Hoppa till innehåll

Foto

Island Insanity Invitational Viii

• Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 27 september 2013 - 21:00

Yes, planering har börjat. För en gångs skull i god tid. Så god tid att hotellet inte riktigt vet vilken tid som dom kunde hyra salen åt oss. Den sal dom lovade ifjol. Klart det verkade igen lite sådär att dom inte riktigt ville binda sig vid det.

Som det är nu blir det antingen beroende på vad hotellet kan ge oss och om ngt annat krockar

9-11.5 2014 eller (så knappast då eftersom de fräcka Västeråsarna stal den helgen, klart betyder ju att jag kan disputera då, hmmm...)

16-18.5 2014

Finns det några krockar? Någon som vet?

Kortare matcher (2,5h), och mindre poäng, vi tänkte 2200p och minimi 16 swecomp.

Med en hög minimi komp tänkte vi att det är lättare med mindre poäng.

Om vi kan få den här lokalen så får vi mera utrymme, vi räknade som bäst up till 40 pers. "Budget boendet" utgår för nästa år och vi måste nog tyvärr styra folk till hotellet i så stor grad som bara möjligt för att alls få lokalen hela helgen.

Vi funderar också på kring-aktiviteter. Det har efterfrågats mera socialt program. Min ide var att tidigarelägga fredagsmatchen vilket ger mera tid fredag kväll. Med lite kortare matcher så skulle vi kunna "sluta" sju-tiden fredag/lördag.

Hotellet har bastu/spa anläggning så det är en möjlighet. Finns också en sportbar/pizzeria (kanske vi kunde ordna gemensam lunch lördag och/eller flytta lördags middagen hit) i anslutning för kvällsprogram tex. Men vad vill *ni* göra?

Nu är det läge att påverka.

#2 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 27 september 2013 - 21:44

Härligt.

Angående datum så säger Dennis detta i datum för TNQ-tråden"

Vi kommer gå ut med SM datum inom kort med ett datum som är början/mitten av maj.  så rekommendation är inte maj månad.

Kan vara värt att tänka på.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#3 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 813 Inlägg:

Postad 28 september 2013 - 11:02

Tycker det låter toppen. :) Med 2,5 timme per match kanske man till och med törs gå ner till 2k jämt? :)

Kul med lite nytänk också, det ser spännande ut! Krockar det inte med SM är det också ett stort plus.

Postad bild

#4 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 30 september 2013 - 13:50

Det är inte alls en omöjlighet att gå ner till 2000 jämnt. Om folk tycker det är ok.

SM kan väl hålla sig till juni.... Jag tycker vi har första tjing på maj. När vi började fanns det inget annat den månaden. Därför *är* det ju i maj.

Iofs har jag ju en längre tid funderat på början av juni istället så länge det inte krockar med skolavslutningar.

#5 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 30 september 2013 - 14:11

Kan hålla med om att det är lite elakt att ha SM maj, men det verkar å andra sidan ha blivit lite tradition de sista åren, så säkert svårt att ändra på det nu. Tyvärr är det ju en del av västeråsarna som brukar ta färjan till främmande land, så det vore ju synd om det krockade så pass mycket att de inte kan komma.

För egen del vore det väldigt roligt att kunna åka på båda - missat några SM nu - men jag tror att oavsett respektive datum är det andra saker som kommer att avgöra om vilken det blir möjligt för mig att vara med på - ny utbildning med möjlig praktik runt den tiden kan ställa till det.

2000p tycker jag låter häftigt, med snabba matcher och mer häng i hotellbastun. Kanske några finnar som likt färjepassagerarna vill förgylla vår helg med lite karaoke-sång...
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#6 MoQ

MoQ

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:

Postad 30 september 2013 - 19:52

Vi körde 2200p på gothcon förra året och jag tror det blir tight med 2, 5h för vissa då. Är ju en eller två enheter skillnad ungefär men en hel del saker är ju kvar. Jag tror på 2000p och komp 18 (motsvarande komp 15 på 2500p) om ni vill ha kortare matcher.

Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts

#7 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 813 Inlägg:

Postad 30 september 2013 - 19:56

Snackade lite med Dennis tidigare idag och vi ska försöka spika datumet för SM nu i veckan så du har något att spela mot. :)

Postad bild

#8 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 02 oktober 2013 - 18:26

Vi körde 2200p på gothcon förra året och jag tror det blir tight med 2, 5h för vissa då. Är ju en eller två enheter skillnad ungefär men en hel del saker är ju kvar. Jag tror på 2000p och komp 18 (motsvarande komp 15 på 2500p) om ni vill ha kortare matcher.

Vi har kört 2400p 2,5h matcher förr... min uppfattning är lite den att det spelar liten roll hur lång speltiden är, folk blir inte klara och det finns alltid de snabba och långsamma spelarna. Men 2k och 18 komp låter mer och mer troligt.

Sen vet jag inte förstås hur hårt man kan gamea kompen. Det var ju en del som gjorde det ifjol. Inte direkt tanken bakom vår turnering...

En tanke som slog mig i duschen. Med mera tid på fredag kunde man köra någe mera speciellt den matchen. Jag tänkte nåt i stil med ett par hundra poäng Storm of Magic monster, Monstrous arcane monster och sånt. Kanske en av pakterna för den hågade.

#9 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 038 Inlägg:

Postad 02 oktober 2013 - 18:30

Ah, låter heltufft. Dock känner jag ingen som jag vet har vare sig Storm of Magic eller Monstrous Arcana. Det är en nackdel iallafall för mig.

Men å andra sidan borde man kanske skaffa sig de böckerna - monster är ju alltid tufft.

#10 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 02 oktober 2013 - 19:29

En del av det fanns i White Dwarf. Man kan skaffa andra via iStore för paddor tydligen. I värsta fall kan man väl dra lite extra poäng i arme listan. Det där som blev över när man inte fick ta den vanliga armeen. ;-) Vet inte det finns med i Armybuilder eller nåt.

Säg bara till så går nog en del att fixa... *cough* *cough*you know what I mean*.

Blev och snacka igår med John och vi diskuterade Warhammerpocalypse hemma hos nån i framtiden och plötsligt bara kom det. Extra monster på fredag! Varför inte?

Det är ju därför man har klubbar, dela på såna där "onödiga" bokinköp. ;-)

#11 henkef3

henkef3

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 266 Inlägg:

Postad 12 oktober 2013 - 11:50

Tycker det låter svinkul om SoM monster dök upp på en turnering på det här sättet. Jag är allt för det !

#12 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 08 januari 2014 - 13:58

Det ser lite dåligt ut just nu med turnering. I princip har jag inte tid att jaga på alla andra för att saker ska hända eftersom jag sitter med min doktorsavhandling som dessutom torde försvaras i maj... ja och hotellet vi var ifjol är nu under renovering (i princip halvt rivet just nu) så jag börjar misstänka varför det inte går att få någe svar från dem angående deras andra utrymmen, de har väl andra som vill ha det.

I princip finns två möjligheter. Att besluta att det inte blir nåt det här året.

Eller att i princip säga vi väntar och ser, och det blir senare på sommaren. Tidigast ev i början av juni. Jag föreslog för Igge tex helgen före midsommar. Om dvärgboken är jättefin och Igge känner för Warhammer igen finns alla möjligheter.

Som sagt så ser det ut nu. Skulle gärna träffa alla igen men jag kan inte dra det själv. Och ni såg hur det gick ifjol när jag försökte ändå.

#13 Sherlocko

Sherlocko

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 813 Inlägg:

Postad 08 januari 2014 - 14:06

Skriver lite kort från telefonen så jag inte glömmer. ...

Jag kan definitivt tänka mig att åka i sommar! MEN det kräver nog tyvärr att datum spikas typ i februari eller så så qtt jag hinner begära semester i tid. :-)
Postad bild

#14 snowblizz

snowblizz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 189 Inlägg:

Postad 04 februari 2014 - 16:52

En månad senare och jag är inte klokare för det. Jag hade hoppats vara av med avhandlingen men det drar ut på tiden. Och jag läste listan på saker jag ska göra innan jag för försvara min avhandling. Så glöm juni, det kan hända att i juli. Som det ser ut nu har jag helt enkelt inte möjlighet att sätta ner tid på planering.

Dvärgarna såg rätt trevliga ut och reglerna iaf ryktesvägen lät inte helt fel så kanske Igge orkar haka på.

#15 karsjohan

karsjohan

Newbie

• Members
  • Pip
  • 1 Inlägg:

Postad 25 december 2014 - 15:49

Hej!

Vågar man hoppas på ett nytt försök nu i maj/juni?

#16 JoyPi

JoyPi

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 621 Inlägg:

Postad 25 december 2014 - 17:29

14-17 maj är det Lincon så kanske lite dumt att krocka med det?
Admin här på SWBR.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar