Hoppa till innehåll

Foto

Ris & Ros 2015

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
12 replies to this topic

#1 Ecksen

Ecksen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 134 Inlägg:

Postad 02 augusti 2015 - 17:39

Vad var bra, dåligt och mittemellan? Hjälp oss göra det bättre inför nästa år!

Om någon vill använda min server & hemsida för att hosta en turnering då är det helt ok och uppmuntrat. Hör av er så hjälper jag er få igång det :)

Jonas Rådemar, YLVA

Dark Elves, Lizardmen, Tomb Kings

#2 Jonson

Jonson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 206 Inlägg:
  • Interests:Spelar Empire och snart WoC

Postad 02 augusti 2015 - 17:49

Lokalen var toppen! Luftig, ljus och gott om utrymme. Mycket smidigt system att lägga rapportera resultat och kolla lottningen. Helt ok scenarier. Kommer gärna tillbaks nästa år om det blir en turnering då!

#3 Ratatatata

Ratatatata

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 297 Inlägg:

Postad 02 augusti 2015 - 18:09

Tycker det funkade mkt bra med rapporteringssystemet. Överlag väldigt nöjd, bra lokal, bra scenarion, allt funkade smidigt och bra. Snygga arrangörer.

Ni kan nog inte göra så mkt åt det men gillar inte Warcons nya lokaler eller för den delen nya datum. Alldeles för långt från stan, lokalerna så stora att det känns öde och hade hellre sett turneringen nån-några veckor tidigare.

Daniel Terdell, Föreningen Ylva

Wood elves, Tomb Kings

#4 Roedskaegg

Roedskaegg

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 360 Inlägg:

Postad 02 augusti 2015 - 19:57

Tack för turneringen, mitt första WarCon!

- mat- och kaffekvalitet var lite iffy...

- lokalerna kändes lite ödsliga och långt från stan

- vid något enstaka tillfälle lite svårt att hitta arrangör för frågor under match, kanske en WarCon-tischa till nästa år? :)

+ ytan vi spelade på var ljus och bra, blev aldrig varmt eller kvavt så jag tänkte på det

+ scenarion med kompeffekt

+ pairing och inrapportering via telefonen. Riktigt bra! Går sidan att få lite mer kompatibel med allas telefoner så skulle det vara guld.

+ alltid roligt med turneringar i samband med konvent då det finns butiker mm i lokalerna

Ett allt igenom trevligt arrangemang med bara trevliga motspelare som lyfte den blöta filt AoS lagt över hobbyn sista tiden. Mer pepp än på länge, delvis såklart för att det var min bästa turnering någonsin! :D

Cold Feet Gamers, YLVA

Fantasy: Dwarfs, Wood Elves

40k: Space Wolves, Harlequins, Death Guard

Mordheim: Dwarf Treasure Hunters, Witch Hunters, Chaos Dwarves, Beastmen

Blood Bowl: Norse, Skaven, Dwarfs

#5 oliver_ljung

oliver_ljung

Member

• Members
  • PipPip
  • 24 Inlägg:

Postad 02 augusti 2015 - 20:47

Tack för en bra turnering!
Jag uppskattade både lokalen och Rapporteringsprogrammet, som jag tyckte fungerade över förväntan. Borden var bra vad gäller mängd terräng och variation.

Själva konventet kändes bitvis lite ödsligt i så stora lokaler, men kvalitén på lokalerna tycker jag talar för att om möjligt fortsätta använda hallen. Om möjligt kanske koncentrera evenemangen mer så det är tätare mellan olika hobbys.

Ser fram mot nästa år!

#6 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 02 augusti 2015 - 21:39

+ allt som jag inte tar upp som negativt :)

- Petter är ju en sådan dålig arrangör :)

- Missonet där man depylar på sidan.Det sög för att terrängen var verkligen inte gjorde efter det samt att det typ är autovin om man lyckas sno första rundan på en sexa.

David "Dangerous" D

#7 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 885 Inlägg:

Postad 03 augusti 2015 - 09:39

Mycket rolig första turnering på en sådär 3 år. Gillade systemet med VP och BP, väldigt smidigt. Terräng och bord var också bra. 

Jag hade gärna sett att det började lite tidigare, speciellt på söndagen. Antingen för att få komma hem lite tidigare, vissa hade lååångt hem! Eller för att få en lite längre lunch, då maten på konventet var lite sådär. Baguetter är inte riktigt lunch när man ska sitta och spela i 6-7h till. Så var det lite långt till andra matställen och kort om tid för att åka och äta någonting.

Scenarios var helt ok, är inte så stort fan av meeting engagement, man kanske kan köra den utan möjlighet att sno turen från den som börjar deploya? Är väldans tråkigt att bli helt utmanövrerar i deploy och sen inte få någon chans att flytta undan saker eller försöka rädda situationen.

#8 Ecksen

Ecksen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 134 Inlägg:

Postad 03 augusti 2015 - 10:08

I matens försvar så hade vi stora planer på grillning och matlagning som vi fick ställa in då ett matställe i samma byggnad, som har stängt över sommaren, sa på onsdagen (IE, 2 dagar innan start av konventet) att vi inte fick servera någon form av mat. "Konkurrerande verksamhet". De fick förfrågan om de ville ha öppet och servera mat åt oss, som vi då köpte, men de ville inte, och förbjöd oss of från matlagning. Och vi hade frågat om lov tidigare och fått godkänt. GG

Baguetterna var en nödlösning och vi fulade oss med maten som det var för att lösa det

Jonas Rådemar, YLVA

Dark Elves, Lizardmen, Tomb Kings

#9 adamljung

adamljung

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 436 Inlägg:

Postad 03 augusti 2015 - 13:02

Tycker lokalen & borden var riktigt bra. Föredrar helt klart dessa lokalerna jämfört med förra årets. (Kan tilläggas att jag inte direkt gör något annat på konvent - så att det var långt ifrån annat & lite "öde" är inget jag tycker spelar roll)

Även om jag hade en stenålders telefon med mig så tyckte jag hemsidan med rapporteringen var awesome. Om möjligt hade det varit kul med en tab till med placering på resultat sidan dock, så man slapp räkna ut sin placering mellan matcherna :P

#10 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 885 Inlägg:

Postad 03 augusti 2015 - 13:57

I matens försvar så hade vi stora planer på grillning och matlagning som vi fick ställa in då ett matställe i samma byggnad, som har stängt över sommaren, sa på onsdagen (IE, 2 dagar innan start av konventet) att vi inte fick servera någon form av mat. "Konkurrerande verksamhet". De fick förfrågan om de ville ha öppet och servera mat åt oss, som vi då köpte, men de ville inte, och förbjöd oss of från matlagning. Och vi hade frågat om lov tidigare och fått godkänt. GG

Baguetterna var en nödlösning och vi fulade oss med maten som det var för att lösa det

Ah okej. Vad synd att de pajade (HAHA) matplanerna, hade varit GRYMT med grillning. Annars var det suveränt! :)

#11 BjörnW

BjörnW

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 495 Inlägg:

Postad 03 augusti 2015 - 15:44

+ Lokalen var perfekt.Högt i tak och stor lokal = skön ljudnivå. Betydligt bättre än förra året.

+ Automatrapporteringen var grymt bra!

+ Truckermacka och bra priser i kiosken

+ 5 trevliga motståndare : - )

+ 2 trevliga personer som lånade ut medusor till mig (Ecksen och Ahol!!)

- De vita baguetterna i kiosken smakade mest deg. 

- Lite öde i resten av konventet men det gör mig inte jättemycket. Är bara där för WHFB ändå.

Bra arrangerat!

#12 Grimgor

Grimgor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 132 Inlägg:

Postad 03 augusti 2015 - 16:05

Mycket trevlig turnering! Trots ett minimalt poängplockande och en usel placering hade jag bara kul! Tack alla motståndare och tack arrangörerna!  

Föredrar när kompen ger poäng snarare än att det bara är tröskelkomp, och gillade hur kompen spelade in i scenariopoängen.

Rapportering via telefonerna fungerade smidigt och verkade vara mycket uppskattat. Och vi bakåtsträvare & teknofober som inte har sådana telefoner kunde ju alltid hitta någon som kunde fixa rapporteringen åt oss.       

Lokalen var utmärkt. Visst reagerade man på att konventet kändes väldigt ödsligt och tomt, men eftersom flertalet av oss bara är där för Warhammer-turneringen är det inte direkt ett minus. Jag hörde dock en av konventsarrangörerna intervjuas av någon lokalreporter och han nämnde också att det blivit lite stort och ödsligt detta året, vilket de skulle utvärdera. 

Det enda någorlunda negativa under helgen (bortsett min envishet att spela en tolv år gammal armébok) var väl att det blev kort tid att hinna hitta lunchställe och få mat. Vi hann äta och led ingen nöd, men hade varit trevligt att hinna sitta en kvart i lugn och ro efter maten och tjöta.   

#13 Johannes

Johannes

Newbie

• Members
  • Pip
  • 4 Inlägg:

Postad 06 augusti 2015 - 21:25

Grymt bra rapporteringssystem!!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar