Hoppa till innehåll

Foto

Kampen Om Skåne 2011

• Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 Christian

Christian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 06 mars 2011 - 23:31

Då så. smile.gif

Varmt välkomna till spelföreningen TIDs årliga turnering på juliklappen!

Datum?
8-10 juli (Vilken innebär att man behöver vara där lördag-söndag, men det är möjligt att komma på kvällen. )

Lokal?
Scoutstugan i ystad. Ridgatan 5.

Övernattning kommer att vara möjligt på golv.

Mat kommer att serveras lördag kväll, skriv gärna upp eventuella allergier eller önskemål i samband med anmälan.

Turneringen kommer att bestå av fem matcher, som spelas av armeér skrivna enligt ETC-restriktioner (http://warhammer.org...hp?f=18&t=86186). Systematic line of sight kommer också att användas. Tre matcher på lördag och två på söndag, med så generösa tidsmarginaler som möjligt med tanke på våra långväga vänner. Exakt schema kommer senare.

Poängantalet kommer att vara 2400.

Vinnare kommer koras i kategorierna bästa general, totalsegrare, målning och sportsman. Spelarna kommer att dela på 20 poäng i varje match samt kunna få totalt 8 slutpoäng för sportsmanship samt 30 poäng för målning.

Max antal spelare kommer att vara tjugosex stycken, priset för turneringen 150:-

Scenario kommer att komma upp innan nästa veckas slut, tätt följt av att anmälningen öppna.

Några frågor? Fire away:)

(Editerad 15/5)

#2 MajsAlvedon

MajsAlvedon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 147 Inlägg:

Postad 08 april 2011 - 13:16

När kommer man kunna anmäla sig?

Hit them as hard as you can, as fast as you can, where it will hurt the most..... and preferably when they are not looking.

#3 Bertil

Bertil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 101 Inlägg:

Postad 14 april 2011 - 14:42

QUOTE (MajsAlvedon @ Apr 8 2011, 14:16 ) <{POST_SNAPBACK}>
När kommer man kunna anmäla sig?

Instämmer med föregående postare.
I Leick Hudson

#4 Christian

Christian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 21 april 2011 - 13:20

Bra fråga. Info kommer att komma inom kort och anmälningen kommer att öppnas i slutet av maj, strax efter det att scenarion publiceras.

#5 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 371 Inlägg:

Postad 07 maj 2011 - 20:07

Tjena! Jag och 2-3 kompisar funderade på att åka ned till Ystad för att vara med på vår första turnering någonsin! Lustig fråga kanske, men skulle Kampen om Skåne passa för sånt? Finns det 'bättre' turneringar för första gången?

Vad bör man tänka på, och hur brukar man göra med boende/sömn/schema?
Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#6 Christian

Christian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 08 maj 2011 - 07:16

Hej! Bra fråga. Exakt info kommer när vi har fått bekräftat att lokalen som föredras kan användas.

I stora drag är det fem matcher lördag till söndag. Sova kommer det att finnas möjlighet till att göra på turneringen, ta bara med sovsäck och liggunderlag.
Mat kommer att ingå på lördagen och i övrigt kommer det finnas toast, frukt och sötsaker till försäljning och butiker i närheten.

angående bästa förstaturnering så är nog de flesta likvärdiga. Ni är väldigt välkomna hit, och om ni har några frågor eller problem så är det bara att höra av sig innan eller på plats så brukar det gå att fixa det mesta.

Mvh,
Christian

#7 Talmid

Talmid

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 229 Inlägg:

Postad 08 maj 2011 - 18:35

Atnas, nu känner jag att jag är involverad i dig och dina orker biggrin.gif klart du ska komma hit o spela, jag bor i lund, och kan hjälpa till med.... tja sånt som kan behövas.

#8 Christian

Christian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 15 maj 2011 - 18:21

Har uppdaterat första posten med info smile.gif

#9 Talmid

Talmid

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 229 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 13:14

Får jag bara fråga varför max är 26? om det inte är utrymme så kan Föreningen C4 hjälpa till med mattor och terräng.

The more the marrier.

#10 Christian

Christian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 14:06

Tackar för erbjudandet. Jag håller helt med dig - the more, the merrier. Tyvärr är det dock lokalen som inte räcker till fler bord.

#11 Talmid

Talmid

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 229 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 17:13

10 juli.... strålande solsken.... sitta utomhus med några bord? Hyra ett party tält som reserv...... biggrin.gif

#12 Flogger

Flogger

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 234 Inlägg:

Postad 16 maj 2011 - 18:02

Jag kommer mer än gärna ner, tror allt jag ska ha tid då! Kul med sommarturneringar! smile.gif
Om du ser en struts, vad du än gör, förhandla aldrig med den.

#13 Christian

Christian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 17 maj 2011 - 09:18

@Talmid. Jag funderade faktiskt över just det. Men efter två sekunder insåg jag att spelet kan lida av att hela brädet lätt blir ett marchland och dangerous terrain för alla modeller. Och att stormbanner skulle få alldeles för konstiga fördelar wink.gif

#14 alltunder

alltunder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 236 Inlägg:

Postad 17 maj 2011 - 12:10

QUOTE (Christian @ May 17 2011, 10:18 ) <{POST_SNAPBACK}>
@Talmid. Jag funderade faktiskt över just det. Men efter två sekunder insåg jag att spelet kan lida av att hela brädet lätt blir ett marchland och dangerous terrain för alla modeller. Och att stormbanner skulle få alldeles för konstiga fördelar wink.gif

Aaaargh, just de dagarna sitter jag i spanien och smälter... hade varit kul annars...

#15 Talmid

Talmid

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 229 Inlägg:

Postad 17 maj 2011 - 15:19

men som jag sade ett partytält kan inte kosta så mycket att hyra, där kan man säkert få in 4-5 bord och dom x-tra 8-10 spelarnas avgift täcker säkert kostnaden.

Från min förening dyker nog 4-6 kanske Tom 8 spelare upp. Flogger var sugen och då kommer nog hans vapendragare med, så dom e minst 4. redan nu e hälften av dina platser fyllda.

Så sällan vi har turnering nere i Skåne så jag hade gärna ökat storleken på den och som sagt vi har GOTT om terräng samt mattor.

#16 Flogger

Flogger

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 234 Inlägg:

Postad 17 maj 2011 - 22:50

QUOTE (Talmid @ May 17 2011, 16:19 ) <{POST_SNAPBACK}>
Flogger var sugen och då kommer nog hans vapendragare med

Fett, jag har vapendragare! thumb.gif

Om du ser en struts, vad du än gör, förhandla aldrig med den.

#17 dorlm

dorlm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:

Postad 18 maj 2011 - 09:56

Problemet vi har är lokalen är en scoutstuga och för att folk inte ska behöva sova under borden så har vi satt gränsen till 26 spelare.

#18 Talmid

Talmid

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 229 Inlägg:

Postad 18 maj 2011 - 13:56

QUOTE (dorlm @ May 18 2011, 10:56 ) <{POST_SNAPBACK}>
Problemet vi har är lokalen är en scoutstuga och för att folk inte ska behöva sova under borden så har vi satt gränsen till 26 spelare.

jag tänkte ju att partytältet skulle stå utomhus, och många kan nog tänka sig sova där. mina kompisar kommer inte sova där, men titta närmre på det när ni har tagit upp anmälningar.

#19 Christian

Christian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 30 juni 2011 - 20:48

Det börjar nu dra sig mot turneringsdags och planeringen intensifieras. Som ni kanske vet kommer det att bjudas på ett mål mat. Detta målet kommer att innehålla både kött och de flesta allergener som är kända av mänskligheten. Därför får ni som önskar specialkost av något slag gärna skriva till mig eller skriva här nedan, och gärna precisera vilka önskemål ni har.

#20 Asthenia

Asthenia

Newbie

• Members
  • Pip
  • 6 Inlägg:

Postad 07 juli 2011 - 16:05

1: Allt blir av som planerat?

2: Vilken tid på lördag ska man dyka upp?

Mvh Joakim Olsson

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar