Hoppa till innehåll

Foto

Du fråga om sliding...

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Egge

Egge

Member

• Members
  • PipPip
  • 27 Inlägg:

Postad 16 februari 2007 - 18:50

När man chargar så slåss man bara med de front-modeller som lyckades komma in i bastillbas kontakt. Ofta händer då givetvis att inte alla i frontranken kan slå. Varav, antar jag, GW:s FAQ försökte fixa till det lite att sliding skulle vara tillåtet.

Varför har det aldrig kommit en hård regel om att efter första rundan utav en närstrid så måste vinnaren "slajda" ph34r.gif sin enhet så att båda enheter har max antal i bastillbas i första rank? Då får man chargen så som man förflyttar in men efter första närstridsrundan (och ingen flyr) så skulle enheterna inte kunna klippa kanten på enheter längre utan det skulle bli fullt block mot fullt block...

Eller är det så som menas med Sliding? unsure.gif

#2 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 18 februari 2007 - 12:01

Sliding is not teh shit.

Jag är principiellt imot att flytta enheter längre än vad man skall, och därmed ge mer fördelar till enheter som kan charga långt. Ditt förslag om att 'slida' efter första runda känns inte helt ovättigt. Men när man snackar vanlig sliding så är det efter det att man chargat och det tycker jag är löjligt. Skall dock tänk igenom ditt förslag och se om jag kan komma på några nackdelar och sånt med den. Just nu är jag på jobbet och har varken regelböcker eller sinnesnärvaro för att tänka igenom det ordentligt...

/Johan R
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#3 Per Pirat

Per Pirat

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 117 Inlägg:

Postad 08 mars 2007 - 11:32

Sliding var väll inte tillåtet i förra editionen heller, varför vi inte ska spela med det nu (bara för att det kommit en ny edition) förstår jag inte.

#4 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 08 mars 2007 - 16:50

QUOTE (Per pirat @ Mar 8 2007, 11:32 ) <{POST_SNAPBACK}>
Sliding var väll inte tillåtet i förra editionen heller, varför vi inte ska spela med det nu (bara för att det kommit en ny edition) förstår jag inte.

Konstig mening Per... stämmer inte riktigt :-)
Förening: Mark of Skåne
Arméer: Beasts of Chaos, Wood Elves
Projekt: Warriors of Chaos

#5 Per Pirat

Per Pirat

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 117 Inlägg:

Postad 08 mars 2007 - 17:48

Skyller på för lite kaffé. ph34r.gif

0 användare läser detta ämne