Hoppa till innehåll

Foto

Listgenomgång Samt Placering Warcon

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
44 replies to this topic

#41 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 28 juli 2015 - 09:08

Om inte jag kan fixa mina modeller tar jag arrangörslistan så behövs en genomgång av de :)

David "Dangerous" D

#42 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 28 juli 2015 - 10:07

Jag gillar BjörnsW lista eftersom jag tycker medusor är grymma. Listan är sådär på missons. För att han ska komma topp10 behöver han få bra spells på hans magiker varje match.

Beastmen: Så länge Björn kan få bort chaff tidigt bör han vinner eftersom Witch Elves tar hand om blocken.

Brets: Brets kan breaka Witch Elves enheten på en runda men det blir inte lätt så tror att Björn vinner. Metal är ju bra mot brets.

CD: Det blir nog en ganska rolig match. Witch Elves kan döda både tåg och destoryern men de gör väldigt mycket skada på Witch Elves så kommer nog avgöras en del på magin. Men Björns är en liten favorit att vinna.

DoC: Witch Elves är väldigt bra mot DoC men listan är dålig på att döda furies så det finns en chans att de blir divertade ett tag. Om Björn lyckas döda diverts tidigt tror jag han vinner men annars blir det svårt.

DE: Det kan bli svårt för Björn att mycket poäng men samtidigt är det inte lätt att döda Witch Elves enheten så blir nog en ganska jämn match.

Dwarfs: Listan har ju en chans att trycka men det kommer krävas en hel del av magin för att lyckas. Björn kan vinna matchen stort men samtidigt kan han bli av med hela Witch Elves enheten och förlora stort.

HE: Listan har magi och skytte som kan ta hand om en stardargon. Det enda som kan stoppa Witch Elves enhet är PGs men då krävs det ett stort PG block och sedan kommer ju magin kommer spela en stor roll i en sådan strid med. Så Björn har en ganska bra chans mot HE.

LM: Det kommer bli väldigt svårt för Witch Elves att komma in i något viktigt. Lorden är bra på att ta hand om skinks men eftersom det bara finns en pegg kan nog Lm binda upp den. Eftersom Björn nog inte kommer förlora så mycket kan han fortfarande vinna men inte med så mycket.

OK: Jag tror att Witch Elves kommer bli för svårt att klara av. Det går om OK har en kanon som dödar couldron innan striden men den chansen är inte så stor.

Skaven: Skaven har bra magi mot inf men eftersom Witch Elves enheten har okej skydd mot magi kan det gå. Kan bli en svår match men kan också bli väldigt lätt.

Empire: Eftersom metal kan ta hand om de jobbiga sakerna bör det gå okej men eftersom listan är ganska beroende av magin mot empire kan det gå fel.

VC: Här kommer Witch Elves nog inte dö men den kommer nog mest döda lite hundar och skit inf. Så den kommer inte kunna ta så mycket poäng och då kan VC skrika bort mycket annat. Jag tror att Björn kommer behöva få väldigt bra spells för att ha en bra chans.

WoC: Detta är en väldigt svår match att säga mycket om. Det kan sluta nästan hur som helst.

WE: Här behöver Lorden komma in och döda en del skytte tidigt. Eftersom det är svårt att döda alla Witch Elves kommer nog de inte få skytte på sig men det kan bli svårt för de att komma in i strid. Kan bli en förlust för Björn men den blir nog inte så stor.

David "Dangerous" D

#43 Ecksen

Ecksen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 134 Inlägg:

Postad 28 juli 2015 - 10:25

Om inte jag kan fixa mina modeller tar jag arrangörslistan så behövs en genomgång av de :)

Hahah, jasså det gör du? :P Då blir det svårt att fixa matchups vid ojämt antal spelare!

Naaa, får du inte fixat dina modeller så får du låna mina TK isället. Du får stressmåla 50 Horsemen åt mig på plats bara. För det kommer listan innehålla, och jag har inga

(Petter tar nog med sina Empire också. Vi kan nog lösa något)

Jonas Rådemar, YLVA

Dark Elves, Lizardmen, Tomb Kings

#44 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 28 juli 2015 - 10:46

Lessing har en lista som kan ta både stora vinster och stora förluster. Om han blir av med sin drake tidigt är han körd men det kommer nog inte hända så ofta. Listan är inte så bra på missons. Tror helt klart den kan komma topp10 men beror väldigt mycket på lottningen.

Beastmen: Dödar beastmen draken tidigt med magi blir en stor förlust men annars blir det en stor vinst.

Brets: Brets kommer ha ganska svårt att döda draken och hela Lessings armé är ganska bra mot brets så blir vinst.

CD: Kommer handla om hur tidigt han kan binda upp tågen eftersom de kan ta draken med skytte. Tror på vinst men lyckas han inte binda upp tågen blir det jobbigt. 

DoC: Eftersom DoC kan ta hand om WLs i närstrid och diverta cav så måste draken göra mycket. Men så länge inte DoC tar draken med magi eller skytte bör det gå ganska bra.

DE: WLs är inte så bra men cavet är det. De flesta DE listorna kommer inte kunna döda draken lätt så bör vinna men inte säkert eftersom cavet måste prestera med.

Dwarfs: Svårt att säga eftersom listan kan trycka mot dvärgar men draken kan då fort. Om Lessing får börja har han en okej chans att få in draken och då vinner han.

HE: Vissa listor kommer att kunna ta draken med magi/skytte och då är det kört eftersom WLs inte är så bra. Men de flesta HE listorna kommer inte kunna göra det.

LM: Om inte LM har väldigt tur med magin är det en lätt vinst.

OK: Har OK en kanon har de en chans men annars är de körda.

Skaven: Skavens magi är inte så bra på att döda draken men om den inte får flyga blir det lite jobbigt. Hjulet och kanon kan döda draken men kanon är ganska random och draken bör kunna hålla sig bort från hjulet. Eftersom Lessing inte har så mycket skytte och magi måste han döda de viktiga sakerna i närstrid vilket gör att han nog inte kommer att ta så mycket poäng. Men eftersom skaven nog kommer ta mest poäng med skytte och magi blir det nog en liten vinst till HE.

Empire: Så länge inte draken får smaka kanon tidigt så går det bra. Det kan gå okej även om draken fegar för WLs är bra men kan bli en svår match.

VC: Blir nog väldigt svårt mot skrik listor men det kan gå om han spelar defensivt och lyckas döda mycket med magi. Eftersom VC kommer ha svårt att blocka poäng med andra saker än skrik så är det svårt att säga exakt hur det kommer att gå. 

WoC: Det finns WoC lords som kan döda draken men tror inte någon spelar med de. Så det bör bli en ganska lätt vinst så länge de inte tar draken med magi.

WE: Så länge WE inte har ca 30 poision skott eller väldigt jobbig magi så är det en lätt vinst för Lessing.

David "Dangerous" D

#45 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 31 juli 2015 - 18:02

Peppe har en okej lista även om jag skulle vilja se ett lite större PG block. Är sådär på missons. Med stardragon kan man alltid komma topp10 men om man gör det är en helt annan sak.

Beastmen: Så länge draken inte dör av magi är det lugnt.

Brets: Här kan nog nästan draken dö och det går att vinna ändå.

CD: Det går att binda upp tågen men gör att draken måste fega lite i början. Destryen kommer vara jobbig med. Det går ändå att vinna för nära draken väl kommer in gör det ont.

DoC: så länge draken inte dör för tidigt bör det gå bra för PGs samt bussen är bra.

DE: Har okej skytte samt nukemagi så bör gå ganska bra. Draken, bussen samt PGs är bra så ska klara det så länge det inte kommer väldigt mycket skytte och magi.

Dwarfs: Skulle nog trycka på för dvärgar måste panga på draken och så länge lorden inte dör är det lugnt. Det blir ju ändå inte lätt i hth men ska nog gå.

HE: Alltid svårt att säga om mirror men så länge man inte möter en annan stardragon bör det gå okej. PGs är bra i mirrorn.

OK: Dör draken kommer det bli svårt men annars bör det gå okej.

Skaven: Bör vara ganska lätt att skydda draken men kan ändå vara svårt att ta mer poäng än vad man plockar.

Empire: Draken tar ju allt om den kommer in men frågan är ju om den gör det.

WoC: Så länge de inte får in någon bra gateway bör det gå bra eftersom WoC måste anfalla.

WE: Verkar inte vara så många listor so har mycket posion skytte så ska gå bra. Sedan är ju cavet, infet, chartios och magin bra mot WE med.

David "Dangerous" D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar