Hoppa till innehåll

Foto

Regler För Riktigt Stora Slag

• Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Melker666

Melker666

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 264 Inlägg:

Postad 07 juli 2017 - 09:19

Tja! På södag ska jag spela 20.000 pts dvärgar mot 10.000 vampires och 10.000 orcs. och det jag undrar är om någon har någon erfarenhet av så stora slag?

hur bestämmer man vinnaren?

hur har ni gjort med magifasen?

hur stor bord har ni använt?

andra speciall regler?

saker man inte tänker på som sabbar?

#2 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 249 Inlägg:

Postad 07 juli 2017 - 15:16

De megabattle jag har kört såhar vi inte räknat vp utan väljetr ut några punkter på bordet som man skall hålla. Den som håller flest vinner.

jag har spelat med olika varianter på storlek på bord.  20000p är det 8nde eller 9th poäng ? varierar ganska mkt hur stor yta. tänk på att inte göra bordet för långt då blir det lätt att det känns som många småslag bara. 72 djupt bord är nice enl mig..  (senaste megabattlet jag spelade körde vi 30000p gamla systemet på vardera sida, då lade vi in storm of magic reglerna också)

deploy gjorde vi intressant i slåne en gång.

Båda lagen bettade på hur fort de kunde deploya,  Man deployade först hälften av sina enheter på halva bettade tiden, sedan gjorde nästa lag samma. Därefter deployade man resten, det man inte han med deploya fick komma in från sin bordskant turn 1. Den som hade kortast bett tid fiock välja vem som började spelet sedan.

Angående magifasen har jag bara kört i 8nde som sagt men vi körde storm of magic reglerna där man fick X antal D6 magitärningar per sida beroende på hur många.

Nu skulle jag väl slagit 2d6pd per 4000p slagit dem dock 2 o 2 så får man se hur många dispell motståndaren får sedan blir det en stor bökig magifas där man har massa spells mm att dela ut sina tärningar på..  ett tips är att spells som gäller hela bordet byts till aura 36" eller liknande då bordet kan bli gigantiskt.

Vi hade väl 40 ish powerdice per runda nere i skåne när vi körde storm of magic :P

Spelet tar lång tid, vi lade en hel helg. Om det är 9th ni tänkt spela så kommer ni nog hinna på en dag,  ha skoj  var inte så petig med alla regler så går det rätt smidigt.

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar