Svenska placeringar
Postad 08 oktober 2006 - 17:53
Men innan jag fuldäckar framför TVn - de svenska spelarnas placeringar.
6 - Björn Nilsson
14 - Christian Mattsson
33 - Jacob Scott
35 - Christian Nielsen
47 - David Kromnow
59 - Erik tapper
61 - Johan Reidel
63 - Conny Lundgren
75 - Frans Rönnqvist
76 - John Scott
81 - Jacob Rosberg
93 - Albin Rosberg
Magnus Elmqvist och Johan Malmström fick inga placeringar då de inte fullföljde turneringen. Kanske skriver en kortrapport lite senare.
- Dr Strangelove
För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.
Postad 08 oktober 2006 - 23:12
Vet att han är Göteborgare....men han är fortfarande Svensk

-Magnus
Postad 09 oktober 2006 - 07:43
- Dr Strangelove
Postad 09 oktober 2006 - 09:59

Warhammer utbränd...

Postad 09 oktober 2006 - 10:44
UNIA 1,75 4 45 50,75
...
We Eat Danish 2 3 41 46
Mattsson 2,33 3 39,33 44,67
Vet inte om det var några fler svenska lag anmälda (unia som vann var polskt).
Postad 09 oktober 2006 - 11:08

Trevligt att höra att scenariokorten fungerade bra också (då vi kommer stjäla friskt till QFAIV). Om det var något som funkade mindre bra lyssnar jag gärna på era synpunkter.
Antar att alla hade supertrevligt och att det var hårda arméer, men softa lirare? Känns lite bittert att man inte kunde komma loss och delta i krigståget. Siktar redan in mig på nästa år.
Postad 09 oktober 2006 - 11:26
I dom 2 första slagen mötte jag bra arméer med supertrevliga danskar....i det tredje så mötte jag en asjobbig Polack med en lika tråkig armé....
I det fjärde slaget blev motståndaren bättre....men dock inte armén(Vedel som vann Best General på SydCon).
Dom 2 sista tog knäcken på mig och kände inte för punga upp mer pengar för att ta mig över bron för att kriga mer den helgen....och jag var inte direkt taggad innan.
-Magnus
Postad 09 oktober 2006 - 15:01
- Dr Strangelove
Postad 09 oktober 2006 - 15:03
Vedel är ju en smygfinne så att hans listor är så hårda de kan bli är ingen överraskning. Redan på ETC berättade han hur han hade hittat luckor i "Allies"-systemet

Du får komma upp till Uppsala och vinna ära och berömelse istället

Postad 09 oktober 2006 - 15:12

I övrigt är jag nöjd med att komma på den övre halvan av tuneringen. Dock är jag mindre nöjd med min sista match som lämnade en sur eftersmak.
Postad 09 oktober 2006 - 16:17
Scenariokorten fungerade som ett sorts kompsystem antar jag, ingen vågade spela med extrema arméer och alla riktade in sig på att spela arméer som kom igenom all korten.
Själv spelade jag bara Magic Flux

Postad 09 oktober 2006 - 16:46

Postad 09 oktober 2006 - 19:25

Punkterna skulle föreställa omissions, we eat danish kom 5a och Mattsson ett par platser längre ner.
Tyckte oxå korten i kombination med scenariona var bra balancerade i år (det ena utan det andra hade inte varit det dock). Slängde en flux i runda 6 mot en 9 PD högalv och en mer eller mindre meningslös boggy på Johan för att sedan mötta en polak med 7 boggy, 7 DD och 4 scrolls i 5e utan kortet. Fick en flux på mig på 6 matcher och en sabotage i sista mest för att han ville använda ett kort. På det hela kändes det som fler spelade med armér som inte försökte maxa ut på ett eller annat sätt än förra året och dom som gjorde det verka få smaka kort vart slag iom att folk inte använde så många i övrigt.
Postad 09 oktober 2006 - 20:43
Tyckte oxå korten i kombination med scenariona var bra balancerade i år (det ena utan det andra hade inte varit det dock). Slängde en flux i runda 6 mot en 9 PD högalv och en mer eller mindre meningslös boggy på Johan för att sedan mötta en polak med 7 boggy, 7 DD och 4 scrolls i 5e utan kortet. Fick en flux på mig på 6 matcher och en sabotage i sista mest för att han ville använda ett kort. På det hela kändes det som fler spelade med armér som inte försökte maxa ut på ett eller annat sätt än förra året och dom som gjorde det verka få smaka kort vart slag iom att folk inte använde så många i övrigt.
Tyckte att korten i kombination fungerade mycket bra, betydligt bättre än förra året (då man var tvungen att spela ett kort / match), spelade fluxen 2ggr en gång mot 9pd HE, och i match 6 mot en 10pd Bret. Fick 3 High Wind mot mig, vilket kan tolkas som att det var ganska snälla arméer över lag eftersom min arme bara hade 2 flygare, och inte påverkades jättemycket av -6MV.
Hade 6 bra matcher, 4 mot danskar, en mot en Norbage, och en mot en Polack som var trevlig (han erbjöd mig polsk öl på lördag morgon innan vår första runda). Över lag en bättre turnering än förra året, och jag håller mig stabilt på snitt (exakt i mitten av deltagare, men med lite mer spelpoäng än draw)
Postad 11 oktober 2006 - 14:07
Har fortfarande inte blivit klok på hur chariots funkade i Boggy? Räknades kärror som en Boggy-enhet?
Postad 11 oktober 2006 - 15:48
1. Det står kärror AND Units with bla bla bla
2. Det står att man ska räkna ihop alla saker med 6+ ground move....och det har alla kärror så därför behöver man inte skriva kärror annars.(om du förstår vad jag menar) Eftersom dom isf räknas i i det andra kriteriet i alla fall.
-Magnus
Postad 11 oktober 2006 - 18:13

Postad 12 oktober 2006 - 07:55

jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning
Postad 13 oktober 2006 - 09:50

Japp de räknades för boggy
min synpounkt är att korten funkade skit bra, jag fick 2 kort mot mig och spelade själv 3 mer för att jag kunde än något annat
själv fick jag smaka 2st fluxx då jag spelade med 6lvls + itty ring så min arme tillhörde
nog de magi starkaste på turneringen
Postad 14 oktober 2006 - 01:51
Men så är det:(.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar