Hoppa till innehåll

Foto

Warriors Of Chaos

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
262 replies to this topic

#221 sandpeople

sandpeople

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 221 Inlägg:

Postad 06 februari 2013 - 15:23

Vi måste bara komma ihåg att demonprinsen kan ha charmed shield som skydd mot kanoner, utöver sin ward save. han kan också hela sig med en av förmågorna.

Sedan kan jag tycka att det är en enorm skillnad på en chimera med bara armour save jämfört med en som har armour save och regeneration. För att inte tala om en med både reg och breath weapon.

#222 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 06 februari 2013 - 17:04

Här är min sammanfattning över vad jag tycker om de nya loresen.

Slaanesh
Den har 3-4 riktigt bra spells. Attributen är väl ganska rolig men inte överdrivet bra. 1an är underbar då man kan hindra charges eller få möjlighet att komma ikapp saker som tänker fly osv. Det låga casting valuet gör den livsfarlig. 3an med frenzy är ju ganska rolig med. Nackdelen är väl dess RIP men möjligheten att lägga som både augment och hex är nice. Den är ju ganska smaskig på crushers med.
5an är ju totalt livsfarlig och speciellt tillsammans med hell cannon. Kan tänka mig att den är nice i väldigt många andra situationer med då man helt enkelt inte riktigt kan lita på sina steadfast-slag längre (och chariots, crushers, knights, prince osv blir farligare)
Den sjukaste spellen i loren är dock 6an. Eftersom det är en hex kan den läggas på saker i cc med. Bubbla den spellen och den gör ganska rent hus på allt inom 12" som inte är stora infantriblock.. Resten av spellsen är väl sådär. Svårt att säga vad den bör kompa men bör ge en del minus för lords (då de sjukaste bubblorna har ganska högt casting value)

Nurgle
Verkar vara ganska vass tycker jag. Attributen är ju riktigt bra till en demonprins men annars ok. Curse of the leper är absolut bästa spellen i loren då den är så mångsidig och kan göra andra spells effektivare. Bra buffar annars och 6an gör en hel del skada mot typ alver. Tycker den verkar bäst på en ganska mobil caster, typ prins eller på häst. Signaturen är ju ett exempel på det å 1an en annan. Inga dåliga spells i loren men vissa är inte alltid så användbara alltid.

Tzeentch
Det är ju warpflameregeln som drar ner loren lite. Om den kommer ges flaming attacks så blir det mycket bättre. Tycker annars att den har några riktigt farliga spells och är absolut inte dålig. Attributen får väl knappt godkänt. Signaturen är kass. 1an däremot är riktigt jäkla bra. Med en hellcannon i armén är den riktigt farlig. 2an potentiellt ganska farlig om man är på disc. 4an, glean magic är riktigt bra på att ta ut typ metal1or å sånt trams som man inte vill möta. Bra spell tycker jag som man inte vågar släppa. Sen är ju såklart gateway fortfarande farlig. En av de farligaste spellsen för att döda monster å likande. Den blir ju dock betydligt farligare om den oxå kommer få flaming vilket återstår att se.

Förening: YLVA

Arméer: o&g, empire, vc

#223 Melle

Melle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 408 Inlägg:
  • Interests:mtb, warhammer, renovera huset

Postad 06 februari 2013 - 22:57

tycker signaturen och lore attribute på slaanesh är ganska meh...vill ju inte gärna ha magikern i närstid, (om inte DP, då)o eventuell buff gäller bara en runda. då är nurgles sjukt mycket bättre

och signaturen, en str3 AP kanonkula som når 24...
resten är ju bra som sagt. så lvl 4, spec med familiar är ju tung men lvl 1 -2 not so much

"Dovie'andi se tovya sagain."

#224 Konstantin

Konstantin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 694 Inlägg:

Postad 07 februari 2013 - 16:51

Hur tänkte kompgruppen kompa shrines?
Med lite lotto kan man ju trolla fram en del demonprinsar :)

#225 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 07 februari 2013 - 16:55

Dom blir nog inte så jätte-högt kompade iaf. Personligen tycker jag att dom är ganska sunkiga.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#226 Patrik H

Patrik H

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 56 Inlägg:

Postad 07 februari 2013 - 17:17

Slaughterbrutes borde väl inte kompa så mycket? T5 5W och bara 4+ save med 4 attacker låter ju lite som en fancy giant bara.

#227 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 07 februari 2013 - 17:18

Nej, den är crap.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#228 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 083 Inlägg:

Postad 07 februari 2013 - 17:36

chimeror borde ju inte kompa så mycket dom är ju också bara en fancy giant eller? ;)

Johannes Einemo
GoB-Syd

#229 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 07 februari 2013 - 18:05

En flygande jätte med breath...

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#230 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 083 Inlägg:

Postad 07 februari 2013 - 18:06

Man kan ju försöka :D

Nä. Helt seriöst skall den nog kompa skiten ur sig på nummer två. nummer 1 skall väl ligga på hydrakomp kanske..

Johannes Einemo
GoB-Syd

#231 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 08 februari 2013 - 00:40

Blir chimeror bättre när dom är två eller skall man kompa bort det för man inte tycker man skall spela med många monster? Personligen tycker jag man skall kompa bort grejer för att dom är bra/underprissatta inte för att forma in armeer folk spelar med.

Detta kanske är lättare sagt än gjort men det roligaste vore ju(tycker jag) om man kunde komma med vilken lista man ville och ha lika stor chans att vinna. Men teoretiskt borde det väl vara möjligt med en perfekt kompmall.

Det kanske skulle bli mer varierade listor så också. Som det är nu känns det som att det är ok att ta en av en sak men inte två, blir grejerna verkligen så mycket bättre i dubbletter eller? Och gör inte detta kompmallen lite sned om man istället tar in en av massa bra grejer och då får bättre komp? Vad är kompsättarnas åsikter om dessa tankar?

#232 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 08 februari 2013 - 06:23

Saker som kompar extra om man tar fler av dom gör det just för att dom blir så mycket bättre i par. Två chimeror (med alla bra uppgraderingar) är verkligen ruggit bra och kompar därefter.

Vill man spela massa monster kommer det finnas en uppsjö av dom som knappt kompar alls i WoC ;)

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#233 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 026 Inlägg:

Postad 08 februari 2013 - 07:19

Blir chimeror bättre när dom är två eller skall man kompa bort det för man inte tycker man skall spela med många monster? Personligen tycker jag man skall kompa bort grejer för att dom är bra/underprissatta inte för att forma in armeer folk spelar med.

Detta kanske är lättare sagt än gjort men det roligaste vore ju(tycker jag) om man kunde komma med vilken lista man ville och ha lika stor chans att vinna. Men teoretiskt borde det väl vara möjligt med en perfekt kompmall.

Det kanske skulle bli mer varierade listor så också. Som det är nu känns det som att det är ok att ta en av en sak men inte två, blir grejerna verkligen så mycket bättre i dubbletter eller? Och gör inte detta kompmallen lite sned om man istället tar in en av massa bra grejer och då får bättre komp? Vad är kompsättarnas åsikter om dessa tankar?

Där det finns flera bra monster eller dylikt har dem lagt in kombinationsminus ,t.ex sphinxar i TK där man bakar ihop necrosphinxen med warsphinxarna.
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#234 Melle

Melle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 408 Inlägg:
  • Interests:mtb, warhammer, renovera huset

Postad 08 februari 2013 - 08:21

Saker som kompar extra om man tar fler av dom gör det just för att dom blir så mycket bättre i par. Två chimeror (med alla bra uppgraderingar) är verkligen ruggit bra och kompar därefter.

Vill man spela massa monster kommer det finnas en uppsjö av dom som knappt kompar alls i WoC ;)

problemet är bara att de är fula, dåliga, och kostar en förmögenhet i pengar;)
"Dovie'andi se tovya sagain."

#235 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 08 februari 2013 - 08:50

problemet är bara att de är fula, dåliga, och kostar en förmögenhet i pengar;)

Konvertera egna då ;)

Det är ju just att dom är dåliga som gör att dom kompar liet ;)

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

#236 Aroden

Aroden

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 517 Inlägg:

Postad 08 februari 2013 - 09:04

Jag skulle säga att den inte är fullt så bra som Hydran (vilken alla jämför den med). Detta har främst att göra med poängkostnaden. 100 poäng mer får man punga ut med för att bygga den bra chimeran. Jag skulle önska att man började kompa den på -35 (ev.30) för första och -70 för två (kommer nästan inte gå att spela nått annat i armén då) för att sedan avgöra.

En lite mer personlig åsikt är att varken hydran eller chimeran är särskilt op utan man måste spela dom väldigt rätt för att de ska bli så bra som många tycker. Jag har själv aldrig haft problem med att möta en hydra då liksom.
Primo Victoria

#237 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 08 februari 2013 - 09:19

Jag håller delvis med. Det man måste tänka på är ju dock hur hydror och abombs har förändrat hur ALLA andra listor måste byggas. Du måste ha något i listan som hanterar dessa två monster annars är du rökt. Chimeran är lite annorlunda men den stora skillnaden är att den har fly och är otroligt svår att få stopp på. En hydra eller abomb kan du diverta.

Daniel Gustafsson - YLVA

#238 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 323 Inlägg:

Postad 08 februari 2013 - 10:45

-25 el -30 för första CHimeran med rätt kittning är mitt förslag.
Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - ?? plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer

"Stand and die, no death no glory!"

#239 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 08 februari 2013 - 10:58

En rätt så stor del av minuset bör ligga på om man väljer att ha den flygande varianten.

Daniel Gustafsson - YLVA

#240 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 08 februari 2013 - 11:03

En rätt så stor del av minuset bör ligga på om man väljer att ha den flygande varianten.

Den flyger alltid ;)

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar