Hoppa till innehåll

Foto

Utvärdering och respons

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
36 replies to this topic

#21 Scactha

Scactha

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 454 Inlägg:

Postad 11 augusti 2005 - 14:20

Apropå den eviga debatten om magi och comp. Vi kanske skulle testa personal power dice någon gång? I de flesta forum verkar folk luta åt att det är det enklaste sättet att tygla in 'övertrolleri' och är enkelt att använda. 7th ed. nästa höst lär dessutom ha något mycket liknande. Gav själv har antytt det på TWF.

D.v.s. alla trollisar kan enbart använda de dice de själva genererar men får dela på generella såsom de 2 grund.

Förening: YLVA
Arméer: Beasts
Projekt: WE (när nya boken kommer)
Sålda: 2 x WE, 2 x Beasts, WoC, DE, O&G, LM och DoW

#22 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 11 augusti 2005 - 14:23

Jag har ett bra jobb med bra lön men jag sjuk skriver mig hela tiden så jag kan spela WFB. Men om du är sugen att måla en wood elf arme billigt så är det
okej.
Man borde inte få poäng för hur snyggt man målar utan för hur många gubbar man målar.
David "Dangerous" D

#23 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 078 Inlägg:

Postad 11 augusti 2005 - 14:42

QUOTE (buffy @ Aug 11 2005, 12:18 )
Jag håller med Emil. Alla turneringar borde ha en hous rule som gör att man
inte får döda paymastern.
Det var en bra turnering förutom att brödern Scott är svin

Jupp! Jacob dödade min paymaster... Svin-Jacob! wink.gif -"Jag har ingen flickvän så jag använder modell-lera." Socker-Conny

#24 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 11 augusti 2005 - 16:04

QUOTE (Scactha @ Aug 11 2005, 14:20 )
Apropå den eviga debatten om magi och comp. Vi kanske skulle testa personal power dice någon gång? I de flesta forum verkar folk luta åt att det är det enklaste sättet att tygla in 'övertrolleri' och är enkelt att använda. 7th ed. nästa höst lär dessutom ha något mycket liknande. Gav själv har antytt det på TWF.

D.v.s. alla trollisar kan enbart använda de dice de själva genererar men får dela på generella såsom de 2 grund.

Låter mycket intressant att testa hur det funkar. Kanske redan på Hammarslaget om vi lobbar ordentligt.

#25 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 11 augusti 2005 - 17:33

Låter som ytterligare ett desperat förslag hur man skall hålla VC kvar i toppen när fler och fler arméer kan sikta in sig på att lönnmörda deras magiker.
Nåja, inte bara dem, TK kommer ju undan fint.

Men att ändra så fundamentalt i själva spelet? när edition sju kommer och eventuellt har det med lär magiskolorna också vara anpassade till det. Det är de inte nu.

#26 Niklas Asp

Niklas Asp

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 11 augusti 2005 - 22:45

Ny topic tack. wink.gif

Men förslaget låter skit. Om inte annat för att det är ännu ett utstuderat sätt för att sätta dit mina demoner. mad.gif
Scissor: Paper is fine! Nerf rock!

Raser: Oger Kingdoms, Daemonic Legion: Tzeentch, och High Elves
Övrigt: Sämst på att åka på konvent.

#27 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 11 augusti 2005 - 23:25

QUOTE (buffy @ Aug 11 2005, 15:23 )
Jag har ett bra jobb med bra lön men jag sjuk skriver mig hela tiden så jag kan spela WFB. Men om du är sugen att måla en wood elf arme billigt så är det
okej.
Man borde inte få poäng för hur snyggt man målar utan för hur många gubbar man målar.

Billigt ? Är du tokig pojkvasker - det kostar att ligga på topp =P
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#28 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 12 augusti 2005 - 07:14

QUOTE (Anton @ Aug 11 2005, 17:04 )
Låter mycket intressant att testa hur det funkar. Kanske redan på Hammarslaget om vi lobbar ordentligt.

Sluta använda Hammarslaget som testkonvent för nya regler och kompmallar glare.gif, det har man föreningar till

#29 Scactha

Scactha

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 454 Inlägg:

Postad 12 augusti 2005 - 08:03

QUOTE (Niklas Asp @ Aug 11 2005, 23:45 )
Ny topic tack. wink.gif

Men förslaget låter skit. Om inte annat för att det är ännu ett utstuderat sätt för att sätta dit mina demoner. mad.gif

Du har ett år på dig att vänja dig vid tanken...

Arméer: Beasts
Projekt: WE (när nya boken kommer)
Sålda: 2 x WE, 2 x Beasts, WoC, DE, O&G, LM och DoW

#30 El Gringo

El Gringo

Newbie

• Members
  • Pip
  • 6 Inlägg:

Postad 12 augusti 2005 - 11:39

Hei. Her kommer et litt OT-spørsmål,men jeg skulle gjerne sett litt nærmere på den Orc's'nGoblins armeen som vant. Driver og vurderer en Savage Orc armee(har gjort det lenge),og vinner-armeen så både morsom og bra ut,så skulle gjerne sett nærmere på listen. Noen som kan hjelpe meg her?

Basisen i min egen hær ligner ganske mye,men det var noen forandringer,la jeg merke til,så skulle vært interessant å få sett litt på detaljene,og få litt inspirasjon wink.gif

Ellers vil jeg takke for et flott arrangement!! Vi fra nabolandet Norge hadde det helt supert,så mange takk til arrangørene og motstanderne våre,som alle bidro til at vi hadde en super helg. Hvem vet? Kanskje kommer vi også igjen neste år...

#31 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 12 augusti 2005 - 12:41

Och jag som trodde Björn-Conny skulle vara snabbast av alla på att skicka komplett resultat till Steffo för uppdatering. Vad fel man kan ha.

Öystein: Det var väldigt roligt att ni kom! Kom tillbaka nästa år, eller varför inte pröva GothCon i påsk? Sveriges största turnering och 30 mil kortare resväg (Göteborg).

#32 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 12 augusti 2005 - 13:13

QUOTE (Anton @ Aug 12 2005, 13:41 )
Och jag som trodde Björn-Conny skulle vara snabbast av alla på att skicka komplett resultat till Steffo för uppdatering. Vad fel man kan ha.

Väntar på komplett lista med arméer och varje slags resultat. Sedan så uppdateras SWFBR.

#33 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 078 Inlägg:

Postad 12 augusti 2005 - 13:53

Ist för att kladda en massa skit hade jag faktiskt tänkt och komma med lite seriös respons... wink.gif

1) Krav på ett visst antal banér i armén, ex 3 st annars går dom på restricted-begränsningen för varje banér under det. Det är skittrist att möta arméer som knappt har nåra banér i armén.

2) Swedish weather suger, kom på ngt annat sätt att begränsa all cav o all shooty-arméer. Ex över X antal enheter går varje enhet mot restricted-begränsningen.

Ta det som konstruktiv kritik, för arrangemanget var bra i sin helhet. thumb.gif

Helande pussar på Patrik Anderssons knä eller nåt... wub.gif

#34 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 12 augusti 2005 - 19:04

QUOTE (Anton @ Aug 12 2005, 13:41 )

Öystein: Det var väldigt roligt att ni kom! Kom tillbaka nästa år, eller varför inte pröva GothCon i påsk? Sveriges största turnering och 30 mil kortare resväg (Göteborg).

Vi var toksnabba på själva resultattabellen ( typ 6 timmar efter turneringsslut ). Sen kom Steffo, som den onde fan han är, och ställde en massa krav. Men de kompletta siffrorna går till Steffo idag =)
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#35 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 12 augusti 2005 - 20:04

QUOTE (El Gringo @ Aug 12 2005, 12:39 )
Hei. Her kommer et litt OT-spørsmål,men jeg skulle gjerne sett litt nærmere på den Orc's'nGoblins armeen som vant. Driver og vurderer en Savage Orc armee(har gjort det lenge),og vinner-armeen så både morsom og bra ut,så skulle gjerne sett nærmere på listen. Noen som kan hjelpe meg her?

Basisen i min egen hær ligner ganske mye,men det var noen forandringer,la jeg merke til,så skulle vært interessant å få sett litt på detaljene,og få litt inspirasjon wink.gif

Ellers vil jeg takke for et flott arrangement!! Vi fra nabolandet Norge hadde det helt supert,så mange takk til arrangørene og motstanderne våre,som alle bidro til at vi hadde en super helg. Hvem vet? Kanskje kommer vi også igjen neste år...

Från minnet brukar han ha, 2*25 Savage orcs, 6 savage Big'uns borboyz, 7 SO borboyz, 2*6 wolf riders, 2*20 gobbos, 3 snotling bases, 2 wolf chariots, 2 pumpwagons, (2 borchariots, inte säker?), lvl4 shaman med staven och scrolls?, BSB och 2 fighty heros. ungefär vad han brukar ha IIRC.

och Om ni har möjlighet så kom ner till GothCon i Götebrog under påsk helgen! Det är också en stor och trevlig tunering mitt i Göteborg så man kan gå på krogen utan att behöva åka tåg tongue.gif
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#36 akbar

akbar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 376 Inlägg:

Postad 12 augusti 2005 - 20:42

Inte många rätt där Joey, men jag PM:ade listan för att försöka reparera de svensk/norska relationerna. Ställde ju till en mindre diplomatisk incident genom att råka kasta mitt måttband på norrmannen jag mötte...... blush.gif

Hoppas på mer danskar nästa år också, jag orkar inte åka iväg för att möta dem.
GoB Malmö - We Come In Peace.....

#37 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 12 augusti 2005 - 22:47

Ojda. Jag snurrade till det. jag fattade att det var samma som på GC fast med mer kärror?
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar