Hoppa till innehåll

Foto

Hur går det

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
26 replies to this topic

#1 Patrizzo

Patrizzo

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 469 Inlägg:

Postad 18 februari 2006 - 20:34

Ngn som vet?
Pulchritudo in oculis spectatore est ... et specto ...

#2 peurala

peurala

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 111 Inlägg:

Postad 19 februari 2006 - 15:02

Asger leder med Bretonnia. Morgan ligger top fyra. Jacob går det bra för då han fick 20p i senaste matchen pga. att hans motståndare hade en illegal lista. Kryddan har 50p på 5 matcher. Listorna är många.

#3 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 19 februari 2006 - 22:27

Vann gjorde Asger - han hade delade poäng med en WE spelare men mest battlepoints - 114/120 - klart imponerande för en bret armé som trots deras naturliga hårdhet inte så genomostad ut p håll iaf. Så Asger vann får andra gången i GT sammanhang best general och overall.

Hur gick det för svenskarna då. Första dagen såg många svenskar dala på listorna. Kryddan innehåll en dumboplats med 10 p efter tre matcher medans Erik Tapper hade tätkänning med 48 ( rätta mig om jag har fel ). Men efter en rejäl buffé på Tex Mex och ett gäng öl så var svenskarna redo för lite comeback dag två. Så utan mer skitsnack - här kommer svenskarna placeringar.

3 - Morgan Andersson
6 - Erik tapper
9 - Dag Sonntag
11 - Mats Skogfeldt
16 - Jacob Scott
21 - John Scott
23 - Björn Nilsson
38 - Christian Aas
39 - Henrik Eriksson
51 - Christian Mattsson
61 - David Ek
63 - Mattias Thörnkvist
64 - David Kromnow
67 - Sebastian Gloveus
69 - Johan Riedel
77 - Christian Nielsen
86 - Erik Söderlind

Jag kan ha missat någon..... [EDIT] Det gjorde jag - Mats är nu inlagd på respektabel plats 11.
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#4 Sebastian.G

Sebastian.G

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 504 Inlägg:
  • Interests:Warhammer, Poker, Fotboll, Partey, Musik, Psykologi

Postad 19 februari 2006 - 23:17

Så var man äntligen hemma, efter missat tåg i Malmö och en 40 minuters gångväg från knutan till grottan där hemma pga inställda bussar.

Supertrevlig helg, i danmark får man hårt motstånd varje match. Vann två stora segrar, fick två massakrar mot mig och 2 draws.

Tack till alla svenskar för trevligt sällskap smile.gif

Nu får jag ladda upp för två til turneringar med VC sen får det bannemej vara nog med bräckliga skellet.
As seen on Facebook.

Där jag är är det alltid bäst.

#5 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 19 februari 2006 - 23:34

Det är fusk med soft scores på GT! målning och cepe quiz är kass sad.gif

Hade dock 6 tuffa matcher och jag är hyfsat nöjd även om jag känner att jag saknade rutin smile.gif
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#6 John Scott

John Scott

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 132 Inlägg:

Postad 20 februari 2006 - 00:03

Ytterligare en rolig turnering med lite sömn och kort speltid att lägga till handlingarna.
Tyckte det var lite synd att det bara var en övernattning dock, då det alltid är trevligt att ta en öl och ondgöra sig över olyckliga incidenter i slagen eller skryta över mer eller mindre välförtjänta vinster.
För egen del så var det absolut bästa med turneringen att jag efter en galet stressig vecka fick klart Empirearmén i tid; det är ju alltid trevligt att spela med en ny armé och avnjuta den på spelbordet.
Ett stort grattis till Morgan som höll den svenska fanan högt med sin tredjeplats, och inte minst Dag för niondeplatsen.

#7 Dakoth

Dakoth

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 318 Inlägg:

Postad 20 februari 2006 - 03:57

Nyss hemekommen efter 80 mils körning så fattar jag mig kort. Det var roligt men intensivt... biggrin.gif och så måste jag tillägga att Mats faktiskt kom på 11:e plats vilket är en strong insats med TK med de restriktionerna som var på detta GT.

Skriver mer senare, men nu är det sängen som gäller.

#8 Scactha

Scactha

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 454 Inlägg:

Postad 20 februari 2006 - 08:39

Magichammer var väl så kul som man väntade sig men turnering är alltid kul. En stor applåd till Erik tycker jag för insatsen med dvärgarna! Och Morgan som "ostade" med två kärror eller vad det var och ändå ligger på topp.

(Själv tappade jag intresset när en 2nd gen Paddas IF komet dödar en tredjedel av armén runda ett i första matchen. En IF Warpath dödar fyrahundra första omgången i andra matchen följt av att min Lvl 4 miscastar sig ut ur enheten runda ett och IF stampas följdaktligen runda 2. *snark*)

Asgers lista verkar bestå av små bussar och lite blandat stuff. En värdig vinnare på håll iaf som Björn sade.

Roligaste grejen men hela turneringen var den dippade Pirat-OK-armén som killen hade börjat med i måndags men som valdes ut till best painted omröstning! Dipping is teh shit wink.gif

Förening: YLVA
Arméer: Beasts
Projekt: WE (när nya boken kommer)
Sålda: 2 x WE, 2 x Beasts, WoC, DE, O&G, LM och DoW

#9 Johanem

Johanem

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 660 Inlägg:

Postad 20 februari 2006 - 08:55

QUOTE (bjorn.nilsson @ Feb 19 2006, 22:27 )
6 - Erik tapper

Betyder detta att jag måste sluta mobba Tapper för att han spelar dvärgar? unsure.gif

NÄ! evilgrin.gif

Ändå imponerande! thumb.gif

#10 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 20 februari 2006 - 09:01

Vore roligt att få veta på en höft vad dvärglistan innehåller. Var listan stenhård eller var det en kombination av lista och spelare.
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#11 OlaW

OlaW

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 47 Inlägg:

Postad 20 februari 2006 - 09:02

Gött- Go Tapper evilgrin.gif

Dippade OK Pirater, det låter som Fanatic/Utopias Jonas Faering blev klar med sin armé ändå.
Dipping är farligt likt en drog när man börjat.

#12 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 20 februari 2006 - 09:17

Tappers lista är hård men inte överdriven på något sätt - den skjuter så klart mycket men det är ju det dvärgar gör. Så en kombination av hårdhet, skills och Tappers outröttliga trogenhet mot sina dvärgar ( som han spelat sen innan dvärgarna och alverna blev ovänner ). Men han får lista sin armé själv.

/me goes dwarfbuilding in AB
- Dr Strangelove

#13 Lasse

Lasse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 884 Inlägg:
  • Interests:WHFB

Postad 20 februari 2006 - 09:22

Tja, spelar man dvärgarna väl blir dom helt plötsligt spelets snabbaste armé, anvilen har en förmåga att ställa till det enormt för motståndaren, men nu är det ju inte dvärgar tråden handlar om glare.gif

Grattis till morgans pallplats, hoppas du inte blev lika arg som anja blev över sin, och även ett stort grattis till övriga svenskar som jag kan tänka mig fick piska en hel del dansk rumpa.. thumb.gif

Anders Gustavsson

ETC Team Sweden 2011
ETC Team Sweden 2012
ETC Team Sweden 2013
ETC Team Sweden 2014
ETC Team Sweden 2015

ETC Team Sweden 2018

Följ mig på Twitter [at]Lasse_WFB

#14 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 20 februari 2006 - 10:37

Alltid trevligt att se när de mest rogna anhängarna äntligen får lön för mödan med tanke på dvärgarnas problem i turneringssammanhang.

Det låter som en traditionell lista. Nyfiken på om det var med eller utan anvilen.

Hoppas alla hade bra matcher med trevliga motståndare.
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#15 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 20 februari 2006 - 11:03

Klart han hade ett Anvil =)
Jag hade iaf bara trevliga moståndare varav den trevligaste var i "Battle of the Bjorns" mot Bjorn K från Holland och hans mycket trevliga skavenhord. Kommer lite battlereports ikväll.

Det blev ju en del regelfrågor så klart då folk spelar lite olika. Min VC spelare tyckte inte tactical charging var snällt och en dansk ville hävda att "a jet of flame" inte var eld då sallisar inte har "flaming attack" regeln. Men felen med GTt hängde inte på arméer eller motstånd utan på hur GT spelas rent organisatoriskt.
- Dr Strangelove

#16 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 20 februari 2006 - 11:20

En del bra placeringar, bra jobbat smile.gif Utan att föringa Tappers insats borde nya dvärgarna placerar sig högre, de är i min bok en av de bättre arméerna i movementhammer då man som motståndare måste ta hänsyn till att det kan komma en 12" charge från vilket enhet som helst.
QUOTE (bjorn.nilsson @ Feb 20 2006, 11:03 )
Kommer lite battlereports ikväll.
thumb.gif
Vad menar du förresten med tactical charging?

#17 dorlm

dorlm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:

Postad 20 februari 2006 - 12:39

det kan komma en 12" charge från vilket enhet som helst.

dvs kortare än alla cav regementen i spelet och lättare att förhindra? rolleyes.gif

Vad menar du förresten med tactical charging?

När man wheelar ist för att charga rakt fram mot skirmishers så dom ställs i en annan vinkel när dom rankas upp. Råka ut för en dansk som vägra mig en charge när jag gjorde en 30 graders wheel för han tyckte att jag abusa reglerna (även om han gick med på att det var tillåtet) när jag vill göra det på hans furies, orka dock inte bråka om det så han fick döda lite boltisar ist.. glare.gif

Lite länkar till miss qoutade regelböcker och allmänt bråk om tac. charges..
meow
Poll

/corlm

#18 Dwarrgen

Dwarrgen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 166 Inlägg:

Postad 20 februari 2006 - 14:07

Det var en riktigt trevlig helg och det gick över förväntan med mina dvärgar. Armén listar jag under Armélistor:(Dvärgar Gt) för de som var intresserade av att veta vad som var i den. Och till de som tycker att dvärgar KAN verka vara snabba på pappret... så är det en helt annan grej i praktiken.

Men som sagt.. jäkligt rolig helg... dags att göra nya dvärglistor! biggrin.gif

#19 Lasse

Lasse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 884 Inlägg:
  • Interests:WHFB

Postad 20 februari 2006 - 14:56

tja, det är ju i kombination med att du gör din motståndare långsammare samtidigt som du själv blir "snabbare" som dvärgarna kan tyckas kvicka...

Anders Gustavsson

ETC Team Sweden 2011
ETC Team Sweden 2012
ETC Team Sweden 2013
ETC Team Sweden 2014
ETC Team Sweden 2015

ETC Team Sweden 2018

Följ mig på Twitter [at]Lasse_WFB

#20 Steffo

Steffo

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 1 161 Inlägg:

Postad 20 februari 2006 - 15:17

QUOTE (dorlm @ Feb 20 2006, 12:39 )
dvs kortare än alla cav regementen i spelet och lättare att förhindra?  rolleyes.gif
När man wheelar ist för att charga rakt fram mot skirmishers så dom ställs i en annan vinkel när dom rankas upp. Råka ut för en dansk som vägra mig en charge när jag gjorde en 30 graders wheel för han tyckte att jag abusa reglerna (även om han gick med på att det var tillåtet) när jag vill göra det på hans furies, orka dock inte bråka om det så han fick döda lite boltisar ist.. glare.gif

Lite länkar till miss qoutade regelböcker och allmänt bråk om tac. charges..
meow
Poll

/corlm

Ah, den gamle slamkryparen. Får hoppas den är utförligare i 7th ed.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar