Hoppa till innehåll


Foto

Frågor QFA VI 2008


  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
112 replies to this topic

#1 Puritan

Puritan

    Advanced Member

  • Admin
  • PipPipPip
  • 4 323 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Postad 05 augusti 2008 - 09:39

Ja som sagt är det något folk undrar över går det bra att posta detta här.

//Hampus

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - 8:e plats


Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer & Esport

"Stand and die, no death no glory!"


#2 Orgasmatron

Orgasmatron

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 214 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:At the Gym

Postad 05 augusti 2008 - 17:58

Får man ha med Albion truthsayer?

In his tenebris...


#3 Puritan

Puritan

    Advanced Member

  • Admin
  • PipPipPip
  • 4 323 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Postad 12 augusti 2008 - 13:23

QUOTE (Orgasmatron @ Aug 5 2008, 18:58 ) <{POST_SNAPBACK}>
Får man ha med Albion truthsayer?


Ursäkta det sena svaret men har varit nere på ETC i Italien så frånvarande en del, men tbx nu i full kraft.

Du får ha en Truthsayer i en DoW arme ja.

//Purtitan

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - 8:e plats


Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer & Esport

"Stand and die, no death no glory!"


#4 N.I.B.

N.I.B.

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 14 augusti 2008 - 13:42

Jamen var i Sverige hålls det?
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#5 Puritan

Puritan

    Advanced Member

  • Admin
  • PipPipPip
  • 4 323 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Postad 14 augusti 2008 - 14:20

QUOTE (N.I.B. @ Aug 14 2008, 14:42 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jamen var i Sverige hålls det?


Hehe, ja det kanske man skulle skrivit.... wink.gif

Det hålls i Uppsala.

Mvh
Hampus

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - 8:e plats


Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer & Esport

"Stand and die, no death no glory!"


#6 mattias

mattias

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 252 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 14 augusti 2008 - 19:28

Nån form av ungefärligt schema vore bra, så att man kan kolla om det går att jämka ihop med långresa och jobb.

#7 N.I.B.

N.I.B.

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 462 Inlägg:

Postad 15 augusti 2008 - 09:23

Ok, jag undrade faktiskt, kunde inte hitta det nånstans smile.gif
jag kom till makten
jag sa grönt stavas blått
och kvällen är lång
när den siktar mot sin tinning

#8 Puritan

Puritan

    Advanced Member

  • Admin
  • PipPipPip
  • 4 323 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Postad 15 augusti 2008 - 09:46

QUOTE (mattias @ Aug 14 2008, 20:28 ) <{POST_SNAPBACK}>
Nån form av ungefärligt schema vore bra, så att man kan kolla om det går att jämka ihop med långresa och jobb.


Jepp ska ordna det så fort jag kan.
Vi vill ha lokalen klar först... smile.gif

Mvh
Hampus

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - 8:e plats


Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer & Esport

"Stand and die, no death no glory!"


#9 Puritan

Puritan

    Advanced Member

  • Admin
  • PipPipPip
  • 4 323 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Postad 15 augusti 2008 - 09:49

QUOTE (N.I.B. @ Aug 15 2008, 10:23 ) <{POST_SNAPBACK}>
Ok, jag undrade faktiskt, kunde inte hitta det nånstans smile.gif


Nej jag hade faktiskt inte skrivit ut det. Dumma Hampus.... tongue.gif

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - 8:e plats


Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer & Esport

"Stand and die, no death no glory!"


#10 Jerrus

Jerrus

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 Inlägg:

Postad 10 september 2008 - 22:27

Regelfråga: Killing blow i Challenges, hur avgörs Combat Result?

#11 Puritan

Puritan

    Advanced Member

  • Admin
  • PipPipPip
  • 4 323 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Postad 11 september 2008 - 10:21

QUOTE (Jerrus @ Sep 10 2008, 23:27 ) <{POST_SNAPBACK}>
Regelfråga: Killing blow i Challenges, hur avgörs Combat Result?


Hur menar du?
Det är kvarvarande wounds som du får.
Eller missuppfattar jag dig?

Mvh
Hampus

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - 8:e plats


Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer & Esport

"Stand and die, no death no glory!"


#12 Hawk

Hawk

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 899 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 11 september 2008 - 11:21

Jag antar att det har med overkill att göra? Jag skulle hävda att det första killing blow woundet gör de wounds modellen har kvar. Övriga wounds (inklusive ytterligare killing blows) räknas som ett wound styck.

/H

#13 Puritan

Puritan

    Advanced Member

  • Admin
  • PipPipPip
  • 4 323 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Postad 11 september 2008 - 11:24

QUOTE (Hawk @ Sep 11 2008, 12:21 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag antar att det har med overkill att göra? Jag skulle hävda att det första killing blow woundet gör de wounds modellen har kvar. Övriga wounds (inklusive ytterligare killing blows) räknas som ett wound styck.

/H


Ja exakt, killing blow ger de kvarvarande woundsen, sen blir övriga wounds gjorda, overkill.

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - 8:e plats


Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer & Esport

"Stand and die, no death no glory!"


#14 fjugin

fjugin

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 449 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala

Postad 11 september 2008 - 13:15

QUOTE (Puritan @ Sep 11 2008, 12:24 ) <{POST_SNAPBACK}>
Ja exakt, killing blow ger de kvarvarande woundsen, sen blir övriga wounds gjorda, overkill.

Gäller samma sak för vapen som gör multiple wounds?

T.ex. en chaos lord med hellfire sword (D6 wounds) får in 3 wounds på en 2-wounds karaktär. På hur många wounds har gör slår han 2, 4, 6, hur mycket overkill blir det?

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age


#15 Puritan

Puritan

    Advanced Member

  • Admin
  • PipPipPip
  • 4 323 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Postad 11 september 2008 - 13:39

QUOTE (fjugin @ Sep 11 2008, 14:15 ) <{POST_SNAPBACK}>
Gäller samma sak för vapen som gör multiple wounds?

T.ex. en chaos lord med hellfire sword (D6 wounds) får in 3 wounds på en 2-wounds karaktär. På hur många wounds har gör slår han 2, 4, 6, hur mycket overkill blir det?


I ditt fall blir det max overkill hur du än slog dem, men ta dem en och en i sånt fall för att vara säker.

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - 8:e plats


Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer & Esport

"Stand and die, no death no glory!"


#16 DHettNeck

DHettNeck

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 711 Inlägg:
  • Location:Uppsala

Postad 11 september 2008 - 19:21

Jag skulle säga att han får in 3*2 wounds, vilket ger 4:a i overkill. Om man tänker att man slår mot en enhet med flera wounds pär modell så kan ju varje träff göra max så många wounds som modellerna har. Samma sak borde kunna tillämpas vid overkill.

Rikard Tröger

Uppsala - Atlantis

 

Sweden ETC Fantasy Team 2011 (Schweiz) & 2012 (Poland)
Sweden ETC 40K Team 2013/2014 (Serbia) & 2015 (Czech Republic)

 

Swedish Champion Warhammer 40K 2012 & 2013

 


#17 fjugin

fjugin

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 449 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala

Postad 13 september 2008 - 14:54

QUOTE (DHettNeck @ Sep 11 2008, 20:21 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag skulle säga att han får in 3*2 wounds, vilket ger 4:a i overkill. Om man tänker att man slår mot en enhet med flera wounds pär modell så kan ju varje träff göra max så många wounds som modellerna har. Samma sak borde kunna tillämpas vid overkill.

Jo, så borde det väl bli?


Andra fråor:
- Får man använda SoC-arméer, specifikt clan eshin?
- I så fall, hur är rulingen på skitterleap. Var/hur får man ställa modellen? Maximera? Charga i sidor man inte står i? Får motståndaren göra charge reactions, och vad händer isf?
- Gör fellblade ont om man är hidden?
- Har master assassin, eshin sorceror eller eshin triad magiska attacker? Dom enda som har något regelstöd för detta är triaden som är en enhet av 2 "skaven assassins", men de andra borde ju också ha det..

Erik Aronson

ETC 2011 (Skaven), 2012 (Empire), 2013 (Beastmen), 2014 [1:a plats] (Skaven), 2015 (Skaven), 2017 [2:a plats] (coach)
Svensk Mästare 2011 (High elves)

Författare Swedish Comp System

(en av) grundare The 9th Age


#18 Puritan

Puritan

    Advanced Member

  • Admin
  • PipPipPip
  • 4 323 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Postad 13 september 2008 - 21:53

QUOTE (fjugin @ Sep 13 2008, 15:54 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jo, så borde det väl bli?
Andra fråor:
- Får man använda SoC-arméer, specifikt clan eshin?
- I så fall, hur är rulingen på skitterleap. Var/hur får man ställa modellen? Maximera? Charga i sidor man inte står i? Får motståndaren göra charge reactions, och vad händer isf?
- Gör fellblade ont om man är hidden?
- Har master assassin, eshin sorceror eller eshin triad magiska attacker? Dom enda som har något regelstöd för detta är triaden som är en enhet av 2 "skaven assassins", men de andra borde ju också ha det..


Då vi fasar ut allt som har med SoC att göra är inte Eshin tillåten.
Kommer lägga ut slutlig information denna vecka som kommer, då kommer kort, komp samt scenarion finnas tillgängliga.

Mvh
Hampus

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - 8:e plats


Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer & Esport

"Stand and die, no death no glory!"


#19 fffrankenstein

fffrankenstein

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 576 Inlägg:

Postad 17 september 2008 - 09:02

Jag ställer min fråga om Law of gold då?

Kommer man kunna nominera färdiganvända items?

#20 Puritan

Puritan

    Advanced Member

  • Admin
  • PipPipPip
  • 4 323 Inlägg:
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Postad 23 september 2008 - 08:45

QUOTE (fffrankenstein @ Sep 17 2008, 10:02 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag ställer min fråga om Law of gold då?

Kommer man kunna nominera färdiganvända items?


Nej, är den magiska effekten använd så är inte föremålet längre magiskt och kan inte väljas.
Vid tveksamheter då jag inte ordkar kolla alla items i spelet så fråga alltid på turneringen.

//Hampus

Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - 8:e plats


Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer & Esport

"Stand and die, no death no glory!"





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar