Hoppa till innehåll

Foto

9Th V 1,2 Fundering

• Please log in to reply
42 replies to this topic

#41 Talmid

Talmid

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 229 Inlägg:

Postad 19 november 2016 - 23:54

Kritik är alltid välkommen, projektet kommer ingenstans utan det. Dock tror jag inte att det som skrivs här är till någon nytta, då får man nog försöka skriva på T9A forumet.

Då gör vi det där hädanefter. Vill dock som mitt sista ord här säga att 8th var ganska bra, särskilt efter 2-4 års balanseringar inom ETC. 

#42 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 036 Inlägg:

Postad 20 november 2016 - 00:11

Kritik är alltid välkommen, projektet kommer ingenstans utan det. Dock tror jag inte att det som skrivs här är till någon nytta, då får man nog försöka skriva på T9A forumet.

Då gör vi det där hädanefter. Vill dock som mitt sista ord här säga att 8th var ganska bra, särskilt efter 2-4 års balanseringar inom etc.
Man kan skriva här också men det når betydligt färre, dock kan jag tycka att det är bra att vi har "svenska" diskussioner också.

Angående 8th fungerade det rätt bra i slutet pga komp/restriktioner, 9th har nått rätt långt balanseringsmässigt för att vara helt okompat, dock kommer det nog bli några bumps till (förhoppningen är jue att dem blir mindre å mindre allt eftersom grundsystemet justeras och vi kan "låsa" det nästa år), sitter just nu i både WDG och DL kommittéerna some ska skriva om dem två första böckerna efter den bakgrund som utvecklats/utvecklas till spelet, tanken är jue att fokusera och förstärka karaktärsdragen av arméerna.
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#43 Gharnukk

Gharnukk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 797 Inlägg:

Postad 20 november 2016 - 08:44

Jag har spelat Warhammer för skojs skull sedan 1998 fram till det att GW valde att mörda hela den världen. På slutet mest kompat. Har bara spelat på en turnering under 8th edition. Och förra året spelade jag på en liten liten turnering där 9th age användes. På sistnämnda hade vi skitkul och jag blev sugen på att spela mer och jag fick ett sug att komma ut och kanske någon gång spela på något större evenemang. GW gör nu med Age of Sigmar som vi alla önskar att dom hade gjort med Warhammer. Dom finns, dom lyssnar, dom är kontaktbara och rör sig bland oss vanliga dödliga. Men lite väl sent.

Jag tackar ödmjukast alla som är inblandade i 9th age, det känns fint att det finns folk som lägger tid och energi på ett spel som man själv bara kan ladda hem reglerna till och börja spela. Visst saknar jag att ha fysiska böcker med fluff men det kommer ju gå att ordna i sinom tid. Visst kan det verka hoppigt mellan uppdateringarna, speciellt nu till 1,2. Men Warhammer spelet såg ju inte heller likadant ut, jämför 6th med 8th till exempel. Så fort uppdateringar slutar komma i den takt det gör idag så kan 9th age bara gå uppåt :) Man får bara ha lite tålamod och visa respekt för alla inblandade. Jag tror nog att dom gör sitt bästa ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar