Hoppa till innehåll

Foto

Wood Elf

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
179 replies to this topic

#61 Painblom

Painblom

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 721 Inlägg:

Postad 25 februari 2013 - 10:56

håller helt med joey.. åtminstone ner till 5 tycker jag för den är ganska bra i kombination med resten av armén.. meen den känns för dyyr just nu

Marcus Engblom

ETC Team 2011  Switzerland Cheerleader
ETC Team 2012  Poland Cheerleader
ETC Team 2013  Serbia OnG
ETC Team 2014  Serbia OnG
ETC Team 2016  Greece Cheerleader
​ETC Team 2017  Spain  OK
ETC Team 2018  Croatia HBE

ETC Team 2019  Serbia TBD  

#62 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 25 februari 2013 - 11:07

Vi kollar på det. Jag tycker att den är väldigt bra i just WE arméen, men den kan nog sänkas helt klart.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#63 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 25 februari 2013 - 17:08

Vi kollar på det. Jag tycker att den är väldigt bra i just WE arméen, men den kan nog sänkas helt klart.

Det är ett item som är okej, den är lång ifrån väldigt bra. De få gånger jag spelat med den har jag tyckt att kompsmällen och bräckligheten som min BSB drog på sig var så långt ifrån värt det som jag kunde komma. Både poängen och kompen hade utan problem kunnats ersättas av andra saker som hade gjort mer för helheten av listan. Och Det som Hail gör kan lätt fyllas av andra enheter som man ändå kommer att ta. Exempelvis så kommer jag skjuta bort mjäkiga diverters med GG som inte är innom kort av nått viktigt då s3 pilar inte duger till annat än att döda diverters eftersom man inte har magi som komboar bra med sitt skytte.

På tal om dåliga saker som jag inte använder och som kompar för mycket. Treekin. Jag har gått över en massa MI trupper och så gott som alla kompar lägre än TK, och de är inte flaming och lika dyra. TK enheter är för dyra i poäng och komp för att köpas i tillräckligt stora enheter(8ish) för att de skall funka. Och om man kikar på den andra sidan på små flankande enhter om 3 man så ligger de bra över allt annat MI, och det trots att de kostar mer och över lag är sämmre.
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#64 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 25 februari 2013 - 21:07

Borde vi kanske inte se WE i spel på en turnering innan vi lättar deras komp igen?

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#65 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 25 februari 2013 - 21:15

Borde vi kanske inte se WE i spel på en turnering innan vi lättar deras komp igen?

Det som lättades var life + TM/TK kombon och lite på trämän själva. Jag påpekade redan att multipla Large targets kompade för bra och det är fixat. Så i senaste mallen var det bara åtstrypningar av WE vad jag vet.

#66 Ariell

Ariell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 678 Inlägg:

Postad 25 februari 2013 - 23:31

Instämmer i både hailen och treekins (och då inte för att jag har jämfört treekins med andra MI som Joey_Boy har gjort utan för att dom inte är ett bra val i armén över lag, om ni undrar varför, prata med Jimmy Phil :P )

Sen skulle jag även vilja se en lättning på Cluster of Radiance, -7 i komp för ett item som endast get en extra DD och som man måste ha en treeman ancient eller en Branchwraith för känns väldigt dyrt!
Visst kan den blir rätt bra i kombo med Wand of the wych elm, men den kompar redan -9 som det är nu. Det finns andra lag som har liknande items utan att få så höga minus för den.
Don't play with fire, play with trees!

#67 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 25 februari 2013 - 23:53

Det är en del saker om kanske bör lättas men snälla lätta inget mer utan höj kompen för andra arméer. Annars blir det snart ingen mening att spela med komp.
David "Dangerous" D

#68 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 148 Inlägg:

Postad 26 februari 2013 - 00:25

Dyne, det är bara att justera kompspannet man spelar i så är det problemet löst. Så länge alla arméer ligger på ish samma nivå så är allt frid och fröjd. =)

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#69 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 26 februari 2013 - 00:34

Kaj din jävla powergamare :) Flytta till USA så kan du osta loss.

Men för att vara seriös så hjälper inte det de sämre arméerna alls. Det är nästen ingen som spelare de nu och andra arméer för bättre komp så hjälper det inte de.

Jag tror många komp 10 arméer skulle slå en brett armé som för spela med vad den vill tex. Förutom vissa special charcters som brett har kanske för är inte så bra på de.
David "Dangerous" D

#70 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 455 Inlägg:

Postad 26 februari 2013 - 06:39

Det finns andra lag som har liknande items utan att få så höga minus för den.

Vilket?

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#71 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 27 februari 2013 - 11:03

Det finns andra lag som har liknande items utan att få så höga minus för den.

Vilket?

Brass orb, Warpstone stars, Reaver bow, Life taker, Manstars, Flames of Tzeentch, Staff of the lost sun? Alla bra items som under en match gör mer än en Hail kommer att göra.

-T3 blir 6 wounds
-T4 blir 4,5 wounds
-T5 blir 3 wounds
-T6+ blir 1,5 wounds

Så i snitt gör du 6 wounds mot ett naket drömmotstånd, med då kan du lika gärna pew pewa med GG som inte har short range till nått och få samma effekt. Skall du skjuta på som faktiskt är värt att skjuta på, ex en chariot med 3+/4+ AS så gör du 1,5 wound efter saves i snitt. Värt -10? Jag ser inte vad en hail gör som är värt det, jag hade alla gånger haft en s5 båge som skjuter 3 gånger, eller en s4 båge som alltid träffar på 2+ att ge min magiker, eller en In-test eller dö templat, ect. Hailen är sämmre än alla alternativ och den tillför inte nått till listan som den inte redan har från andra saker(vilka tillför otroligt mycket mer över 4-6 rundor än Hail gör på 1).

#72 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 27 februari 2013 - 11:08

@Joey_Boy: Fast Ariell pratar om extra DD, inte hailen, i stycket som du har citerat. :)
Postad bild

#73 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 27 februari 2013 - 11:47

@Joey_Boy: Fast Ariell pratar om extra DD, inte hailen, i stycket som du har citerat. :)

haha, så går det när man tänker på en sak och missar att det inte är vad andra folk snacka om ;)

#74 Ariell

Ariell

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 678 Inlägg:

Postad 27 februari 2013 - 12:00

Ahh, mitt fel, hade hört det från HE -spelare, men de har ju minus för sina också ser jag nu.
Men isåna fall så bör man kanske minska det minuset för alla liknande items som ger en extra DD (dvs. inte snor en från motståndaren eller nått annat ostigt), för enligt min mening så är en dispell scroll mycket bättre än en extra DD. Sen just för Woodelves fall så vill man ju inte för det mesta ha en Treeman ancient och en Branchwratih vill du ha så billig som möjlig, dvs. naken, vilket gör att då få ytterliggare -7 i komp för något som är halv bra känns lite si så där. Sänk det till -3 eller -4 för Woodelves och kanske till -5 för de andra lagen. Fast det kanske bara är jag som tycker att en scroll är så mycket bättre?
Don't play with fire, play with trees!

#75 DHettNeck

DHettNeck

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:

Postad 27 februari 2013 - 12:02

Ahh, mitt fel, hade hört det från HE -spelare, men de har ju minus för sina också ser jag nu.
Men isåna fall så bör man kanske minska det minuset för alla liknande items som ger en extra DD (dvs. inte snor en från motståndaren eller nått annat ostigt), för enligt min mening så är en dispell scroll mycket bättre än en extra DD. Sen just för Woodelves fall så vill man ju inte för det mesta ha en Treeman ancient och en Branchwratih vill du ha så billig som möjlig, dvs. naken, vilket gör att då få ytterliggare -7 i komp för något som är halv bra känns lite si så där. Sänk det till -3 eller -4 för Woodelves och kanske till -5 för de andra lagen. Fast det kanske bara är jag som tycker att en scroll är så mycket bättre?

Det är ganska många andra som tycker precis tvärt om att en DD är bättre än en scroll.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

#76 Zack

Zack

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 900 Inlägg:

Postad 27 februari 2013 - 13:21

Det är ganska många andra som tycker precis tvärt om att en DD är bättre än en scroll.

För WE skulle jag dock säga att en scroll än +1DD är bättre alla dagar i veckan under alla omständigheter. Hela WE-konceptet bygger på att ge sig på motståndaren bit för bit, hålla dina vekare enheter i skydd i de bakre regionerna på brädet. Och då kan det vara extremt(!) viktigt att stänga ner en magifas för din motståndare när du väl tryckt in dina omtåliga enheter i en combat du absolut inte får förlora.
/Sebastian Berg - HYMS

"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country."

#77 Kalle persson

Kalle persson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 203 Inlägg:

Postad 27 februari 2013 - 14:40

Sedan så spelar man inte särskilt ofta med branchwraith. Jag vet inte hur ni spelar branchwraith, men jag använder den som redirector. Och supergamla trämannen har en stor chans och dö, det är väldigt många lores som har ett bra sätt att döda han, fireball, searing doom, banishment, pitten, solen, varav de tre sistnämnda är bland de 3 vanligaste lores, och de 2 första är nog de vanligaste bland en support magiker, och då har vi inte ens gått in på lag med krigsmaskiner än... Jag har säkert bara otur, men när jag spelar med supergamla trämannen dör han alltid runda 1 eller runda 2), så den hjälper ALDRIG.

#78 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 036 Inlägg:

Postad 27 februari 2013 - 15:09

Är väl kanske så att i en danslista är han en nackdel då han drar enkel eld från stora spells och krigsmaskiner som annars inte har ett smack att skjuta på i en "vanlig" we lista. I en mer offensiv lista där man ska in och bröta finns mer som hotar och då vill han även in och slåss och då har motståndaren färre rundor på sig att magi skjuta ut han och det andra å då spelar extra DD stor roll.
Björn Ericson
SWFBR - Admin
The 9th Age - Army Design Team
Förening: GoB Syd

#79 Zack

Zack

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 900 Inlägg:

Postad 27 februari 2013 - 15:36

Är väl kanske så att i en danslista är han en nackdel då han drar enkel eld från stora spells och krigsmaskiner som annars inte har ett smack att skjuta på i en "vanlig" we lista. I en mer offensiv lista där man ska in och bröta finns mer som hotar och då vill han även in och slåss och då har motståndaren färre rundor på sig att magi skjuta ut han och det andra å då spelar extra DD stor roll.

Njae, som ett fan av dessa "danslistor" tycker inte de listorna brukar inte vara så supkänsliga för magi heller. Mest för att man i princip är immun mot panik så är det ofta ok om motståndaren gör lite skada här och var. Det är väl egenliten bara Waywatchers som är väldigt känsliga mot magi.
/Sebastian Berg - HYMS

"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country."

#80 Painblom

Painblom

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 721 Inlägg:

Postad 27 februari 2013 - 15:42

Smäll upp en komet i wood elf deployen.. så ska du få se en svettig we spelare :)

Marcus Engblom

ETC Team 2011  Switzerland Cheerleader
ETC Team 2012  Poland Cheerleader
ETC Team 2013  Serbia OnG
ETC Team 2014  Serbia OnG
ETC Team 2016  Greece Cheerleader
​ETC Team 2017  Spain  OK
ETC Team 2018  Croatia HBE

ETC Team 2019  Serbia TBD  

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar