Hoppa till innehåll

Foto

Mästarmöte!

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
134 replies to this topic

#21 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 03 december 2004 - 14:20

Kanon Petrus! Så ska det låta smile.gif

Vad säger folk om att ha den någon gång under sensommaren? Då har man gott om tid att planera in andra saker. Vilka turneringar har vi i den trakten annars? Sydcon är i? Lincon i maj va? Mitt emellan Lincon och Sydcon kanske?

#22 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 03 december 2004 - 14:37

Dragons Lair(dvs lokalen vi spelar i) brukar göra så att de tar 50kr för folk som vill sova där, då ingår det frukost på morgonen.Betalt tar de för att de måste ha personal i lokalen.
Problemet är väll att de inte har dush, vilket kan bli lite jobbigt dag två.

Jag har inte jätte koll på vandrarhem i stockholm men jag antar att de ligger runt 300kr och iom att lokalen ligger centralt så funkar det.
Slutligen finns det naturligtvis hotell...

#23 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 03 december 2004 - 14:59

Jag är ändå en hel del i Stockholm på somrarna, så juni skulle vara perfekt. wub.gif

#24 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 03 december 2004 - 23:11

Istället för att lista upp allt jag håller med om så väljer jag att nämna vad jag INTE håller med om:

Så, nu var det gjort smile.gif

Allvarligt talat, det tycks ha blivit två diskussioner här. En om lagtävling och en om individuellt.

För båda två är nog mälardalsregionen bästa stället för att samla folk. Stockholm låter rimligt.

Jag håller med om att på en mästartävling borde varken komp eller målning räknas.
Den som vill ta skammen att komma med en omålad armé får göra det, samma med en SAD-armé el dyl. Alla som planerar att göra det kan räcka upp en hand....ingen? ok, problemet löst...

Sen tror jag mycket väl att man kunde spela en lagtävling (förutom mästarmöte, inte istället för!) med t.ex. tremannalag. Vore ärligt talat riktigt skoj! (Även om vi ju alla vet på förhand att Atlantis skulle vinna wink.gif )

#25 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 04 december 2004 - 00:02

QUOTE (DGoE @ Dec 3 2004, 23:11 )
Sen tror jag mycket väl att man kunde spela en lagtävling (förutom mästarmöte, inte istället för!) med t.ex. tremannalag. Vore ärligt talat riktigt skoj! (Även om vi ju alla vet på förhand att Atlantis skulle vinna wink.gif )

Hehe, ISEN vinner den i så fall utan att svettas med GoB som god tvåa. tongue.gif

-Magnus
Ara är en sann hjälte

#26 Niklas Asp

Niklas Asp

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 04 december 2004 - 16:09

Jag började se på det här med ganska stor tvekan, men det hela har artat sig riktigt väl. Enigheten som för en gångs skull har uppstått är rörande, hur alla föreningar och personer kan komma överens om att de vill träffas och försöka förudmjuka varandra.

Stockholm till sommaren låter som en trevlig idé för att bråka, skratta och gråta (eller vad folk gör när de förlorar).

Ni som kände att ni hade möjlighet att "arrangera" det här, det bäste vore ju om ni helt enkelt återkommer om lite datumförslag medans vi andra presenterar det här lite försiktigt för våra respektive klubbar och ser hur stort intresset är. smile.gif

Vi ylvaiter ser roat på er småbarnskäbbel, vi vet ju hur det kommer gå om vi skickar ett lag. wink.gif
Scissor: Paper is fine! Nerf rock!

Förening: YLVA
Raser: Oger Kingdoms, Daemonic Legion: Tzeentch, och High Elves
Övrigt: Sämst på att åka på konvent.

#27 akbar

akbar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 376 Inlägg:

Postad 04 december 2004 - 18:00

Gör vi det Niklas........?

V i kan nog skicka två eller tre spelare. Ska man hinna med det på en helg så är det nog en vettig gräns för klubbarna.
GoB Malmö - We Come In Peace.....

#28 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 04 december 2004 - 18:29

QUOTE (Niklas Asp @ Dec 4 2004, 17:09 )
Jag började se på det här med ganska stor tvekan, men det hela har artat sig riktigt väl. Enigheten som för en gångs skull har uppstått är rörande, hur alla föreningar och personer kan komma överens om att de vill träffas och försöka förudmjuka varandra.

Stockholm till sommaren låter som en trevlig idé för att bråka, skratta och gråta (eller vad folk gör när de förlorar).

Ni som kände att ni hade möjlighet att "arrangera" det här, det bäste vore ju om ni helt enkelt återkommer om lite datumförslag medans vi andra presenterar det här lite försiktigt för våra respektive klubbar och ser hur stort intresset är. smile.gif
Vi ylvaiter ser roat på er småbarnskäbbel, vi vet ju hur det kommer gå om vi skickar ett lag. wink.gif

Du, LordChance och Per skulle väl inte bli ett lag att skoja om direkt. Ni är ju "up and coming" rätt så rejält. Sen kan ni ju sätta ihop ett stabilt gäng med Mattias, Anton och någon till.
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#29 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 04 december 2004 - 18:32

QUOTE (Mag-El @ Dec 4 2004, 01:02 )
Hehe, ISEN vinner den i så fall utan att svettas med GoB som god tvåa. tongue.gif

-Magnus

Jag är faktiskt inte övertygad om ISEN skulle få det så lätt mot GoB beroende på deras tredje spelare - Akbar och Fredrik är ju stengjutna. Simon försöker kanske Uppsalaligan lägga beslag på även om han nu flyttat till de rätta breddgraderna. AF SydCon är ju inte en spelförening "as such" so vi får väl hyra ut våra tjänster mot betalning i öl och pizza.
- Dr Strangelove

#30 Mag-El

Mag-El

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 354 Inlägg:

Postad 04 december 2004 - 21:24

QUOTE (bjorn.nilsson @ Dec 4 2004, 18:32 )
Jag är faktiskt inte övertygad om ISEN skulle få det så lätt mot GoB beroende på deras tredje spelare - Akbar och Fredrik är ju stengjutna. Simon försöker kanske Uppsalaligan lägga beslag på även om han nu flyttat till de rätta breddgraderna. AF SydCon är ju inte en spelförening "as such" so vi får väl hyra ut våra tjänster mot betalning i öl och pizza.

Jo, jag överdrev nog något. blush.gif

-Magnus
Ara är en sann hjälte

#31 akbar

akbar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 376 Inlägg:

Postad 04 december 2004 - 21:51

Simon är vår! Och Isenpågarna har aldrig slagit nån av oss (4 draws, 2 segrar), så det ska nog gå bra. Men sen får vi väl se hur många de andra kan ställa upp, om det ska vara lagtävling. Kanske får bli ett Malmö United?

Har kollat med Fredrik och han är på. Inte säkert med Simon.
GoB Malmö - We Come In Peace.....

#32 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 05 december 2004 - 07:54

Ylvas stora styrka är väl egentligen bredden, så vi har lite svårt att plocka ut 2-3 spelare. Men å andra sidan är det 50 mil att åka, så det kanske löser sig ändå.

Det är bara jag, Mattias och Per som placerat sig i topp 3 under året tror jag. Utan komp blir förstås Niklas och hans demoner ett givet val, och sedan har vi Christian (LordChance), Lill-Mikke (Karon) och Steffo som också brukar prestera stabilt. Och vem vet, Joey Boy kanske får ordning på sina mörkeralver någon gång i framtiden. Hoppas jag inte glömde någon nu. unsure.gif

Men arrangören får väl bestämma hur många ylvaiter som får vara med så får de som har möjlighet att åka göra upp på lämpligt sätt.

#33 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 05 december 2004 - 08:36

Har pratat lite löst om turneringen med några dragons lairare.

En turnering med huvudinriktning mot lagtävling är jag ytterst tveksam till (som kansek har framgått tidigare =D). Om man istället för ihop resultaten för de två/tre bästa per förening så kan man få fram det resultatet också. Det funkar om man ser till att spelare från samma förening inte behöver möta varandra.

aja, skriver mer ikväll/imorgon.

#34 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 05 december 2004 - 09:03

Jo, jag håller med. Klubbtävlingen är sekundär. Det ska vara en vanlig, riktig turnering med reducerad risk att möta klubbkamrater och garanterat hårt motstånd från andra klubbar.

#35 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 05 december 2004 - 09:40

Två lag från Ylva är ju mere ller mindre självklart då ni är så många. Och Steffo är väl det naturliga valet till tredje spelare med Anton och Mattias - "gamlinglaget" från Ylva som ni kommer heta.
- Dr Strangelove

#36 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 05 december 2004 - 09:41

QUOTE (bjorn.nilsson @ Dec 5 2004, 10:40 )
Två lag från Ylva är ju mere ller mindre självklart då ni är så många. Och Steffo är väl det naturliga valet till tredje spelare med Anton och Mattias - "gamlinglaget" från Ylva som ni kommer heta.

Och så klart ska vi ha Malmö United lag - får väl bli ett A och B-lag. Jag får sparka lite på våra gamla stjärnor så de spelar lite mer och hetar upp sig =)
- Dr Strangelove

#37 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 05 december 2004 - 10:51

Mmm, Ylva Oldboys och Ylva Tadpoles. smile.gif

#38 Truant

Truant

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 537 Inlägg:

Postad 05 december 2004 - 11:38

Vart kommer "vi" (jag känner mig rätt ensam) stackars Dragon's Dennare in då?

Best Sportsmanship - Gentlemen's achievements 2012
Förlorad Grudge mot Khaz Modan - Gentlemen's achievements 2012

Best in Race - Dwarfs, QFA 2014

#39 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 05 december 2004 - 12:08

Vi ska väl kunna ha ett gäng övriga också.

#40 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 05 december 2004 - 13:12

QUOTE (Anton @ Dec 5 2004, 07:54 )
Ylvas stora styrka är väl egentligen bredden, så vi har lite svårt att plocka ut 2-3 spelare. Men å andra sidan är det 50 mil att åka, så det kanske löser sig ändå.

Det är bara jag, Mattias och Per som placerat sig i topp 3 under året tror jag. Utan komp blir förstås Niklas och hans demoner ett givet val, och sedan har vi Christian (LordChance), Lill-Mikke (Karon) och Steffo som också brukar prestera stabilt. Och vem vet, Joey Boy kanske får ordning på sina mörkeralver någon gång i framtiden. Hoppas jag inte glömde någon nu.  unsure.gif

Det hela beror ju en del på vilka grejer man ska kolla på för att sålla ut ett lag. Det blir nog helt olika människor om man går på placeringar eller om man går efter battlepoints.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar