Hoppa till innehåll

Foto

Listgenomgång Samt Placering Warcon

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
44 replies to this topic

#21 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 21 juli 2015 - 18:01

Dyne, jag hoppas innerligt att vi får en match. De här utläggningarna taggar mig till tusen att visa hur jag tänkt med min lista och inte hur du tänkt!
Haha!
Är detta tanken måntro? Att få folk att gå bort sig när det väl gäller? ^^

Jag tyckte ju att du hade en okej lista och jag missar aldrig något :) Nu vet jag inte vilken lore och level din magiker är för det kan ändra en hel del.

DU har ju lord på pegg så vet inte om jag vill möta din lista.

David "Dangerous" D

#22 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 21 juli 2015 - 18:05

Jag har inte gått igenom alla listor men om folk inte orkar lägga upp ordentliga listor kommer inte jag orka gå igenom de.

David "Dangerous" D

#23 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 22 juli 2015 - 15:45

Jag tycker BjörnNs lista ser okej ut men jag gillar inte lore of metal på hans magiker. Är sådär på missons.Kan komma Topp10 om spelaren är okej.

Beastmen: Eftersom beastmen kommer ha bättre buffar i combat behöver Björn få in minst en final innan combat. Blir nog en ganska jämna match.

Brettiona: Lore of metal kommer göra att Björn vinner.

CD: Metal är bra mot tågen men behöver få in searing några gånger för att döda de. Tror Björn vinner men inte med så mycket.

DoC: Metal är en väldigt dålig lore mot DoC men en stor enhet troll är okej. Tror ändå Björn förlorar. Möter han en lista men många olika marks kan det få eftersom stupied är bra då.

DE: Det blir inget lätt match men han har hårda karaktärer så kan klara det.

Dwarfs: Om karaktärerna kan joina warriiors har Björn en chans men blir nog inte så lätt ändå eftersom han kommer tappa mycket poäng på vägen fram.

HE: Mycket kommer handla om HE kan hantera cruhers eller inte för de kan göra en hel del. Tror de flesta HE listorna kan det så blir nog förlust för Björn även om den nog inte blir så stor.

LM: Eftersom Björn har en hel del saker som kan ta hand skinks bör trollen kunna komma in i saruasr så Björn har en okej chans att vinna.

OK: Tror det kan blir svårt och det beror mycket på att metal är så dålig här.

Skaven: Tror Björn vinner eftersom han kan ta inf blocken ganska snabbt i närstrid.

Empire: Tror Björn vinner eftersom metal är bra här.

VC: Han kan skydda sina karaktärer om de kan joina warriors men blir ändå svårt att ta poäng. Metal är dålig med. Så tror på förlust för Björn.

WoC: Mötter hand WoC men mycket cav kan det gå bra men annars är det svårt att säga. Beror mycket på vad karaktärerna har för utrustning.

WE: Kan gå mot extrema skyttelistor som Oscars. Eftersom allt skytte kommer gå på trollen så räcker det att skicka in en karaktärer mot WR och sedan kan resten av armén och och kötta. Kan bli svårare mot listor som min och Terdells eftersom vi har mer saker som slås. Men kan vinna mot alla WE arméer eftersom kommer ha svårt att ta mycket poäng.

David "Dangerous" D

#24 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 23 juli 2015 - 08:55

Tänkte ta upp de jag tror kommer topp3 och varför samt vad som kan hindra det.

Daniels lista är inte bra enbart för att han har två mr.Ts utan för många andra saker i armén är snabba. Alla måste satsa magi och skytte på mr.Ts vilket gör att draken kommer att klara sig. De flesta kommer att kunna döda en mr.T men skytte/magi kanske tidigt men det kommer inte att hjälpa. Hans enhet med 7 vargheists är väldigt svåra att ta ut och de kan charga det mesta. Han spelar även med spelets bästa monster om man ser till kompen.

Det enda som kan stoppa honom är att listan inte kompar så bra. 

Jag tror Björn har en bra chans att lyckas. Jag vet att han har spelat med linkade listor tidigare och det har inte gått så bra. Men jag tror han kommer lyckas här eftersom han lätt kan ge sin lord 3+ ward med re-roll på ettor och ändå kompa bra. Det kommer väldigt många fighter lords på warcon och att ha den som dödar alla andra är en stor fördel.

Det som kan hindra honom att komma bra är om han möter någon som har lätt att döda resten av hans armé.

Uffes lista är bra mot det mesta eftersom har med både en BT samt kanon. Resten av armén är också bra.

Det som kan stoppa honom är att kanon inte presterar i de matcherna de måste samt att han för dåliga spells. RoC Kan ju även vara farligt för honom eftersom han har två viktiga pjäser med khorne.

David "Dangerous" D

#25 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 075 Inlägg:

Postad 23 juli 2015 - 09:29

Problemet Buffy är att du tror att Björn spelar warriors....

Johannes Einemo
GoB-Syd

#26 Ecksen

Ecksen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 134 Inlägg:

Postad 23 juli 2015 - 11:07

Problemet Buffy är att du tror att Björn spelar warriors....

Problemet Johannes är att du tror det bara finns 1 Björn :P

Björn Ericsson: Daemons of Chaos

Björn Niklasson: Warriors of Chaos

Björn Thulin: Vampire Counts

Jonas Rådemar, YLVA

Dark Elves, Lizardmen, Tomb Kings

#27 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 075 Inlägg:

Postad 23 juli 2015 - 12:57

Haha! Inte så noga! Björn Niklassons lista är alldeles för hård för att få in 3+ ward reroll 1 på disc eller? :D

Johannes Einemo
GoB-Syd

#28 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 23 juli 2015 - 13:10

Trodde han hade skrivit lord på disc så misstänkte att han menade troll med tåliga nurgevänner.

Men tror ändå han kommer topp3 eftersom det inte finns mycket som tar 8 beats of nurgle.

David "Dangerous" D

#29 Stampede

Stampede

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 551 Inlägg:

Postad 24 juli 2015 - 08:03

8 beasts of nurgle?! Typ det enda som kompar mer än dubbla terrorgheists. -83 vs - 80 ^^

Daniel Tooke

ETC Sweden 2016 - Sylvan Elves

ETC Sweden 2017 - Undying Dynasties

"If you find yourself in a combat situation, try to look unimportant. Hopefully the enemy will be short on ammo."

#30 Huggeman

Huggeman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 175 Inlägg:

Postad 24 juli 2015 - 08:17

Här kommer mitt tips på topp-3:

1. Björn Ericson: försvarar titeln från förra året med sina snuskiga demoner.

2. David Dynefors: brukar väl gå bra på warcon och har tydligen detaljstuderat motståndet ;).

3. Johannes Einemo: har varit inne i ett bra flow sedan lincon och verkar ha lyckats bryta kompmallen rätt hårt. Tror dock han kommer åka på 1-2 dåliga matchups (typ Tooke...) vilket gör att det inte räcker riktigt ända fram.
Hugo Nordland

#31 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 24 juli 2015 - 08:47

Jag skickade in min lista sent så får ett gäng minus BP så blir svårt för mig att komma i toppen.

Men annars hade jag lätt gjort det med mina OP dryader :)

David "Dangerous" D

#32 Ahol

Ahol

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 138 Inlägg:

Postad 24 juli 2015 - 12:36

Vill ju inte komma hem tomhänt så är lite nyfiken på den där Bockstensmannen award, utifall man skulle få för mycket smisk. Vilka konkurrenter har man på den fronten, har bara noterat en annan drake än ;). Hur gick det till när Hugo lyckades få detta prestigefyllda pris?

#33 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 177 Inlägg:

Postad 24 juli 2015 - 13:34

Jag kan nog vinna den, med överprisade alv-lords :P
Har för mig att hugo dödade en lvl 4 HE-mage i träsket.

"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#34 Stampede

Stampede

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 551 Inlägg:

Postad 24 juli 2015 - 13:58

Jag dödade en cold one rider! :D

Fast i år får vi se om 700 pts+ vampyrlord får bada lite ^^

Daniel Tooke

ETC Sweden 2016 - Sylvan Elves

ETC Sweden 2017 - Undying Dynasties

"If you find yourself in a combat situation, try to look unimportant. Hopefully the enemy will be short on ammo."

#35 Ahol

Ahol

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 138 Inlägg:

Postad 24 juli 2015 - 21:08

Jag dödade en cold one rider! :D

Fast i år får vi se om 700 pts+ vampyrlord får bada lite ^^

Stirrade mig blind på dina mr Ts o glömde tillfälligt bort att du också hade drake. 700pts är ju inget jag kan bräcka iaf

#36 Zata

Zata

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 88 Inlägg:

Postad 26 juli 2015 - 17:58

---

#37 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 27 juli 2015 - 10:14

Zata har en ganska stabil lista som är helt okej på missons. Han kommer nog inte topp10 men jag tycker listan är ganska bra. 

Beastmen: Får han igenom en firey på ett block så bär han vinna för det är blocken som är svåra.

Brets: Så länge fåglen inte dör tidigt bör det inte vara några problem.

CD: Om tågen tar cavet eller fågeln med skytte kan det bli en jobbig match för även om chartios kan binda upp de så är de inte så snabba. Så blir en svår match.

DoC: Listan kan klara av det mesta i en DoC armé men beats kommer att bli svåra. Det går att vinna om man kan döda många andra enheter och sedan se till att beasts inte dödar så mycket. Det blir inget lätt match men kan gå.

DE: Arcane Unforging är bra mot peggs men det är bara en spell. Isfåglen är okej mot de också men kan bara binda upp en. Men eftersom listan har mycket nukemagi samt en del skytte så kan det gå okej. WL är inte så bra mot DE så blir inte en jättelätt match men om magin funkar bra så går den att vinna.

Dwarfs: Är nog fega som gäller. Dvs sätta magiker i spearmen och gå fram och 6dice nukes på WMs medan resten av armén står utanför range. Om man lyckas döda dvärgarnas WM tidigt kan man trycka med resten och då ha en chans att vinna men blir inte en lätt match.

HE: Både stardragon och PGs blir svåra att klara av. Om man nu möter en lista som lirar utan det bör det gå bra eftersom mycket nukemagi. Det kan gå att klara av ett PG block kanske men eftersom WLs inte kommer att vara bra blir det ingen lätt match.

LM: Den som lyckas bäst i magifasen bör vinna.

OK: Så länge OK inte har någon kanon bör listan klara sig. Det kan gå även om de har kanon men blir väldigt svårt då.

Skaven: Här gäller det att döda abomb och hjulet fort för de kommer att vara jobbiga. Lyckas man med det så har listan en chans. Så blir inte en lätt match men går att vinna.

Empire: Det gäller att WLs kommer inte mot de jobbiga sakerna tidigt eftersom de kommer vara tvungna att göra bra ifrån sig i denna matchen. Fågeln är ju bra om den överlever men det kommer den nog inte göra så länge.

VC: Så länge man kan se till att skriken inte kommer på någon farligt och att man kan charga det som skriker rundan efter så kan det gå. Listan är bra på att ta hand om allt VC inf och magin är okej mot halvjobbiga saker som varghists mm.

WoC: Har handlar det mesta om att få in minst en bra arcane unforging på disc karaktärer. För även om de inte kan ta de stora blocken så kan de döda mycket annat. Jag tror det blir en väldigt svår match eftersom magin och skyttet inte kommer göra så mycket. WLs är väldigt bra men tror inte att det räcker.

WE: Här kommer det mesta handla om magin. Så det är bara att ställa magikern i spearmens och hoppas att man kan nuke bort mycket. Eftersom listan har en del stora block som tar tid att döda med skytte tror jag det kan gå bra.

David "Dangerous" D

#38 BjörnW

BjörnW

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 495 Inlägg:

Postad 28 juli 2015 - 01:58

Får inte jag någon profetia? :(

#39 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 28 juli 2015 - 08:34

Jag hade gjort din Björn men måste ha försvunnit så fixar en snart.

David "Dangerous" D

#40 Ecksen

Ecksen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 134 Inlägg:

Postad 28 juli 2015 - 09:04

Lite roligt at du inte brytt dig om att analysera matchups mot TK :P. Nog för att det inte är några på denna turnering; men det är inga lizardmen heller. Förutom jag och petter då, om Evil Arrangörs får spela något. 

Jonas Rådemar, YLVA

Dark Elves, Lizardmen, Tomb Kings

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar