Hoppa till innehåll

Foto

Island Insanity Invitational V

• Please log in to reply
101 replies to this topic

#41 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 407 Inlägg:

Postad 04 maj 2011 - 08:19

Jag har målat en helt ny armé som typ ingen har sett än smile.gif
Den har highlights kvar och displaybasen skall målas skulle vara lugnt om jag inte skall till england tors-sönd

Så det är halvlugnt istället smile.gif

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#42 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 04 maj 2011 - 15:35

QUOTE (benmannen @ May 4 2011, 08:52 ) <{POST_SNAPBACK}>
Snart är det dags boys, jag ska öva min lista för första gången ikväll smile.gif

Jag har redan spelat min övningsmatch. Fick storstryk, så dumt att ta slut på all karma innan turneringen genom en andra match. thumb.gif
Postad bild

#43 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 04 maj 2011 - 20:56

benmannen
Så det rullas lite dreadlocks hör jag, ser fram emot att se BSBn, är det Maelstrom BSBn?

Jupp, Maelstrom BSBn. Dreads på, bara måla kvar smile.gif

Dennis
Jag har målat en helt ny armé som typ ingen har sett än

Oh, spännande.

Sherlocko
Fick storstryk

Vad bra, då är du van när du möter mig sen då? wink.gif
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#44 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 05 maj 2011 - 08:49

Eftersom de WE som jag ska spela med huvudsakligen är ihopplockat från min gamla HE armé, så behövdes
det en del nya enheter. Det mesta är dock målat nu. Mest en fråga om att uppdatera
basningen.
När det gäller träning har jag aldrig spelat med WE, så min taktik är att nyhetens behag (och öl)
ska leda till några segrar....kanske......eller... smile.gif
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#45 benmannen

benmannen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 552 Inlägg:

Postad 05 maj 2011 - 14:41

Jag spelade en testmatch igår, fanken vad min lista är trist. Eller så är det 8e som är trist... Förmodligen så är det lite av bäggedelarna.

Jag kommer behöva mycket öl smile.gif

#46 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 05 maj 2011 - 15:12

Känns som öl är ett nödvändigt tillbehör i denna edition. Tror det och min herogummiklubbalista med
1/3 av poängen sänkt i kassa, men fluffiga karaktärer gör det skojigare.

#47 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 05 maj 2011 - 15:18

Vad ska alla spela med förresten. Jaken's lista kan jag räkna ut med min enorma slutledningsförmåga,
men sen blir det värre.

#48 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 05 maj 2011 - 15:40

Jag har lånat till mig lillebrorsans Warriors of Chaos. Skönt att ha en armé som får plats i två skokartonger när man ska ut på böljan blå. smile.gif
Postad bild

#49 benmannen

benmannen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 552 Inlägg:

Postad 05 maj 2011 - 20:02

QUOTE (Sherlocko @ May 5 2011, 16:40 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag har lånat till mig lillebrorsans Warriors of Chaos. Skönt att ha en armé som får plats i två skokartonger när man ska ut på böljan blå. smile.gif

Jag har knappt spelat Dark Elves på ett helt år så jag tänkte köra en turnering under 2011 med dem varjefall smile.gif Men som det blir nu alltså utanför Sverige smile.gif

#50 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 06 maj 2011 - 11:17

QUOTE (benmannen @ May 5 2011, 21:02 ) <{POST_SNAPBACK}>
Men som det blir nu alltså utanför Sverige smile.gif

Det är klart, det där är ju ngt av en definitionsfråga (fråga tex fastlänningarna så får du se). Jag utmanar dig att se ngn större skillnad på Sverige och oss. Ja vi är ju snyggare och smartare förstås, men annars...

En vecka kvar och oraganisatörerna börjar bli lite ängsliga.
"Vadå en vecka kvar, är det inte mer??"
"Men vi har ju inte en blekblå aning om vad vi sysslar med!"
"Sssshh... dom kanske hör oss, vi fejkar som vanligt, har ju gått bra hittills..."

Så här ser för övrigt vår berömda samlar t-skjorta ut iår (ja bilden alltså,), passa på och boka innan de tar slut. glare.gif

#51 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 06 maj 2011 - 11:53

Hur ser det ut på fastlandsidan som ska försöka försvara Finlands färger mot den rekordstora svenska invasionsstyrkan.
Nu är det inte bara klåpare som mig(Best General(III)) och Nicklas(Best General(IV)).
Nu blir det både skalliga, rastaflätade figurer, en helt ny hyperhemlig armé och inte att förglömma Sideburns of Chaos. Vilka kommer kunna stå mot detta.smile.gif

#52 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 06 maj 2011 - 12:35

Jag har hört att fastlänningarna storsatsar. Gamla godingar som Gustav-har-inte-spelat-sen-förra-turneringen, Long-John-Silver-Ericksson, fjolårets "Tammerforsare" är på väg för att försvara Sir-Lose-Alot priset, och hel massa Åbo nissar jag inte känner ärligt talat. Det ryktas om en sjutton gubbar inalles. Och lyssnar man riktigt noga kan man höra vindens viskningar bland tallarna: "Esa...", "Esa...", "Esaaa..." Men jag lovar inget, jag har inte sten koll på vad som var vagt intresse och vad som var hugget i sten.

Våra egna gossar skäms vi nästan för, vi har en handfull die-hards som spelat nästna varje år men får vi ens ihop till att matcha svenne... jag menar svenskarna får man väl se det som en succé.

#53 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 06 maj 2011 - 15:17

QUOTE (snowblizz @ May 6 2011, 12:35 ) <{POST_SNAPBACK}>
: "Esa...", "Esa...", "Esaaa..." Men jag lovar inget, jag har inte sten koll på vad som var vagt intresse och vad som var hugget i sten.

Esa vem? Gammal GT-räv från 2002? Då är det nästan så att jag lägger födelsedagsplanerna på hyllan och ansluter mig till kareoke-maffian! Har ju fyllt 25 elva år i rad så det är ju ingen förlust att missa den tolfte..

#54 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 06 maj 2011 - 19:22

QUOTE (Dakoth @ May 6 2011, 15:17 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (snowblizz @ May 6 2011, 12:35 ) <{POST_SNAPBACK}>
: "Esa...", "Esa...", "Esaaa..." Men jag lovar inget, jag har inte sten koll på vad som var vagt intresse och vad som var hugget i sten.

Esa vem? Gammal GT-räv från 2002? Då är det nästan så att jag lägger födelsedagsplanerna på hyllan och ansluter mig till kareoke-maffian! Har ju fyllt 25 elva år i rad så det är ju ingen förlust att missa den tolfte..

Jäpp det borde va han ja. Esa Ristisuo, en av tidernas Finlands absolut bästa Warhammer FB/40k spelare. Han var förvisso till Scandinavian GT och råspöde folk för länge sedan. En annan grbb så var med där, Mikko, skulle också komma. Vi spelar visserligen fluffbunny-Hammer på Åland men vi känner folk.

Jag vågar inte lova absolut, men så vitt vi vet har han sagt att han tänker komma. Ingen lista ännu iaf, vilket iofs gäller en del andra "usual suspects".

#55 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 07 maj 2011 - 23:12

Så, nu är allt målat och klart. Skönt det. Bara att packa ner och räkna ner timmarna...
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#56 benmannen

benmannen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 552 Inlägg:

Postad 08 maj 2011 - 02:17

Ja, det hela ska bli mycket roligt, jag känner att min lista inte kanske kommer bjuda på så hårt motstånd som Dark Elves brukar göra, eller som min senaste motståndare sa "Det där var ju en mycket snäll lista". Men den har lite punch... Ibland... Så finnarna kanske har det lättare i år!

Men jag hoppas på mina landsmän!

Och sen kommer jag och smiter förbi hela gänget och tar topp platsen smile.gif Det är planen ivarjefall smile.gif

#57 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 08 maj 2011 - 02:49

Sneaky plan...

Min plan utgår från att jag får in alla kärror där jag vill ha dem, och bara rullar en massa sexor... Och att Bergskimeran får chansen ibland.

#58 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 09 maj 2011 - 06:39

Vill bara varna att lottningen antagligen inte går till som den brukar på den här sidan av vattnet.
Oavsett hur uselt man spelar kan det nog bli så att man möter en väldigt bra spelande motståndare.

Själv hoppas jag på att få fram jättedraken vid något tillfälle.smile.gif

#59 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 09 maj 2011 - 08:36

QUOTE (Da'Ghault @ May 9 2011, 06:39 ) <{POST_SNAPBACK}>
Vill bara varna att lottningen antagligen inte går till som den brukar på den här sidan av vattnet.

Jonå, det stämmer säkerligen.
Oavsett hur uselt man spelar kan det nog bli så att man möter en väldigt bra spelande motståndare.

Nåjo... nu är det väl inte riktigt så. Eller kanske du menade relativt sett? Vi kör ju Swiss så långt det går, med den modifikationen att vi försöker att inte matcha folk mot deras egna klubbisar. Att fara till Åland och möta samma slitna nunor känns lite onödigt. Eller någon de mött förut förstås. Och om det går att undvika så försöker vi se att man inte behöver spela mot samma ras man mött tidigare.
Hittills har det slagit ut relativt bra och det har sällan varit stora glapp i poäng/position mellan spelare så att alla fått spela mot nytt folk. Peppar, peppar.

Men visst har du väl rätt Christos, vi kör antagligen annorlunda mot vad som är "normalt" för er. Men när vi "justerar" matcher är det för att det skall bli så intressant och förhoppningsvis roligt som möjligt. Ville bara poängtera det.

Däremot har det ju hänt att bordena har valts ut speciellt för spelarna, tex näsvisa Wood Elfs tenderar att få spela på is eller ökenbord en match. Eller två om dom är riktigt fräcka. I riktigt extrema fall kan två Wood Elf spelare få möta varandra i öknen också....

Bäst att du har en jättedrake modell då.

#60 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 09 maj 2011 - 09:24

QUOTE (snowblizz @ May 9 2011, 09:36 ) <{POST_SNAPBACK}>
Nåjo... nu är det väl inte riktigt så. Eller kanske du menade relativt sett? Vi kör ju Swiss så långt det går, med den modifikationen att vi försöker att inte matcha folk mot deras egna klubbisar. Att fara till Åland och möta samma slitna nunor känns lite onödigt. Eller någon de mött förut förstås. Och om det går att undvika så försöker vi se att man inte behöver spela mot samma ras man mött tidigare.
Hittills har det slagit ut relativt bra och det har sällan varit stora glapp i poäng/position mellan spelare så att alla fått spela mot nytt folk. Peppar, peppar.

Men visst har du väl rätt Christos, vi kör antagligen annorlunda mot vad som är "normalt" för er. Men när vi "justerar" matcher är det för att det skall bli så intressant och förhoppningsvis roligt som möjligt. Ville bara poängtera det.

Det du sa var vad jag menade. Ni kör inte strikt för att förhindra att kompisar möter varandra. Helt ok med mig. Ville bara informera resten.

Däremot har det ju hänt att bordena har valts ut speciellt för spelarna, tex näsvisa Wood Elfs tenderar att få spela på is eller ökenbord en match. Eller två om dom är riktigt fräcka. I riktigt extrema fall kan två Wood Elf spelare få möta varandra i öknen också....

Möter gärna Gusten. Hur fräck måste jag vara.wink.gif

Bäst att du har en jättedrake modell då.

Naturligtvis. Annars hade jag försökt få fram en bergskimera om jag hade haft den modellen.smile.gif

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar