Hoppa till innehåll

Foto

Shadowgames 2013 Ställs In

• Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 Tjarls

Tjarls

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 201 Inlägg:
  • Interests:Mining, mountains, beer and smithing

Postad 25 juli 2013 - 22:42

Goddagens,

Jag måste tyvärr meddela något väldigt sorgligt ikväll och tyvärr ganska tätt inpå. Shadowgames 2013 kommer att ställas in.

Det finns flera orsaker till detta men huvudsakligen ligger det i att vi är två personer som gör allt jobb, och vi var två personer som gjorde det huvudsakliga jobbet även förra året. Vi brände tyvärr ut oss vad gäller arrangerandet förra året då vi byggde upp majoriteten av all terräng på ett halvårs tid (ca 800-1000 ideella timmar var, bara på terrängen). Ambitionen var större än orken.

Jag måste även nämna att det gör riktigt ont att offentliggöra detta, speciellt med tanke på den respons vi fick förra året och den mängden förhoppningar som skapats inför året. Jag vill klargöra att detta beslut inte har något alls med er spelare att göra. Ni har skänkt oss otroligt mycket glädje och värme och vi kommer bära med oss detta inför framtiden.

Jag vill inte lova att vi kommer tillbaka, men det är ambitionen. Vi tycker fortfarande att det är kul men för iår finns inte peppen och orken.

Har ni några frågor eller liknande så besvarar jag gärna dem här eller på mail. tjarls@shadowplayers.se 

Charles Metzmaa

#2 Ravaillac

Ravaillac

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 123 Inlägg:

Postad 25 juli 2013 - 22:56

Tråkigt att höra hade verkligen sett fram mot det, men förstår givetvis ert dilemma också. Nästa år kanske ni kan ha ett samarbete med någon annan förening i närheten? Västerås har ju typ en miljard warhammerspelare och någon där kanske är sugen att haka på projektet.

#3 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 25 juli 2013 - 22:56

Tråkigt att höra, men det är som det är. Saker händer. Men dyker shadowgames upp igen så kommer jag vara där med mina figgar i högsta hugg! :)

Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#4 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 26 juli 2013 - 04:16

Åh, vad tråkigt. :( Men kan samtidigt förstå det helt och hållet. Som redan nämnts, är ni sugna på att hitta på något med oss så hör av er, det kanske vore skoj! :)

Postad bild

#5 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 778 Inlägg:

Postad 26 juli 2013 - 08:40

Finns det ingen möjlighet att lite hjälp utifrån? Och på så sätt avlasta er lite? Jag skulle lätt kunna ställa upp t.ex.

//Tommy
Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:
http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#6 Tjarls

Tjarls

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 201 Inlägg:
  • Interests:Mining, mountains, beer and smithing

Postad 26 juli 2013 - 10:05

Inför framtiden kommer vi definitivt se över möjligheterna att samarbeta. Relationerna med både VÄS och Västerås Wargaming är goda i min bedömning :)

För iår så kommer det dock inte vara ett alternativ. Vi måste lösa det hela internt först, för det är problem som sträcker sig bortom Shadowgames. Nog för att det alltid är ett fåtal som gör allt i alla föreningar, men på senare tid har även ansvaret för att anordna vanlig verksamhet börjat falla tillbaka på oss mer och mer.

Sen har vi andra bitar som att Shadowgames sker mitt under Sveroks Spelvecka, vilket jag är projektledare för iår. Vi har även fått ett projekt godkänt på 20.000 kr där vi ska ut och missionera spel för Hallstahammars ungdomar som måste vara avslutat den 1 oktober. Ett projekt som är väldigt viktigt för att säkerställa att vi inte blir en föråldrad förening med en lite för hög medelålder.

Stort tack för erbjudandet dock Tommy!

#7 Kristian.K

Kristian.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 507 Inlägg:

Postad 26 juli 2013 - 11:43

Tråkigt att höra att turneringen ställs in, men precis som föregående har skrivit, kan förstå varför ni gör det. Förhoppningsvis får vi se mer av er i framtiden :) Lycka till!

Förening: Timewarp Eskilstuna
Spelar: DoC, High elves, Wood elves, Ogre Kingdoms, Orcs & Goblins, Beastmen, Dwarfs

#8 P-O

P-O

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 48 Inlägg:

Postad 29 juli 2013 - 13:44

Riktigt tråkigt besked, hade verkligen sett fram mot detta, men precis som de andra har sagt så förstår jag självklart anledningen. Hoppas att vi alla ses på en annan turnering framöver, jag är ivrig att börja möta Sveriges Warhammerspelare.

Per-Olof Persson

VÄS

Wood Elves

Lizardmen

Orcs & Goblins

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar