Hoppa till innehåll

Foto

Nya Skaven, Vad Händer?

• Please log in to reply
91 replies to this topic

#81 Guanyin

Guanyin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 148 Inlägg:

Postad 24 oktober 2009 - 16:01

QUOTE (AlFiKa @ Oct 24 2009, 15:39 ) <{POST_SNAPBACK}>
Kan tycka att det är en rätt bra counter till DE (demoner har så mycket annat godis så spelar ingen större roll i kompade turneringar) men den borde bara kunna aktiveras i start av egen turn annars är den för billig för 50 pts. Dvs endast på en bsb likt andra spelavgörande banér.

De flesta andra kan ha en relativt skyddad BSB, med mount o rustning för iaf en acceptabel AS. en Skaven bsb är ganska ömtålig tongue.gif

(fast jag håller med om att den är VÄLDIGT bra för 50p)

#82 Zavratatar

Zavratatar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 869 Inlägg:

Postad 24 oktober 2009 - 17:28

Stormbanner för mig känns som svininfluensan. Masspanik innan det verkligen hänt, men sen så lugnar alla ner sig tongue.gif
+1 på allt som gör skytte och flyers sämre smile.gif

#83 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 26 oktober 2009 - 12:44

QUOTE (Puritan @ Oct 23 2009, 21:44 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Falkman @ Oct 23 2009, 22:05 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag ser verkligen inte hur nåt av det där är brutet, weapon teams har fortfarande bara en wound var och dör löjligt enkelt, det faktum att alla utom plague mortar är move or fire gör dem rejält begränsade.
Efter att ha fått bekräftat av Hampus och Christian att ryktena stämmer, måste jag säga att förutom Abomination så verkar inget i skavenlistan brutet, dom kommer nog lägga sig i nivå med/under Lizardmen i power level.

Vänta tills du läst igenom boken, du kastar ur dig detta utan att du kollat igenom boken, vi han titta 5 minuter och insåg problemen.

Som är...? Kläm ut det bara!

jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#84 Falkman

Falkman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 386 Inlägg:

Postad 26 oktober 2009 - 13:33

QUOTE (Guanyin @ Oct 24 2009, 16:01 ) <{POST_SNAPBACK}>
en Skaven bsb är ganska ömtålig tongue.gif

Vilket hade vart en hygglig kompromiss om man vill ta ett så kraftfullt banér, men nu kan du ju bara trycka in det i en enhet med unbreakable Stormvermin och där är det riktigt säkert.

Västerås Wargaming - Warmachine & Hordes

#85 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 323 Inlägg:

Postad 26 oktober 2009 - 13:37

QUOTE (N.I.B. @ Oct 26 2009, 12:44 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag ser verkligen inte hur nåt av det där är brutet, weapon teams har fortfarande bara en wound var och dör löjligt enkelt, det faktum att alla utom plague mortar är move or fire gör dem rejält begränsade.
Efter att ha fått bekräftat av Hampus och Christian att ryktena stämmer, måste jag säga att förutom Abomination så verkar inget i skavenlistan brutet, dom kommer nog lägga sig i nivå med/under Lizardmen i power level.

Vänta tills du läst igenom boken, du kastar ur dig detta utan att du kollat igenom boken, vi han titta 5 minuter och insåg problemen.

Läs i boken sen men kan säga så här att med Abomination så klev dom rakt in i en värld där dom inte saknar nått, precis som DE.
Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - ?? plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer

"Stand and die, no death no glory!"

#86 Kane

Kane

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 317 Inlägg:

Postad 26 oktober 2009 - 13:42

jag tycker nog inte att man ska dra förhastade slutsatser... Det blir ofta fel.
jag minns warhammer-eliter som gnällde på att saurusar med spjut skulle vara för dåliga i lizardmen, och hur ostiga WoC var med sin infernal gateway etc.

Så nej, ta det lilla lugna. smile.gif

#87 Guanyin

Guanyin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 148 Inlägg:

Postad 26 oktober 2009 - 14:25

QUOTE (Puritan @ Oct 26 2009, 14:37 ) <{POST_SNAPBACK}>

Läs i boken sen men kan säga så här att med Abomination så klev dom rakt in i en värld där dom inte saknar nått, precis som DE.

Närmsta skaven bok är ca 20 mil bort från mig, så om inte annat får du gärna förklara för mig vad det är så hemskt. (jag har ju dock följt divers forum om saken).

Men tack vare abomination har alltså skaven kavalleri o flygande moster, och hårda combat karaktärer? Du får nog utveckla det lite, för DE saknar bokstavligt ingenting alls, utom kanske inbyggt wardsave unsure.gif

#88 Brrracka

Brrracka

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 93 Inlägg:

Postad 26 oktober 2009 - 17:22

QUOTE (Guanyin @ Oct 26 2009, 14:25 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (Puritan @ Oct 26 2009, 14:37 ) <{POST_SNAPBACK}>

Närmsta skaven bok är ca 20 mil bort från mig, så om inte annat får du gärna förklara för mig vad det är så hemskt. (jag har ju dock följt divers forum om saken).

Men tack vare abomination har alltså skaven kavalleri o flygande moster, och hårda combat karaktärer? Du får nog utveckla det lite, för DE saknar bokstavligt ingenting alls, utom kanske inbyggt wardsave unsure.gif

Word.
Jag har sjukt svårt att tro på att Skavens skulle kunna vara ens i närheten lika brutna som DEs... För ett monster. Och 4+ ward på Weapon teams med 1 wound.

#89 Zaanash

Zaanash

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 877 Inlägg:

Postad 26 oktober 2009 - 17:35

Det de främst fått är väl 2 unbrekableblock, slavar som core(inte hundra på detta, kan ha missat paragrafen om att de ej räknas mot mincore), spelets bästa monster samt att skyttet inte direkt känns dåligt trots deras nerfning. Plus att jag finner nya skavenmagin bra mycket bättre än gamla. Lägg sedan till ett stormbanner som inte behöver tas av BSB längre, och som i dagsläget inte ser ut att kunna ta slut(men vi kan väl hoppas de FAQar bra tongue.gif)
Nya PWGs som har 3S5 hatred attacker var och troligen alltid kommer vara stubborn på LD10 kan nog vara lite smådryga också, men de är ju frenzyskirmish trots allt tongue.gif
Även mekaniken med att alla templates autoträffar(inga partials) bara du nuddas gör att en del saker kan vara riktigt nice.

Men det är svårt att theoryhamra fram allt så vi får se hur det ser ut på spelborden framöver, jag tror dock att skavenboken kommer förändra metaspelet väldigt mycket mer än vad de senaste två böckerna gjort iaf.

Christian Wennberg

ETC-kapten 2017

Jag må vara sämre än Marcus, men jag har i alla fall varit bäst i världen

#90 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 3 023 Inlägg:

Postad 26 oktober 2009 - 17:40

Det tråkiga är jue att det inte är fler unbreakable/stubborn enheter som behövs utan saker som kontrar det. aja får väl hoppas att beast får sådana leksaker (troligt visst huh.gif ).

#91 Scactha

Scactha

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 454 Inlägg:

Postad 26 oktober 2009 - 22:02

De usla Bestigorerna blir säkert Black Guard 2.0 men den nuvarande trenden...

Förening: YLVA
Arméer: Beasts
Projekt: WE (när nya boken kommer)
Sålda: 2 x WE, 2 x Beasts, WoC, DE, O&G, LM och DoW

#92 Martin J

Martin J

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 477 Inlägg:

Postad 30 oktober 2009 - 15:02

Jag såg boken igår och jag tycker inte att de verkar särskilt "brutna".

Okej, monstret är lite för bra, och vissa spells är tokiga, och klockan är också bra, men dyr för 200 pts. Plague furnace tycker jag inte är värd det då enheten som puttar den måste vara otroligt stor för att inte ta för många förluster från sina egna toughness test, och då låser man upp väldigt mycket poäng i en enhet som inte är så jättebra egentligen.

Sen blev jag dock lite besviken på magic items sektionen, dom kunde gett "oss" något mer än bara standard items som d3 wounds, dubbla wounds, 5+ ward och ja, det är lite klent. Men den klanspecifika delen är fin och jag gillar att dom har delat upp det sådär biggrin.gif

Kort och gott kommer det nog att spelas två olika builds, en hordlista och en mkt mindre, elitskaven armé med klocka och plague gunga och abbomination... själv satsar jag på horden biggrin.gif

Edit: Här är lite intressanta åsikter/funderingar att klura på: http://warhammer.org...php?f=3&t=65254
"Signature" ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar