☺
Det var som jag trodde.
Mer frågor kommer inom kort😀

#28 Melker666

Melker666

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 Inlägg:

Postad 07 oktober 2015 - 20:41

har du en grey seer och en verminlord så kan du först säga vad du ska rulla för spells på greey seer och sen rulla och beroende på resultat välaj vad du ska rulla på din verminlord :) litet fullt knep som är helt lagligt :P






0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar