Hoppa till innehåll


Foto

Railroad O Reroll?


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Knugen

Knugen

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 26 februari 2015 - 22:55

:ph34r:  Halojsa!

 

Nu e det så att jag vill fråga en liten sak om rerolls o en liten sak or railroad.

Det står att ingen frå rerollas mer än en gång.
Men i ett fall har vi haft lite svårt att få det helt rätt (kanske).
Warriors har så dom kan rerolla 1 på sin ward save.

Om en karaktär med the other trixer shard och nitar in några w på duden med denna skillen, (har lånat ut boken så kommer ej på vad den heter) och han slår en eller flera 1:or.

Får man då rerolla alla 1:or och eventuellt alla lyckade ward saves. Eller tar dessa ut varandra så som vid andra tillfällen när rerolls tar ut rerolls

 

Q: If a model is granted a re-roll To Hit from a special rule such
as Hatred but the model they are attacking has a special rule, magic
item etc. that forces successful To Hit rolls to be re-rolled, how is this
dealt with? (p7)
A: They cancel each other out and no re-rolls are made for as
long as both special rules are in effect.


Sen läste jag Skaven tråden och då kom begreppet "Railroad"

WTF är railroad?

 

TAck


C4


#2 MoQ

MoQ

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 205 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 26 februari 2015 - 23:04

Du slår om alla ettor OCH alla lyckade på första slaget. Eventuella lyckade eller ettor på andra slaget slås inte om.

 

Railroading är när du genom att ställa modeller längs sidorna på avlånga random movers tvingar dem att gå bara rakt fram. Eftersom det var lite för cheesy och lite för enkelt att göra är det SWEFAQat till att random movern kan göra en virtal pivot och då få en charge på enheten i sidan trots att den egentligen skulle slagit i modellen med sidan och fått en failed charge.


Daniel Gustafsson - YLVA
Ogre Kingdoms, Empire, Warriors of Chaos & Vampire Counts


#3 BjörnW

BjörnW

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 495 Inlägg:

Postad 26 februari 2015 - 23:06

Man slår om alla lyckade saves och 1:or :) Det tar bara ut vartannat om man rerollar alla failade o alla successful. Skulle ju lika väl kunna slå egentligen, men eftersom man alltid måste rerolla alla tärningar så blir det ju lite meningslöst.



#4 Knugen

Knugen

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 171 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 26 februari 2015 - 23:11

Månge tack! :wub:

Då var det bara något nytt namn som jag inte kände till.
Och rerollsen var så som vi ansåg att det skulle vara.


C4





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar