Hoppa till innehåll

Foto

Resultat

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
19 replies to this topic

#1 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 19 mars 2006 - 18:46

Edit: Jag hade trevligt i alla fall...

Detta inlägg har redigerats av Johanem: 20 mars 2006 - 08:16

#2 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 19 mars 2006 - 18:50

Stort fetgrattis till alla som placerade sig. Och gött att vi har en ny man som kan ta hem priser till Skåne =)

Petrus och John Scott delar på priset i orakeltävlingen då - båda prickade in 1an och 3an korrekt. Tror inte nån fick rätt på hela top3.
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#3 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 19 mars 2006 - 19:17

Vi får nog vänta ett litet tag till på den rättade listan. Det blev lite strul i all stress att sammanföra resultatlistan så en del fel smög sig in. Patrik lyckades få lite väl mkt i målningspoäng (33, med max på 30 smile.gif ) så det verkar som om Henke tog hem det hela till slut (tror jag var ensam om att pricka in den hästen?).

Frågan är sedan hur mkt Patrik egentligen fick på sin målning - han behöver 27 för att klå mig. Vi borde få svaret inom kort.

Hur som haver var det en väldigt trevlig turnering som vanligt och scenariorna funkade över förväntan thumb.gif . Enda saken jag skulle vilja se ändrad är att WE inte får sin skog i scenarion som inte är tänkt att spelas som pitched battle (dvs Capture, messengers ets). Annars var terrängen väldigt bra balanserad på alla bräden jag såg.

Att Atlantis tog hem fyra priser är ju inte helt fel - men skånepågarna behöver inte skämmas de heller... cool.gif och stockholmarna kommer antagligen i sedvanlig ordning plocka vinster i Uppsala istället. Precis som atlantoiderna verkar de tycka om bortamatcher... blush.gif

Fick äntligen möta Steffo och det var en nervpirrande match - kanske får ni läsa om den i en battle report från någon av oss så jag berättar inte hur det gick...

Stort tack till alla arrangörer och motspelare!

#4 D.C.

D.C.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 45 Inlägg:

Postad 19 mars 2006 - 20:03

QUOTE (bjorn.nilsson @ Mar 19 2006, 19:50 )
Petrus och John Scott delar på priset i orakeltävlingen då - båda prickade in 1an och 3an korrekt. Tror inte nån fick rätt på hela top3.

Jodå, lyckades träffa alla i top tre rätt, fast missade visst när jag gissade att henke skulle ta förstaplatsen och patrik andraplatsen glare.gif . Men om Dakoth har rätt stämmde min gissning precis:thumb: .
Synd bara att jag behövde förlora mot båda två för att få min tippning rätt sad.gif

#5 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 20 mars 2006 - 02:30

Som Dakoth nämnt så blev det något fel. Hoppas att vi hinner reda upp soppan under morgondagen. Återkommer så fort jag kan i denna fråga.
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#6 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 20 mars 2006 - 10:38

Förhoppningsvis kommer resultatet upp i kväll. Allt kommer dubbelkollas igen så att vi slipper mer missar.

#7 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 20 mars 2006 - 11:09

TACK för en trevlig turnering wub.gif . Vi var tvungna att springa så jag hann inte tacka ordentligt på plats. Jag är klart nöjd, hade fem matcher mot folk jag inte mött innan och det var supertrevlig stämmning. Var ganska trött tre sista slagen så jag ber om ursäkt för viss förvirring där. Rapport kommer antagligen senare. smile.gif

#8 fffrankenstein

fffrankenstein

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 575 Inlägg:

Postad 20 mars 2006 - 18:27

Jag får också tacka för en trevlig turnering. Får tacka christos(om du e personen som skall ha äran) för dom hittills mest vågade scenariona. Jag tyckte dom funkade bra så det var kul.

2150 e ett plus. Bara scenarion e ett plus enligt mig. Lite rolig random events osså. Jag är också alltid tacksam när atlantis inte väljer mina motståndare tongue.gif smile.gif

Hade 5 roliga matcher mot sjysta motståndare vilket ju e det viktigaste men inget en arrangör kan ta åt sig äran för. Riktigt rolig turnering helt enkelt.

Kommer tebaks på nästa. Då kommer förhoppningsvis b-rok kunna äga lite mer, emil kanske kommit hem och dag e tebaks i form, kanske osså en fredrik med henkes nya bretts.
Själv kommer jag nog få tebaks för den absurda tur jag hade på denna e jag rädd smile.gif

#9 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 20 mars 2006 - 21:01

Ser alltså ut som om atlantis tog en dubbelseger (jag förutsatter i resonemanget att den korrekta målningspoängen inte ligger högre än jonas, samt att inga ytterligare fel finns).
Såvitt jag har hört så var turneringen mycket trevlig och jag önskar att jag kunnat vara med. Efter en lyckad tenta kan jag knappast säga att jag ångrar att jag avstod...men jag önskar ändå att jag kunnat delta. Nästa gång hemsöker jag er arrangörer om ni lägger turneringen helgen innan en måndagstenta wink.gif

#10 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 21 mars 2006 - 11:04

Jag tar helt på mig skulden för scenariona. Det är dock flera personer som ska ha äran för att ha stoppat ännu vildare varianter från mig. Annars hade det blivit än värre. Johan o Mattias plus alla de som testspelat och upptäckt konstigheter ska definitivt ha tack för detta.

Plus att de flesta scenariona i sig själva i grunden är lånade med vissa förändringar. De som varit på QfA upptäckte kanske att spyscenariot var i princip samma text. Från Battle of Champions kom keeper scenariot med vissa förändringar.

Alla kommentarer mottas med glädje även om det innebär totalsågningar.wink.gif

Resultatet beräknas publiseras för denna dags slut.

#11 Zod

Zod

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 146 Inlägg:

Postad 21 mars 2006 - 11:30

Först vill jag tacka för en väldigt bra turnering med mycket bra stämning, trevligt folk och snygga armer. Vad gäller scenariona tycker jag följande:

+ Roligt med events och scenarios. De skapade unika kombinationer som ingen kunde förbereda sig på. Alla scenarios utom keeper fungerade väldigt bra och alla eventsen likaså.

- Keeper scenariot påverkade spelet för mycket. Förutom den rent taktiska påverkan lyckades de i mitt slag lösa ut två fanatiker (50p), dräpa en wolfcavenhet (66p), dräpa en kärra (67p) och panika en doomdiver av brädet (80p) utöver detta tvingade de mig att använda mitt dyrbara 10Ld one use för att inte ytterligare en enhet skulle fly (35p) = 298p. Med andra ord bidrog de stark till att jag åkte på 20-0 förlust.

Ps hur går det med resultatet?ds

#12 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 21 mars 2006 - 12:32

QUOTE (Zod @ Mar 21 2006, 11:30 )
- Keeper scenariot påverkade spelet för mycket. Förutom den rent taktiska påverkan lyckades de i mitt slag lösa ut två fanatiker (50p), dräpa en wolfcavenhet (66p), dräpa en kärra (67p) och panika en doomdiver av brädet (80p) utöver detta tvingade de mig att använda mitt dyrbara 10Ld one use för att inte ytterligare en enhet skulle fly (35p) = 298p. Med andra ord bidrog de stark till att jag åkte på 20-0 förlust. 

Tror din åsikt liknar nog vad många tyckte. Det blev för mycket helt enkelt.

Ps hur går det med resultatet?ds

Tror man är till största delen klar med dubbelkollen. Hoppas den ska finnas uppe innan onsdagen.

Christos

#13 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 21 mars 2006 - 14:12

Lite åsikter om turneringen. Det mesta flöt bra för min del så ta det inte som negativ kritik utan som små förändringar man kan göra wub.gif

Lite många events kändes som man straffade fel arméer, en kort sammanfattning:
General of ages - Jag hade gärna sett 0 till +6" på rangen då minusen gjorde att arméer som inte är immune to psykology blev straffade och det behöver de inte, tvärtom.
Into the thunderstorm - klart bra. Gärna S6 för att även drakar och andra T5/6 saker får lite stryk (men jag är kanske lite väl antidrakar ibland)
Reinforcements - kul liten twist som kanske borde ändras så de bara påverkar RnF och inte skinks.
Magical Siphon - funkade bra. Tvingade fram damselerna i frontledet i riddarenheterna smile.gif
Fog - Funkade också helt ok även om den gynnade snabba hårda arméer (eller i varje fall missgynnade arméer med normal skytte)

Scenarion
Capture - Bra att man kollade från runda 3 och framåt och bra regler för claim/contesting.
Eyes in the dark - kul twist att man ska springa över till sin egen deploymentzone. Möjligen ändra lite på reglerna så de kommer in på olika ställen, nu räckte det att man såg en linje längs med någon kortkant så fick alla tre springa där i samlad tropp.
Holy hand grenades - håller med övriga talare
Life is cheap - blev i praktiken ett vanligt pitched med extrabonus till vinnaren.
Lord - helt ok och lite ovanligt scenario. Det var tufft när min lord kastade en brassord (50p magic item), misfireade och jag skulle ta ett I-test eller dö. Jag hade missat att han bara hade I2 ph34r.gif tongue.gif

Generellt komp - För små minus för dubbla rare och drakar. DL fick för bra komp och TK för dålig. Man får gärna höja miniminivån på komp från 7 till runt 10. Målningsbedömningen - har jag inte sett resultatet av än men det får gärna vara öppet innan sista matchen. Det känns bättre att se det innan om man fått låga poäng än efter prisutdelningen. Folk har bra koll ändå på hur man ligger till och vad som krävs i sista slaget på toppborden.

#14 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 21 mars 2006 - 15:56

QUOTE (Steffo @ Mar 21 2006, 14:12 )
Lite åsikter om turneringen. Det mesta flöt bra för min del så ta det inte som negativ kritik utan som små förändringar man kan göra  wub.gif

Lite många events kändes som man straffade fel arméer, en kort sammanfattning:
General of ages - Jag hade gärna sett 0 till +6" på rangen då minusen gjorde att arméer som inte är immune to psykology blev straffade och det behöver de inte, tvärtom.
Into the thunderstorm - klart bra. Gärna S6 för att även drakar och andra T5/6 saker får lite stryk (men jag är kanske lite väl antidrakar ibland)
Reinforcements - kul liten twist som kanske borde ändras så de bara påverkar RnF och inte skinks.
Magical Siphon - funkade bra. Tvingade fram damselerna i frontledet i riddarenheterna smile.gif
Fog - Funkade också helt ok även om den gynnade snabba hårda arméer (eller i varje fall missgynnade arméer med normal skytte)

Scenarion
Capture - Bra att man kollade från runda 3 och framåt och bra regler för claim/contesting.
Eyes in the dark - kul twist att man ska springa över till sin egen deploymentzone. Möjligen ändra lite på reglerna så de kommer in på olika ställen, nu räckte det att man såg en linje längs med någon kortkant så fick alla tre springa där i samlad tropp.
Holy hand grenades - håller med övriga talare
Life is cheap - blev i praktiken ett vanligt pitched med extrabonus till vinnaren.
Lord - helt ok och lite ovanligt scenario. Det var tufft när min lord kastade en brassord (50p magic item), misfireade och jag skulle ta ett I-test eller dö. Jag hade missat att han bara hade I2  ph34r.gif  tongue.gif

Generellt komp - För små minus för dubbla rare och drakar. DL fick för bra komp och TK för dålig. Man får gärna höja miniminivån på komp från 7 till runt 10. Målningsbedömningen - har jag inte sett resultatet av än men det får gärna vara öppet innan sista matchen. Det känns bättre att se det innan om man fått låga poäng än efter prisutdelningen. Folk har bra koll ändå på hur man ligger till och vad som krävs i sista slaget på toppborden.

Kan se poängen med de flesta kommentarerna. När det gäller dubbla rare kan jag hålla med om att vissa antagligen har för lite minus medans andra inte ska ha något pga att de är av helt annan hårdhetsklass.

Och frågan är dog din lord eller inte.smile.gif

Christos

#15 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 21 mars 2006 - 16:16

QUOTE (Da'Ghault @ Mar 21 2006, 15:56 )
Och frågan är dog din lord eller inte.smile.gif

Ge aldrig en råtta som steloperarat armarna en vortexgranat...

#16 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 21 mars 2006 - 18:04

Borde kanske lägga till en tråd för legendariska manövrar nånstans =)
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#17 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 315 Inlägg:

Postad 21 mars 2006 - 19:00

Jo, det var lite trist att se en femtedel av din armé förstörd innan jag börjar min andra runda... och utan att jag haft ett finger med i spelet ohmy.gif En keeper kanske hade varit tillräcklig. Scenariot i sig är rätt så häftigt annars.

Hoppas på en re-match någon gång med Moog och hans gråskinn - för det är en väldigt rolig lista du knåpat ihop. Du borde parats ihop med Steffos 301 råttor biggrin.gif

#18 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, Poker, Fotboll, Partey, Musik, Psykologi

Postad 21 mars 2006 - 20:47

Dags för mig att tacka för en trevlig turnering, RTO kommer nog alltid vara en av mina favorit turneringar.

5 Trevliga matcher och 52 BP är helt okej, men borde nog vara med med tanke på att man har 12 pd vc tongue.gif

Hadde 52 inför sista men förr på mållinjen där (irresistible fiery blast som jag senare kom på inte var irresistible) min count blev upbränd, som gjorde att hela armén blev poofad. Samt att 2 spirit host baser inte kunde breaka 3 salamandrar och 1 priest trots att de slår i 6 cc rundor. Men shit happens antar jag, kul match dock :-)

Nåja om ett par år kan jag ha en chans på topp 3 i alla fall :-)
As seen on Facebook.

Där jag är är det alltid bäst.

#19 Zod

Zod

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 146 Inlägg:

Postad 21 mars 2006 - 21:41

QUOTE (Dakoth @ Mar 21 2006, 19:00 )
Jo, det var lite trist att se en femtedel av din armé förstörd innan jag börjar min andra runda... och utan att jag haft ett finger med i spelet  ohmy.gif En keeper kanske hade varit tillräcklig. Scenariot i sig är rätt så häftigt annars.

Hoppas på en re-match någon gång med Moog och hans gråskinn - för det är en väldigt rolig lista du knåpat ihop. Du borde parats ihop med Steffos 301 råttor  biggrin.gif

Den fighten kommer plåga mig länge. glare.gif Men det blev en trevlig fajt till slut trots det usla resultatet. All-gobbo är helt klart spelbart med sitt låga LD. Ett större problem är faktiskt animosityn som hindrar många försök till finlir. En riktigt trevlig arme att spela och att möta (tycker många). Mina gobbar har förståss inget emot att möta andra grönskinn. evilgrin.gif

#20 Sonax

Sonax

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 142 Inlägg:

Postad 25 mars 2006 - 18:15

QUOTE (Steffo @ Mar 21 2006, 16:16 )
Ge aldrig en råtta som steloperarat armarna en vortexgranat...

Den där manövern kommer länge leva kvar i mitt minne biggrin.gif dråpligt och väldigt mycket Skaven-likt avslut (och trevligt om man var på min sida spelplanen...).

Jag tycker i övrigt att fighten var spännande även om jag kände mig aningen besviken och lurad över att det i slutet av matchen var alltför få i dödsbåset på varje sida. (Matchen avslutades just när det började hetta till på något vis)

Får väl skylla mig själv, man kan inte direkt anklaga sin motståndae för att han inte traskar rakt fram mot fyra brettlansar som står och fegväntar. tongue.gif

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar