Hoppa till innehåll

Foto

Defcon 2014 Informationstråd

DefCon

• Please log in to reply
133 replies to this topic

#81 P-O

P-O

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 48 Inlägg:

Postad 28 november 2013 - 11:21

Ser bra ut :)

Per-Olof Persson

VÄS

Wood Elves

Lizardmen

Orcs & Goblins

#82 LifeEnder

LifeEnder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 335 Inlägg:

Postad 28 november 2013 - 16:22

Och om en vamp står i ett hörn och slår ihjäl ex 1 skullcrusher, den enda i enheten han är i kontakt med, får 3 nya attacker av RF? Kan han då slå sina RF på enheten ändå då de är exakt samtidigt?
För så är det ju med attacker som sker på samma initiativ, de sker ju samtidigt innan man tar bort modeller. exempelvis två karaktärer med i7, man rollar ena först men även om den dödar den fiende karaktär 2 är i kontakt med så får nr2 ändå göra sina attacker.

Sebastian Lindblad

LBK

Vampire Covenant, Saurian Ancients, Dread Elves

#83 Danne

Danne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 413 Inlägg:
  • Interests:Warhammer

Postad 28 november 2013 - 17:36

Låter som bra rulings, lägger du till flying units till enhter som inte är scoring units blir det nog bra.

Är inte omöjligt att flyers kommer exkluderas också. Ja, jag ändrar det genast så det blir gjort. Behöver inte dra ut på det mer.

Och om en vamp står i ett hörn och slår ihjäl ex 1 skullcrusher, den enda i enheten han är i kontakt med, får 3 nya attacker av RF? Kan han då slå sina RF på enheten ändå då de är exakt samtidigt?
För så är det ju med attacker som sker på samma initiativ, de sker ju samtidigt innan man tar bort modeller. exempelvis två karaktärer med i7, man rollar ena först men även om den dödar den fiende karaktär 2 är i kontakt med så får nr2 ändå göra sina attacker.

Ja, det är så jag tänkt. Du va ju med och bestämde detta :)

Sen en liten detalj som kan vara av intresse, lägger du en attack på champen, får en extra attack av att ha dödat champen får du använda denna på enheten eftersom champen är en del av enheten. Kanske säger sig självt, men kan vara värt att nämna ändå.

För övrigt, det verkar kunna bli fler platser tillgängliga till fantasy, det ryktas om 10 platser, så från 30 till 40. Om detta blir verklighet kommer ni som nu står som reserver automatiskt att bumpas upp.

Men det definitiva beskedet kommer på måndag 2/12.

Daniel Carsk

Medlem i LBK

ShieldWolf

#84 Danne

Danne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 413 Inlägg:

Postad 28 november 2013 - 17:41

Tar bort följande innehåll eftersom det inte längre är aktuellt.

Daniel Carsk

Medlem i LBK

ShieldWolf

#85 Hawk

Hawk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 899 Inlägg:

Postad 28 november 2013 - 18:47

Ser bra ut! Kul att vi blir några fler!

/H

#86 Danne

Danne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 413 Inlägg:

Postad 29 november 2013 - 07:58

Breaking the Line har ändrats igen. Nu ser det ut såhär, och kommer stanna så.

Game 2
Breaking the line.
For each unit that includes a banner, worth at least 100 points, that ends up in the enemy deploy at the end of the game earns an additional 50VP each.
The unit must be worth 100 points or more at the end of the game to claim VP.
The whole unit must remain inside the enemy deploy to count. If any model or part of any model is outside, that unit does not count.

If your unit includes both a BSB and a normal banner, and the unit is worth at least 100 points (excluding the BSB), you get points for both the units banner and the BSB, 50VP x2.

If your unit includes only a BSB, then you get the 50VP if the unit is worth at least 100 points excluding the BSB.

A unit can never count more than one banner, unless the unit has the army battle stantard inside. The BSB on it's own is not scoring, only inside a unit does it count.

Bättre än så blir det nog inte, samt nu uppmuntras man att ta banners. Något som tidigare inte fanns, utan tvärt om, man förlorade i princip på att ta banners. Nu är alla units scoring så länge de innehåller minst en banner (max två med BSB) och är värda minst 100p.

Daniel Carsk

Medlem i LBK

ShieldWolf

#87 P-O

P-O

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 48 Inlägg:

Postad 29 november 2013 - 13:32

Det är skönt att det inte är målningskrav eftersom att färgerna som jag beställde från waylands den 6/11 fortfarande inte ens har skickats. :( Så det ser ut som att det blir en till största delen omålad armé för mig tyvärr. :(

Per-Olof Persson

VÄS

Wood Elves

Lizardmen

Orcs & Goblins

#88 Danne

Danne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 413 Inlägg:

Postad 29 november 2013 - 16:33

Wayland säger du, tror inte någon är överdrivet förvånad. Nej, det är inget krav på målning, och som konsekvens får man 0 poäng av målningsdelen. Det är ingen jättestor impact, men för den som ligger nära en position eller så kan det ha stor betydelse.

Jag lägger ihop målningspoäng med prestation av sitt spel efter önskemål från tidigare konvent, med motiveringen att Warhammer är en helhetshobby. Du får helt enkelt kompensera upp detta med att spela helt vansinnigt tokbra och turbo mata dina tärningar :)

Daniel Carsk

Medlem i LBK

ShieldWolf

#89 P-O

P-O

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 48 Inlägg:

Postad 29 november 2013 - 17:12

Nej, tyvärr lärde jag mig inte läxan efter förra beställningen som också tog en månad att få. Blir någon annan leverantör nästa gång.

Om jag rullar som jag gjort i de senaste matcherna har jag inget att oroa mig för dock ^^

Per-Olof Persson

VÄS

Wood Elves

Lizardmen

Orcs & Goblins

#90 Danne

Danne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 413 Inlägg:

Postad 01 december 2013 - 11:31

Vi har fått 14 nya platser. En ökning på nästan 50%

Daniel Carsk

Medlem i LBK

ShieldWolf

#91 Danne

Danne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 413 Inlägg:

Postad 01 december 2013 - 21:32

Nu har vi fixat för förskottsbetalning. Detta va något som tidigare inte var tänkt, men efter ett styrelsemöte har det nu blivit beslutat att det är förmånligt för alla.

- De som vill kan betala deltagaravgiften i förväg. Priset är dock det samma men man kommer snabbare genom incheckningen.
Detta görs till Dragon's Dens Plusgiro.
Plusgironummer: 433961-0
Ange namn och personnummer (ifall vi har två med samma namn) i meddelandefältet.
- Vi kommer även att fixa med möjlighet till kortbetalning för de som vill betala på plats.

Sista dagen att betala i förskott är 27/12.

För övrigt accepteras nu kortbetalning för de som vill betala på plats.

Daniel Carsk

Medlem i LBK

ShieldWolf

#92 P-O

P-O

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 48 Inlägg:

Postad 02 december 2013 - 13:40

Perfekt det! :)

Per-Olof Persson

VÄS

Wood Elves

Lizardmen

Orcs & Goblins

#93 Danne

Danne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 413 Inlägg:

Postad 04 december 2013 - 22:19

Så, nu är nya kompen ute. Det är den mallen vi använder 1.11

Bygg era listor och testspela för fullt nu :)

Daniel Carsk

Medlem i LBK

ShieldWolf

#94 Fredrik

Fredrik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 386 Inlägg:

Postad 04 december 2013 - 22:34

Så, nu är nya kompen ute. Det är den mallen vi använder 1.11

Bygg era listor och testspela för fullt nu :)

Det blir väl inte betan va? 

Fredrik Karlsson - HYMS

#95 Danne

Danne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 413 Inlägg:

Postad 05 december 2013 - 00:14

Är det något problem med nya betan?

Daniel Carsk

Medlem i LBK

ShieldWolf

#96 Fredrik

Fredrik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 386 Inlägg:

Postad 05 december 2013 - 09:04

Är det något problem med nya betan?

Det är ju en beta, dvs småsaker kommer justeras till den färdiga versionen. Ja har påpekat en sak va gäller De som förhoppningsvis kommer ändras till nästa vecka.

Fredrik Karlsson - HYMS

#97 Danne

Danne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 413 Inlägg:

Postad 05 december 2013 - 12:30

Är det inte lite tokigt då eftersom den förra versionen inte längre ligger med på forumet? Jag kan bara hitta betan just nu.

Daniel Carsk

Medlem i LBK

ShieldWolf

#98 Danne

Danne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 413 Inlägg:

Postad 05 december 2013 - 12:39

Går det bra att köra nya mallen om jag skjuter fram inlämningsdatumet av listor till måndag 16/12 i stället då?

Som jag tolkade deras signaler kommer det endast ske förtydligande förändringar, i form av att man ändrar wordings för att förtydliga vad man avser. Det innebär ju att oavsett vad som händer kommer det inte påverka hur saker kompar, utan endast klargöra så alla förstår vad dom menar.

Daniel Carsk

Medlem i LBK

ShieldWolf

#99 Fredrik

Fredrik

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 386 Inlägg:

Postad 05 december 2013 - 12:51

Går det bra att köra nya mallen om jag skjuter fram inlämningsdatumet av listor till måndag 16/12 i stället då?

Som jag tolkade deras signaler kommer det endast ske förtydligande förändringar, i form av att man ändrar wordings för att förtydliga vad man avser. Det innebär ju att oavsett vad som händer kommer det inte påverka hur saker kompar, utan endast klargöra så alla förstår vad dom menar.

Min mening va inte att ställa till en massa problem och ändra datum osv, men i detta fallet kanske det är den bästa lösningen för att undvika att spela med en beta version på en turnering. Beslutet är helt och hållet ditt och det kommer inte spela hela världen om du väljer att köra på betan.

Fredrik Karlsson - HYMS

#100 Danne

Danne

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 413 Inlägg:

Postad 05 december 2013 - 13:56

Jag tänkte mer att det kanske är av intresse att köra en beta i stället för en mall som inte längre kommer användas och då kommer turneringens resultat att ha betydelse för betan.

Att ändra datumet av inlämning till 16/12 är inget direkt problem. Jag ser hellre att vi kör med en så ny mall som möjligt.

Daniel Carsk

Medlem i LBK

ShieldWolf

Also tagged with one or more of these keywords: DefCon

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar