Hoppa till innehåll

Foto

Första Uttagningen

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Lasse

Lasse

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 881 Inlägg:
  • Interests:WHFB

Postad 02 januari 2018 - 09:46

Gott nytt år gott folk! 

Nu är vi inne på den roliga delen inför ETC i sommar; 2.0 ska synas i sömmarna, böcker ska läsas och armélistor ska byggas samt testspelas. Jag är personligen oerhört taggad och jag gissar att det gäller många av er också. 

Som jag sa under mitt anförande som kapten så ämnar jag att ta ut laget i omgångar, detta för kunna diskutera med redan uttagna spelare och höra deras synpunkter och idéer för lagets kommande utformning. Jag hade som personlig målsättning att ha åtminstone en spelare uttagen strax efter nyår för att underlätta arbetet inför Hereford och WTC. Jag har därför under mellandagarna varit i kontakt med den första spelaren i årets upplaga av Team Sweden och det är väl kanske föga förvånande att jag valt att plocka med mig Marcus Östling på den platsen. 

Motivation: 

Marcus är en spelare i absolut världsklass som bemästrar det offensiva spelet, han straffar misstag och spelar helt utan respekt för motståndet oavsett vilket det är. Det är en kanonfin spelare att ha med i ett lag då han sprider mycket glädje och på ett sätt kan jag tycka att han personifierar det som andra länder har kommit att respektera och förknippa med Team Sweden.

Med ett stort antal turneringar under bältet har Marcus en mycket god överblick över communityt och vilka styrkor det finns hos spelare runtom i landet. Jag kommer ha stor hjälp av Marcus när det kommer till att bedöma kvalitén på spelare och jag ser framemot att bolla idéer med honom. 

Vilken armé Marcus kommer att spela återstår naturligtvis att se, vi är fortfarande för tidigt inpå 2.0-släppet för att det ska vara aktuellt att spekulera i. 

Nu ska vi sätta oss ner och se över upplägget för Hereford WTC och när det är aktuellt att ta ut fler spelare i laget. Jag har en riktigt bra känsla för vad 2018 kommer att föra med sig!

Grattis Marcus!

Pingar även lite här för att ni går in och läser Herefordtråden.

Anders Gustavsson

ETC Team Sweden 2011
ETC Team Sweden 2012
ETC Team Sweden 2013
ETC Team Sweden 2014
ETC Team Sweden 2015

ETC Team Sweden 2018

Följ mig på Twitter [at]Lasse_WFB

#2 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 379 Inlägg:

Postad 02 januari 2018 - 10:11

Inte oväntat 
Grattis Marcus!!

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#3 Stampede

Stampede

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 561 Inlägg:

Postad 02 januari 2018 - 13:03

Jag bara antog att det fanns högst 7 öppna platser i ETC laget från och med 2015 och framöver :P

Congratulations nonetheless :)

Daniel Tooke

ETC Sweden 2016 - Sylvan Elves

ETC Sweden 2017 - Undying Dynasties

"If you find yourself in a combat situation, try to look unimportant. Hopefully the enemy will be short on ammo."

#4 Marrcus Oestling

Marrcus Oestling

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 648 Inlägg:

Postad 02 januari 2018 - 19:36

Woho, thx! 

Nu blir det att köra av.

//Sveriges trevligaste Warhammerspelare

Svensk mästare 2012 - OnG
Svensk mästare 2016 - SA