Hoppa till innehåll

Foto

Dwarfs

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
67 replies to this topic

#61 PeZa

PeZa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 826 Inlägg:

Postad 05 december 2013 - 11:11

mmm Men 30st miners är ju inte hårdast i världen... men kompar -30 ihop med anvil.. Så pass bra är dom inte... Något som bryter warhammer borde inte kompas bort, eller iaf inte vara en anledning till att de ska kompa högt! Vi ser nästan inga dvärgspelare på turneringarna och är de med så är de nere i träsket och härjar. Så jag ser inte varför man inte kan släppa på kompen på dvärgar för att locka fler till att spela dom? Kan vara helt ute och cykla men jag tycker det är tråkigt om inte alla arméer kan få vara med :)

Per Barkestam
HYMS
Ogre Kingdoms

High Elves (under uppbyggnad)

#62 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 392 Inlägg:

Postad 05 december 2013 - 14:59

30 Miners är skiiithårt när de kommer in från vilken kant som helst på tur 2 med 4+/Reroll, och dessutom kan lägga en charge! De flesta enheter svettas lite när ett rejält gäng dvärgar får in en flank/rear utan att man kan stoppa det på många bra sätt :) -30 är inte särskilt hårt, speciellt när Anvil hjälper hela dvärgarmén!

Tror att avsaknaden av dvärgspelare ligger i att de är ett väldigt enformigt och tråkigt lag att spela med som har svårt att placera sig högt eftersom de nästan aldrig vinner stort (-1 till pursues hjälper inte). Två typer av enheter, identiskt infanteri med M3 och warmachines lockar inte så många. Jag älskar Dvärgar och har en dvärgarme som jag tycker är rätt formidabel på komp 15, men jag orkar aldrig spela med den. Är Dvärg MSU som förlitar sig hårt på Anvil vilket är lite gimmicky, men...

Dvärgarna ligger bra till i kompmallen. Felet ligger hos en urgammal armébok snarare, som förhoppningsvis får en uppdatering första kvartalet 2014. Du kan lita på att jag kommer lira dem ifall de kommer :D

Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#63 Roedskaegg

Roedskaegg

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 360 Inlägg:

Postad 26 december 2013 - 11:57

Får hoppas att det går från rykten till klara besked snart, man har ju längtat ett tag :) Jag älskar dvärgar och kommer spela dem vilket som, men den gamla boken lämnar ju en del att önska... Icke existerande magifas, ofta inte någon movement att prata om då det spelas gunlines eller semigunlines och en generell brist på val. Monster, någon kärra och boundspells var önskelistan jag skickade till tomten i år.

Cold Feet Gamers, YLVA

Fantasy: Dwarfs, Wood Elves

40k: Space Wolves, Harlequins, Death Guard

Mordheim: Dwarf Treasure Hunters, Witch Hunters, Chaos Dwarves, Beastmen

Blood Bowl: Norse, Skaven, Dwarfs

#64 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 392 Inlägg:

Postad 28 december 2013 - 14:29

Lite varierande infanteri vore ju sjysst också, och vågar man ha M4 över M3...? :D Ifall nya Dvärgar kommer jag handla ALLT.

Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#65 trooper

trooper

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 131 Inlägg:

Postad 28 december 2013 - 23:18

Jag plockade fram mina dvärgar förra veckan. Helt ovetandes om rykten om en ny bok. Den behövs sannerligen.

Men som sann dvärg är jag skeptisk... den är ny och kommer innehålla massa nymodigheter och annat modernt.

#66 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 449 Inlägg:

Postad 15 februari 2014 - 20:37

Nya boken är här och därmed det dags för det roligaste. 

Kan vi få en ny tråd till den nya boken ?

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#67 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 249 Inlägg:

Postad 16 februari 2014 - 19:00

Tror inte det brukas skapas nya trådar för nya böcker men inte säker.

Jag har lirat två matcher med nya dvärgarna. De är roligare att spela vilket är bra. Många saker är bättre men många saker är sämre med och då framförallt magikerna och anvil.

Tror det blir ganska lätt att kompa nya dvärgarna vilket är bra.

David "Dangerous" D

#68 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 449 Inlägg:

Postad 16 februari 2014 - 19:16

Jodå, brukar komma upp i samband med betamall, men skadar väl inte att fixa redan nu

http://swfbr.ipbhost...?showtopic=7005

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar