Hoppa till innehåll

Foto

2 Regelfrågor

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Ravaillac

Ravaillac

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 123 Inlägg:

Postad 10 september 2015 - 22:36

Halloj, spelade ett slag idag med Warriors of Chaos mot min väns Vampire Counts.

2 regelfrågor dök upp:

1. Han ville skrika med sin Banshee mot min Archaon. Archaons armour säger att han inte kan bli woundad bättre än på 3+ (även mot sådant som auto-woundar). Måste då Banshees slå för att wounda efter de har kikat med hur många poäng han klår mitt Ld-stat med sitt skrik-rullande?

2. En Vampire Lord och Archaon står och slår mot varandra mitt på slagsfältet utan att några andra lägger sig i. Kan hans Necromancer dra sin Purple Sun of Xereux genom striden så att den bara träffar Archaon och tvinga honom att slå ett I-test eller stendö?

Tack på förhand för svar.

#2 elaktomte

elaktomte

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 166 Inlägg:

Postad 11 september 2015 - 00:30

Angående nr 2 så beror det på vinkel helt klart. Det finns ingen begränsning på om man får kasta vortexer in i combat överhuvudtaget, dock får du LoS om du har 5 eller fler rank and file modeller i Archaons grupp. Dock måste du stå i en vinkel där du enbart träffar Archaon om inte du vill riskera vampyren.

#3 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 655 Inlägg:

Postad 11 september 2015 - 05:45

Eftersom Bansheen inte slår för att wounda, så är Armour of Morkar helt irrelevant i det fallet :)

//Tommy 

Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:
http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#4 Ravaillac

Ravaillac

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 123 Inlägg:

Postad 15 september 2015 - 22:37

Eftersom Bansheen inte slår för att wounda, så är Armour of Morkar helt irrelevant i det fallet :)

//Tommy 

Fast det gör inte Runefang heller....

#5 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 655 Inlägg:

Postad 15 september 2015 - 22:44

EDIT: Never mind, jag lever i en gammal edition... Allt behöver slå 3+ för att wounda, står hur tydligt som helst i regelboken.

//Tommy
Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:
http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar