Hoppa till innehåll

Foto

Ris Och Ros Wettcon-14

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
11 replies to this topic

#1 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 2 945 Inlägg:

Postad 09 mars 2014 - 22:38

Det kändes som årets upplaga flöt på väldigt bra från arrangörssynpunkt.

Dem problemen som finns är främst med sovlokaler, men det är alltid svårt att få till men i år var det vissa saker som inte klaffade när det gällde lokalbokningarna men det är lite så man får ta det när man hyr av ett idiellt kollektiv :) , saker funkar inte alltid lika smidigt som man kanske är van när andra institutioner sköter det, dock får vi en bra spellokal till bra pris.

I övrigt fick jag väl inte riktigt kläm på lottningen av spelborden så det blev lite mer repitativt än planerat.

Angående spelborden och terrängen får ni gärna ge feedback då det jag hörde under turneringen var väldigt delat mellan dem som gillade placeringen på terrängen och andra som avskydde den.

Hoppas i all fall att ni hade trevligt, för det hade vi arrangörer.

På återseende

Mvh

/Björn

Björn Ericson

SWFBR - Admin

The 9th Age - Army Design Team, Former Deamon Legions Army Book CommitteeFörening: HYMS & GoB Syd

#2 jack andersson

jack andersson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 501 Inlägg:

Postad 09 mars 2014 - 23:14

Jag vill tacka igen för en trevlig turnering! 

Jag har inte så mycket att klaga över utan tyckte att det mesta var riktigt bra!

Två saker som jag tycker kan ses över: 

Terrängen som sagt var väldigt ojämn mellan borden. Vissa bord hade massa kullar och impass medans andra var nästan helt öppna. 

Sedan är det nice om terrängen är hyfsat lika oavsett vilken sida man får. Själv spelade jag på ett bord 3 matcher där det i ena deploy var en kulle och i andra en impass och en lake. Vissa arméer (t.ex Vc som jag spelade) lider väldigt mycket av en sådan deploy. Tråkigt om mycket av matchen avgörs på att man vinner roll-offen om sida. 

Det andra jag ogillade var vp:tabellen. Det kan svänga otroligt mycket med en sådan tabell som användes i helgen och det känns som att BP:n kan bli lite mer random. Sedan kanske det beror på att jag inte är van vid en sådan tabell där man måste safe:a mycket mer men så tycker i alla fall jag ^^. 

Tack igen för ett trevligt arrangemang! :)

#3 arty

arty

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 677 Inlägg:

Postad 10 mars 2014 - 10:47

Som vanligt levererar Jnkps killarna en bra arrangerad turnering.

Tycker de är kul med mycket terräng så de påverkar spelet mer.

Även skoj med en annorlunda tabell.

Tyvärr missade jag prisutdelningen då jag hade en tid att passa hemma. (2 Timmar kondition på schemat).

Men den va säkert lika bra som allt annat. Grattis till vinnarna och pristagarna.

P.S

Dyne! de ringde från hotellet och hade hittat dina Stringkallingar så du kan va lugn. De skickar dem på posten till dig.

#4 Ratatatata

Ratatatata

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 297 Inlägg:

Postad 10 mars 2014 - 21:45

Jag kan bara instämma i berömmet. Tycker att allt funkade fint. Borden jag spelade på hade bra terräng för det mesta, det var inga större grejer jag tyckte var fel eller så. Fin terräng var det också.

Sen bidrar det ju förstås att ni är ett jäkla trevligt gäng som arrar!

Daniel Terdell, Föreningen Ylva

Wood elves, Tomb Kings

#5 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 238 Inlägg:

Postad 11 mars 2014 - 00:12

Bra turnering som vanligt i Jönköping även om jag hoppas ni kör swecomp turneringar i fortsättning.

Att ni inte kan stomp reglerna gör ju inte så mycket, förlorade bara en lvl4 på det :)

De sa att de skulle skicka mina Stringkallingar till mig samt skicka med butpluggen du glömde Ulf.

David "Dangerous" D

#6 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 311 Inlägg:

Postad 11 mars 2014 - 10:59

Tack för en bra turnering!

Det enda som jag vill påpeka är att inte köra 1500p som gräns för 20-0 när det är singelturnering.

//Hampus

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - ?? plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer

"Stand and die, no death no glory!"

#7 fjugin

fjugin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 341 Inlägg:

Postad 11 mars 2014 - 11:29

Överlag skitbra arrangerat. Allt flöt på väldigt smidigt.

Att spela på samma bord gör inget för mig. Om det gör lottningen enklare för er så tycker jag inte ni behöver bry er om att fixa det.

Terrängen på borden var rätt olik ETC-borden, kändes som det var märkbart vanligare mer centralt placerade (oändligt höga) kullar. Gjorde statiskt long range skytte (war machines etc) en hel del sämre då det fanns få platser där man kunde dra LOS till stora delar av bordet. Med ETC-restriktioner trodde jag att att borden skulle vara rätt lika ETC-borden. Med där har jag väl enbart mig själv att skylla som bara antar sådant. Bortsett från detta gillade jag terräng-uppställningen riktigt mycket. Mindre "point-and-klick" och mer taktisk manövrering. Sjukt fina kartor till borden btw, hur orkar ni fixa sådant?

Sovsalen var väl inte den mysigaste, men kan tänka mig att det är sjukt smidigt för er att köra på den sovsalen, så tror inte det är värt besväret att försöka ordna fram en bättre sovsal.

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age

#8 Cunlux

Cunlux

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 200 Inlägg:

Postad 11 mars 2014 - 12:59

Grymt rolig turnering. Bra lokal, bra kiosk, stabilt arrat. Själv märkte jag inte av VP-tabellen, jag fick mina draws och small victories ändå, men jag märkte kanske att alla andra fladdrade på placeringarna. Terrängen kändes helt rätt med 52 chukkas i turneringen (även om jag själv hade warmachine). Jag har faktiskt inget att klaga på.

#9 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 2 945 Inlägg:

Postad 11 mars 2014 - 13:23

Tack för en bra turnering!

Det enda som jag vill påpeka är att inte köra 1500p som gräns för 20-0 när det är singelturnering.

//Hampus

Jo så är det nog men jag ville testa, engelsmännen kör mycket med den nivån på det och jag ville testa hur det förändrar speldynamiken (svårt att säga på en turneringen men varje moment har mer nerv i sig om det snabbt genererar mer BP) men själv föredrar jag stegrande kurvor som slutar på 2601 för 20-0.

Överlag skitbra arrangerat. Allt flöt på väldigt smidigt.

Att spela på samma bord gör inget för mig. Om det gör lottningen enklare för er så tycker jag inte ni behöver bry er om att fixa det.

Terrängen på borden var rätt olik ETC-borden, kändes som det var märkbart vanligare mer centralt placerade (oändligt höga) kullar. Gjorde statiskt long range skytte (war machines etc) en hel del sämre då det fanns få platser där man kunde dra LOS till stora delar av bordet. Med ETC-restriktioner trodde jag att att borden skulle vara rätt lika ETC-borden. Med där har jag väl enbart mig själv att skylla som bara antar sådant. Bortsett från detta gillade jag terräng-uppställningen riktigt mycket. Mindre "point-and-klick" och mer taktisk manövrering. Sjukt fina kartor till borden btw, hur orkar ni fixa sådant?

Sovsalen var väl inte den mysigaste, men kan tänka mig att det är sjukt smidigt för er att köra på den sovsalen, så tror inte det är värt besväret att försöka ordna fram en bättre sovsal.

Att behöva spela på samma borden skulle dem inställningar jag gjort sett till men det sket sig av ngon anledning och jag var inte tillräkligt vaken på det när vi satte upp lottningarna, men kommer ligga i bakhuvudet till nästa gång.

Att det inte var ETC bord trodde jag stod klart i och med att jag postade listan på terräng med min egen favort terräng med (Fields) som inte funnits med på ETC senaste året. Men det kunde varit tydligare och jag vissa bord hade lite väl mycket blockers om man körde "gunline" så det var några som drabbades av det. Det är en svår balans med borden då vanliga ETC bord hårddraget inte tillför särskilt mycket taktiskta moment mer än erbjuder gömställen för monster och skogar för WE att skjuta kulsprutor ifrån. Men det går så klart tirmma in. Kartor behövs i mitt tycke då man ser att terräng vandrar över borden under turneringar när folk ställer upp sina armeer och så vidare. När man ändå gör det kan det göras ordentligt. Angående det så kan man se kartonra här: (Det bord som ställde till det mest var nog bord 5/15).

Sovsalen är ett sorgebarn, får se vad vi kan göra framöver om vi fortsätter arra i samma byggnad.

Björn Ericson

SWFBR - Admin

The 9th Age - Army Design Team, Former Deamon Legions Army Book CommitteeFörening: HYMS & GoB Syd

#10 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 037 Inlägg:

Postad 11 mars 2014 - 17:54

riktigt bra jobbat oss! ryggdunk!

Tycker turneringen var trevlig. Gillade också att terrängen var lite mer interaktiv och man fick jobba runt den (gillades inte lika mycket just när två kärror dog på dt samma runda men men). Till nästa turnering ska vi sätta Seb på att måla nya kullar till alla bord. Han skall ha en stor applåd för de mycket snygga sjöarna.

klagomål från min sida är att jag tycker vi borde skött frukosten dag två lite bättre. var snålt med pålägg på slutet. ursäktas!

Jag tycker också att den grisen som fick för sig att slänga sina snus på golvet gott kan slicka rent golvet nästa gång.

Gillar till skillnad från Hampus att det snabbt kan rinna iväg till 20-0 om man inte passar sig. Man kan ju också rädda upp en match betydligt bättre.

Johannes Einemo
HYMS

#11 glasman

glasman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 258 Inlägg:

Postad 12 mars 2014 - 21:11

Tack för toppen turnering!

Gillade allt, etc, terräng, mina duktiga och trevliga motståndare, hela gänget.

Kiosk o allt, tänk vad mycket underhållning man får för pengarna.

Vilket fantastiskt hus sen, fick vibbar från ungdomshuset i Köpenhamn. Vilken fin klubb ni hade, fick helt lust att flytta till Jönköping, nog lite trögt i konstglasbranschen där bara...

Ni har inte hittat min mobilladdare, en gammal en? 

"It is well that war is so terrible, otherwise we would grow too fond of it."

Robert E Lee

#12 turbotobbe

turbotobbe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 265 Inlägg:

Postad 13 mars 2014 - 12:34

Tummarna upp!

Gillade det mesta, var bara VP tabellen jag tyckte var lite väl hård.men skoj ändå.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar