Hoppa till innehåll

Foto

Hur gick det da

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
7 replies to this topic

#1 Falahk

Falahk

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 227 Inlägg:

Postad 27 februari 2005 - 19:48

ok so hur gick det för mig?
allt började på torsdagen innan med att en kompis frågade om jag skulle med till sthlm och se judas priest, sen med lite på tryckning från James(Silas på druchii.net) slutade det med Judas Priest istelet för uppcon blush.gif blush.gif

sen vill jag framföra mina ursäkter till att jag inte avanmälde mig från tuneringen, jag kan iaf försöka komma undan med att tjejen tog mycke av min tid på torsdag/fredag kvälen tongue.gif

#2 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 307 Inlägg:

Postad 27 februari 2005 - 22:33

Du var inte ensam om att ändra planerna. Vi blev 16 spelare till slut (23 var föranmälda och fler därtill var väntade att anmäla sig på plats)..

Det var en fyra slags semi-swiss (olika pass - inte möta polarna - haltande rundor) turnering där man kunde få 4*0-20 pts för slagen och 0-5 för målning. Då det var 2500pts och ingen komp så var det en del riktigt hårda listor med. Skaven SAD, Steamtank, 17PD tzeentch armé, 13 PD/70 skinks southlands, mina gråskinn tongue.gif mfl. Det var dock inget som störde utan mest roligt att få möta listor som man aldrig skulle se i en kompturnering annars.

Vinnare overall blev Erik ? med sina ödlor (69 battle - 0 målning - 69 totalt)
Vinnare best general blev Dag Sonntag (61 battle - 4 målning - 65 totalt)
Best army fick Jag (60 battle - 5 målning - 65 totalt) - sista trofén för att göra samlingen komplett biggrin.gif

Då jag inte målat armén själv försökte jag få arrangören att välja någon annan armé än min (det fanns flera schyssta arméer den lilla turneringen till trots), men förgäves. Då jag sa att jag skulle vägra ta emot priset så gick han med på en kompromiss. Jonas T. som konverterat och målat mina gråskinn fick ta emot prispengarna och ärades i sin frånvaro under priscermonin.

Även om kvalitén på turneringen inte var i klass med inkörda dylika så hade alla roligt (vad jag vet) och det var enkom muntra miner och glada stridsrop under helgens battaljande. Enligt välbekräftade rykten så kommer efterföljande Uppconar att ha fantasy-turneringar mer liknande mainstreamen (dock utan komp om jag får gissa vilt).

Tack för en trevlig helg arrangörerna och framför allt till de som trots allt kom. Det var ett trevligt gäng och jag hoppas få se er igen ute i turnerings-Sverige. smile.gif

#3 Dilandau

Dilandau

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 177 Inlägg:

Postad 28 februari 2005 - 15:39

QUOTE (Dakoth @ Feb 27 2005, 22:33 )
Det var en fyra slags semi-swiss (olika pass - inte möta polarna - haltande rundor) turnering.

Semi swiss igen, jaha.

/ Davve

#4 Emil Broberg

Emil Broberg

Newbie

• Members
  • Pip
  • 7 Inlägg:

Postad 02 mars 2005 - 19:16

QUOTE (Falahk @ Feb 27 2005, 19:48 )
ok so hur gick det för mig?
allt började på torsdagen innan med att en kompis frågade om jag skulle med till sthlm och se judas priest, sen med lite på tryckning från James(Silas på druchii.net) slutade det med Judas Priest istelet för uppcon blush.gif  blush.gif

sen vill jag framföra mina ursäkter till att jag inte avanmälde mig från tuneringen, jag kan iaf försöka komma undan med att tjejen tog mycke av min tid på torsdag/fredag kvälen tongue.gif

Jorå, alles som alles en riktigt najs turnering. Arrar ogärna saker jag själv inte skulle åka på. Inga sura miner, stulna arméer eller slayerspelare:). De trevliga deltagarna gav mig nytt hopp om warhammer som social aktivitet. Åsså kunde man köpa balla gamla figurer av butiken en trappa upp (next time stampe...next time...)

Drop-in-swiss där du slipper möta sina polare i största möjliga mån funkade bättre när man inte behövde pula ihop olika scenarion oxo. Fajten blev jämn och fin med en väldigt avgörande match framåt slutet mellan orker och vedalver.

Köper man sin målning får man stå ut med att få priset oxo... ska dock poängteras att arr. inte var speciellt svårövertalad när det gällde att lämna detta till mannen bakom penseln;). De galnaste arméerna kom dock inte långt *snyft*.

#5 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 307 Inlägg:

Postad 02 mars 2005 - 21:23

QUOTE (Emil Broberg @ Mar 2 2005, 19:16 )
De galnaste arméerna kom dock inte långt *snyft*.

Den galnaste armén i Uppcons klimat måste väl ändå ha varit den superfluffiga HE-armén med seaguards, archers och massa spjutnissar. Han borde ha fått pris om någon. Modigaste armévalet kanske biggrin.gif

#6 DGoE

DGoE

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 02 mars 2005 - 22:19

Nä, jag kände mig elak när jag körde ner dem med en hårdare lista än vad jag hade använt på en "normal" turnering. Att jag vann med nästan 3500 poäng antyder nog hur ensidig den historien var...

Fast efter match två och tre kändes det bättre, där behövde jag knappast skämmas över att ha en halvelak armé smile.gif

Men skönt att du gav SAD-armén vad den förtjänade iaf! Det borde ge 10 minuspoäng att bli massakrerad när man spelar SAD wink.gif

#7 Emil S

Emil S

Member

• Members
  • PipPip
  • 11 Inlägg:

Postad 12 mars 2005 - 13:04

Jag vill först tacka Emil Broberg för en trevlig turnering.

Och, sen be om ursäkt om ni tyckte min arme var ostig, men jag hade inget val förutom att bostra upp magin och lägga dit en massa skinks. Jag kan ju alltd skylla på GW (och min egna lathet) för de tog bort shortbows ur standard listan.

#8 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 307 Inlägg:

Postad 20 mars 2005 - 12:50

Ja just, det var Emil du hette. Sorry, jag chansade på Erik, men nu förstår jag Brobergs skämtande om namne och förfördelningar pga blodsband biggrin.gif .

Din lista var väl inte ostigare än någon annan (med något enstaka undantag) så det är inget att be om ursäkt för. Det är vad som förväntas på ett Uppcon evilgrin.gif

Kommer man få sig dig på någon större turnering i år kanske?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar