Hoppa till innehåll

Foto

Björn Supremacy, England 29-30 November

• Please log in to reply
84 replies to this topic

#81 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 442 Inlägg:

Postad 01 december 2014 - 15:34

Hmmm, Mikael eller Christian har nog bäst koll på toppborden och vad de hade men Kairos var ju sjukt vanlig bland de demonspelarna. Undra om inte han som vann körde typ en komp 15 - karioslista. Tror kompen för karios dessutom gått ner sen den mallen.

Hmm, vi såg ju liknande resultat på QFA med två Teclis (som på många sätt är lik Fatewaver) på top6.

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#82 Zaanash

Zaanash

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 861 Inlägg:

Postad 01 december 2014 - 15:44

Svårt att jämföra resultaten mellan länderna dock känns det som från min synvinkel. England överlag verkar köra enligt temat "vi deployar centralt och möts i mitten" oavsett matchups. Och spelar de flesta så är det ju ganska självklart att DoC, WoC och framför allt kairos går som tåg. Vinnarlistan var i princip kairos + 30pbs med tre palanquin-heralder. Hann gick väl 20, 20, 20, 4(mot mikael), 19, 19 för att folk kastade allt de hade på PBs och sedan hoppades att det var en bra charge

Christian Wennberg

ETC-kapten 2017

Jag må vara sämre än Marcus, men jag har i alla fall varit bäst i världen

#83 Mike Boll

Mike Boll

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 548 Inlägg:

Postad 01 december 2014 - 16:08

Som wennberg sa. Vann 14-6 mot killen som vann och då hade jag plockat hela hans arme' samt lämnat kairos med 1 wound kvar. Den andra killen som jag mötte i sista körde:

Kairos
Herald level 2, bsb

22 horrors
22 horrors

5 screamers
4 screamers
6 flamers
3 flamers
3 flamers

3 drones

Vann 20-0. Kände på förhand att jag borde ta det och det hjälpe lite extra när han valde lägga solen två gånger. Jag blev glad bägge gångerna då det va mitt enda sätt att få kairos den matchen pga terräng och han misfirade ihjäl sig.

Nu va iofs min demonlista totalt bruten för att kompa 10 men känner ändå att kairoslistorna inte va orimliga. Dock tror jag nog att det går att bygga bättre kairoslistor än Engelsmännen kunde.

Komphålen som finns kvar i demoner är heralderna och slaaneshkärrorna. Kanske borde ses över. Flamers och screamers är ju fixade.
Mikael Magnusson

Förening: Ylva
Arméer: High elves, Lizardmen, Daemons of chaos

#84 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 442 Inlägg:

Postad 01 december 2014 - 16:19

Komphålen som finns kvar i demoner är heralderna och slaaneshkärrorna. Kanske borde ses över. Flamers och screamers är ju fixade.

Tackar för input. Vilka heralder snackar vi om?

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#85 Mike Boll

Mike Boll

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 548 Inlägg:

Postad 01 december 2014 - 16:30

Nurgleherald+palanquin+greater gift 190 p -4 i komp. 2-3 sådana och det är typ omöjligt att ta PBblocket i kombat. Slasnesherald+ greater+ev asf -3. 2 sådana och 35 netters är inget man skojar bort. Kostar också en del p. Denna herald kan även va på kärra för -3

Dock är slaaneshgrejerna bara bra på riktigt hög komp tror jag då de inte är speciellt bra i sig. De är dock helt ok och med så mycket p för så lite komp öppnar de upp för den riktiga osten. Däribland kairos.
Mikael Magnusson

Förening: Ylva
Arméer: High elves, Lizardmen, Daemons of chaos

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar