Hoppa till innehåll

Foto

BATTLE ROYAL 2007

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
22 replies to this topic

#1 RAFM:IK

RAFM:IK

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 659 Inlägg:

Postad 08 mars 2007 - 17:31

Dags för årets störta WHFB händelse i Västerås, Battle Royal. Vi hoppas på ett lika trevligt arrangemang och stort deltagarantal som vanligt. Vi hoppas också att ni kommer att få en härlig spelhelg i Västerås som bjuder på spänning, spel och upplevelser.

-Info om arrangemanget-

Vad: Battle Royal 2007
När: 16-17 Juni.
Anmälningsavgift: 150 kr/deltagare
Var: Konferenssal Småland, First Hotel Plaza, Skrapan, Västerås.

Senaste anmälningsdag: 1 juni.
Sista inlämningsdag för armélista: 5 Juni.
Sista inbetalningsdag för anmälningsavgift: 5 Juni.

Kontakt med arrangörerna:
joakim_neren@hotmail.com

-Info om turneringen-

2250 pts.

5 omgångar swiss. Den första omgången lottas efter komp. Därefter swissas deltagarna efter BP och vid lika, komp.

Rankade bord, omgång 4 och 5 spelas med reverserade bordsnr.

Komp:
http://www.apati.se/...Komp_RTO5v6.pdf

OBS! Kompen är uppdaterad, men det kan komma att ske mindre ändringar på t.ex. CD.

Scenarion:
http://www.apati.se/...ario_RTO5v3.pdf
Ignorera BP-tabellen i början. En 20-0 tabell med poänggränserna 0-500, 501 - 1000, 1001 - 1500, 1501 - 2000 och 2001+ kommer att användas.

Maxpoäng: 100 BP, 30 komp, 20 målningspoäng.

Målarpoäng:
---10p. för alla fält målade
---4p. för flockade baser, static grass, sandade och målade eller dylikt.
---4p. för målade detaljer (så som ögon, klor, påsar, etc.)
---2p. Om armén ser sammanhängande ut (någorlunda samma färgschema, kvalité eller binds ihop genom dylikt sätt)
Poängavdrag inom de olika delarna kan ges om endast delar av armén uppfyller kraven.

Varje omgång är 3 timmar lång. Matcher som drar över tiden kommer att brytas.

-Info om andra aktiviteter-

Målningstävling: Golden Gobbo Award III

Precis som tidigare turneringar så kommer vi att ha en målningstävling då det varit ett uppskattat inslag tidigare. Regler och liknande för denna är under produktion och kommer att publiceras så småningom. Men som tidigare så är det bara deltagande modeller i turneringen som kommer att kunna ställas ut.

Omröstningar:

Förutom spelpriserna så kommer vi att ha en omröstning av "mest sportslige motsåtndare" som man kommer att kunna rösta på i pausen mellan omgång 4 och 5.

-Info om scemat-

Schema:

Lördag 16/6

08.00 Insläpp. Arrangörerna håller ett litet tal.
09.00 Omgång 1.
12.00 Lunch.
13.00 Omgång 2.
16.00 Rast, alt. middag.
17.00 Omgång 3.
20.00 Slut dag 1.

Söndag 17/6

08.00 Insläpp.
09.00 Omgång 4.
12.00 Lunch. Omröstning, mest sportslige motståndare.
13.00 Omgång 5.
16.00 Slut dag 2. Prisutdelning.

-Info om priser-

Priser:
Det kommer att finnas ett första, andra och tredje pris. Utöver detta ett massakerpris till den med flest VP och ett sportslighetspris till den mest sportslige motståndaren.

-Övrig info-

Terräng:
Standardiserad terräng. Detta innebär 5 bitar terräng på varje bord. Hälften av borden kommer att ha 2 skogar, hälften av dem 1 skog och 1 vattenfeature.

Obs! WE kommer inte att få ställa ut någon extras skog, utan istället få flytta på en befintlig skog inom ramarna för grundregeln, dvs. inom sin egen planhalva. Om två WE spelare möts flyttar de på varsinn skog och om det bara finns en skog på spelbordet avgör en D6 vilken spelare osm får flytta på skogen.
DENNA REGEL GÄLLER ENBART SCENARIO 5 EFTERSOM WE EXTRA SKOG ENBART GÄLLER PITCHED BATTLES.

Spelborden:
Eftersom spelborden är klädda med en kantlist så är de något mindre än standardstorleken. Gränsen för deployment går 11" in från innekanten på spelbordens lister. Likväl är det insidan av listen som är spelbordets gräns.

Tärningar:
Det finns tärningsburkar vid varje bord, innehållande röda eller svarta tärningar. Dessa kan användas fritt men också som substitut för krackelerande eller mönstrade tärningar om motståndaren ber om detta. Denna regel är till för att förhindra att snabba tärningsslag med mönstrade tärningar omöjliggör för motståndaren att se resultatet av tärningskastet.

Tillåtna armélistor:
Samtliga officiella army books.
SoC är tillåtna (utom Slayers, Middenheim, Ulric och Ard'Boyz).
Lustria är tillåtna (utan SC).
DoW är tillåtna både som rare och som egen lista.
Chaos Dwarfs är tillåtna.

WD-listor, appendix-listor, Lustriabokens SC och ovan nämnda SoC listor är INTE tillåtna. Inte heller användandet av SC (inkl. RoR).

Målningskrav på modellerna:
Varje modell måste vara MÅLAD med minst 3 färger per modell. Modeller som inte anses acceptabla under denna regel kommer inte att få deltaga.

---

Det kommer gå att övernatta i en lokal i närheten av spellokalen. Säg till om detta när ni anmäler er.

---

Anmälan görs till mig, IK på joakim_neren@hotmail.com

MVH
ARRANGÖRERNA
Joakim N , Diana D , Daniel E , Daniel E , Daniel H och Anders P .... samt Anders!

#2 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 10 mars 2007 - 12:54

Om jag hade varit er så skulle jag vänta några veckor med att spika kompmallen om ni vill använda vår, vi kommer säkerligen uppdatera den efter den feedback vi får under RTO.

#3 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 30 mars 2007 - 15:42

Är postat av RAFM:IK på Ylvas forum att turneringen är flyttad till 16-17 juni.

#4 N.I.B.

N.I.B.

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 30 mars 2007 - 23:10

Obs! WE kommer inte att få ställa ut någon extras skog, utan istället få flytta på en befintlig skog vart som helst på spelplanen utom in i motståndarens deployment zon.

Förutsatt att det finns åtminstone en skog per bord, så är ju detta bättre än vanliga regler som endast tillåter WE-spelare att deploya skogen på sin egen halva av bordet.
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#5 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 01 april 2007 - 19:37

QUOTE (N.I.B. @ Mar 31 2007, 00:10 ) <{POST_SNAPBACK}>
Förutsatt att det finns åtminstone en skog per bord, så är ju detta bättre än vanliga regler som endast tillåter WE-spelare att deploya skogen på sin egen halva av bordet.

Tror det är en miss i den beskrivande texten som ännu ej rättats till. Jag påpekade samma sak för Petrus (som tagit fram regeln) när vi möttes på RTO och han hade inga tankar på att placera skogen på moståndarens planhalva - vilket han inte heller gjorde i vår match (hur det gick till i övriga fyra matcher vet g iofs inte.. smile.gif ).

#6 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 04 april 2007 - 07:37

hmm, finns det nån plats kvar? Jag är sugen på att åka upp om det finns plats kvar....
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#7 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 04 april 2007 - 08:08

Som det ser ut nu på anmälningslistan så verkar det finnas en plats kvar. smile.gif
Postad bild

#8 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 05 april 2007 - 07:23

Skall kolla med dom andra Ylvakisarna och se om vi blir ett gäng så anmäller jag mig i så fall efter GothCon.

/Johan R
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#9 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 05 april 2007 - 08:20

Vi får köra lite reklamkampanj under gothcon så ni övertygas i såna fall då. smile.gif
Postad bild

#10 Anton

Anton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 274 Inlägg:

Postad 05 april 2007 - 08:29

Jag står kvar på anmälningslistan tack vare flytten till 16-17 så du får sällskap av minst en ylvait, Joey.

#11 RAFM:IK

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 659 Inlägg:

Postad 05 april 2007 - 08:49

QUOTE (Anton @ Apr 5 2007, 09:29 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag står kvar på anmälningslistan tack vare flytten till 16-17 så du får sällskap av minst en ylvait, Joey.

Infon är uppdaterad och spikad!!! Sedan finns det egentligen ganska många platser kvar, det beror på hur många konferenssalar vi öppnar i hotellet vilket i sin tur beror på hur många som anmäler sig, så det är bara att skicka in att man kommer!!!

#12 Reagor

Reagor

Newbie

• Members
  • Pip
  • 5 Inlägg:
  • Interests:Warhammer.

Postad 05 april 2007 - 12:27

Kan man se någonstans hur många platser det är kvar? Är intereserad av att komma, och ska kolla upp om tiden passar bra för mig. (innan jag anmäler mig)

Och det här kanske låter som en idiot fråga, men jag har inte varit på någon turnering bara spelat på min warhammer klub och med vänner. Vad är Swiss?

#13 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 05 april 2007 - 12:37

QUOTE (Reagor @ Apr 5 2007, 13:27 ) <{POST_SNAPBACK}>
Kan man se någonstans hur många platser det är kvar? Är intereserad av att komma, och ska kolla upp om tiden passar bra för mig. (innan jag anmäler mig)

Och det här kanske låter som en idiot fråga, men jag har inte varit på någon turnering bara spelat på min warhammer klub och med vänner. Vad är Swiss?

Det är ett system för lottning av matcher som innebär att man får möta folk med ungefär samma poäng som en själv. Lottningen sköter turneringsansvariga så det är inget viktigt att veta.

#14 RAFM:IK

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 659 Inlägg:

Postad 05 april 2007 - 12:48

QUOTE (DGoE @ Apr 5 2007, 13:37 ) <{POST_SNAPBACK}>
Det är ett system för lottning av matcher som innebär att man får möta folk med ungefär samma poäng som en själv. Lottningen sköter turneringsansvariga så det är inget viktigt att veta.

Kort sagt, man får hela tiden möta någon som det gått lika bra/dåligt för.

Anmälda och liknande kan man se på vårt forum under fantsy evenemang.

www.vasteraswarhammer.se

#15 RAFM:IK

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 659 Inlägg:

Postad 24 april 2007 - 01:04

Alla 50 platserna tagna, liksom reservlistan fylls på med en del starka namn.

http://forum.vastera...opic.php?id=862

#16 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 24 april 2007 - 13:16

QUOTE (RAFM:IK @ Apr 24 2007, 02:04 ) <{POST_SNAPBACK}>
Alla 50 platserna tagna, liksom reservlistan fylls på med en del starka namn.

http://forum.vastera...opic.php?id=862

Så om någon som är ordinarie vet med sig att de inte ska åka så avanmäl er så vi som är reserver kan boka tåg till vettiga priser....

#17 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 01 maj 2007 - 17:10

Ett par småfrågor på scenarion:
Lust (Messenger): Om messengern är flyende och flyr av brädet i motståndarens deploymentzone, ger han fortfarande poäng då?
Envy, Generals trait (The general may not decline challenge by other characters.): För Skaven funkar det då att en champion kan declina även om generalen kan ta challengen pga lead from the back-regeln?

#18 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 815 Inlägg:

Postad 01 maj 2007 - 17:53

Då vi använder RTOs scenarior antar jag att vi använder deras sätt att tolka de på, så svaret på fråga ett är nej i såna fall. Den andra frågan har jag för mig kom upp på RTO också, men jag är ju inte arrangör på Battle Royal så jag postar dina frågor på vårt forum så återkommer jag med svar här sen, om inte någon annan gör det. smile.gif
Postad bild

#19 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 25 maj 2007 - 09:21

Bröt ut en lång diskussion om RTOs nya kompmall. Diskussionen hittas här

#20 adon

adon

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 Inlägg:

Postad 28 maj 2007 - 10:58

Jag anmälde mig för 1 månad sedan och verkar inte ha kommit med på listan...

är jag på nån reservlista?

Yann Rahoult, empire, RT Stockholm.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar