Hoppa till innehåll

Foto

[Säljes] Målning utav figur/armé

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 kebabi

kebabi

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 278 Inlägg:

Postad 09 april 2007 - 12:00

Hejsan!

Då jag inte fick något sommarjobb denna sommar hade jag tänkt erbjuda målning (byggande, konvertering - you name it) utav figurer och/eller arméer emot betalning.

Så, lite grann om mig och målande.
Jag är 17 år gammal Västeråsare, studerande. Jag köpte min första Warhammer figur för snart fyra år sedan (brorsorna som börjande och självklart sögs man med) och har sedan dess målad, till och från. Mindre än ett halvår efter jag börjat måla deltog jag i en lokal målartävling (nere på Zetterlunds Leksak och Hobby, arrangerad utav föreningen U.L.V.) och kom på delad 3:e plats i ”Young Bloods” kategorin, det vill säga 14 år och mindre(bild på min gamla, slitna Ultra Marine Chaplain).
Jag återkom året efter, mer utvecklad och mer erfaren. Kom då på första platsen bland ”Young Bloods” med en konverterad Emperor’s Champion (Bild1, bild2, bild3, bild4).

Vad det gäller deltagande i målartävlingar så har jag deltagigt så ofta jag fått chansen och ändå anser att jag haft rätt bra framgång (det har bland annat vunnit mig 20 Night Goblins och en customized Maneater från USA).

Lite mer konkret vad jag har åstadkommit under min tid med penseln så har jag målat upp ett Lizardmen Warband (det första jag gjorde när jag kom in i hobbyn), 1500 poäng Ultra Marines (följda ödlorna och majoriteten var målad till Table Top standard, men det märks tydligen att jag utvecklades genom tiden), 3000+ poäng Vampire Counts (till en schysst standard även rätt fräscha karaktärer och special enheter), 1000 poäng Chaos Space Marine Nurgle (häftigt konverterade och väldans detaljerat målade, för Cities of Death kampanjen), mitt pågående projekt på en Night Goblin hord, än så länge 1000 poäng men håller på att expanderas till 2000 poäng (målad till en RIKTIGT schysst standard) samt en hel skock diverse figurer (test figurer, bara saker som är roliga att måla och figurer åt andras arméer).

Jag har en del erfarenhet med att måla figurer mot betalning. Exempel är enheter med Orc Boyz och Khornegors, eller en konverterad och väldigt detaljerad Skink Priest (Stav, pergament (Dispel Scroll), amulett (Cube of Darkness), svamp och orm/mask) och har än så länge bara fått positiv respons.

Prismodell
Dessa priser är ungefärliga, främst som riktlinjer (vilket betyder att priserna kan mycket väl variera) och ett pris bestäms inviduellt vid varje uppgörelse.

För grundlager samt upp till kring 3 highlights per område.
Man-sized figur: 30-40kr, Mounted 70-80kr, Ogre-sized 100kr
Följande saker kostar extra med kan ordnas:
- Basas (static grass, sand, målas, etc.)
- Sprayas
- Limmas ihop/rengöras från mouldlines
- Konverteras
- Fixa movement-trays
- Lackande
- "Ännu med detaljerad målning" (d.v.s mer än bara 3 highlights, mer emot målartävlings-nivå)

Vid målning utav större grupper så kan det bli billigare pris (som ett ”packetpris”).
Om figurer måste fraktas så får köparen stå för det först och främst. Skulle jag ha möjligheten att ta mig förbi så ordnar jag självklart det, men det ligger annars på köparen.

Jag vill betona att dessa priser inte är spikade, utan riktlinjer.

Intresserad eller har du någon fundering?
Hör väldigt gärna av dig, antingen här eller med ett mail till burman_666@hotmail.com.

Tack för att du tagit dig tiden att läsa detta. thumb.gif

Bilder på diverse figurer jag målat:
-4 utav mina Plague Marines.
-5 Wolf Riders
-"Slav Jätte"
-Goblin Clubber
-Black Coach
-Wight Lord på Nightmare
-Varulv
-Dwarf Lord
-Orc Pirat
-Goblin Skyttar

Målade figurer på beställning:
-Tomb Scorpion
-Blood Bowl Hob Goblins
-Glade Guards

#2 Hedman

Hedman

Member

• Members
  • PipPip
  • 16 Inlägg:

Postad 16 april 2007 - 23:01

Hej jag är intresserad av att få en massa figurer målade främst bretonnia vad ska du ha för att måla 9 grail knights till en god kvalitet men med lite enklare målning än bilderna du visar ?

#3 kebabi

kebabi

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 278 Inlägg:

Postad 08 juli 2007 - 11:39

Lagt till lite fler bilder på målade figurer.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar