Hoppa till innehåll

Foto

Daemons Of Chaos

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
181 replies to this topic

#181 TheDarkLord

TheDarkLord

Member

• Members
  • PipPip
  • 21 Inlägg:

Postad 18 mars 2013 - 01:17

Kan börja med winds of magic. Läser man den engelska boken och inte bryr sig om vad det står i 40k och i vissa utländska böcker så går det bara att tolka som att det gäller ens egna enheter ( förutom om man möter någon som har samma gud såklart )

Jag visste väl att det var en påhittad diskussion där det fanns två olika tolkningar - det är ju glasklart vad som gäller. Tack för att du löste situationen. Kunde blivit riktigt pinsamt om man följde 40k boken tillsvidare och dödat ett par rnfs av motståndaren per spel.

#182 Ravaillac

Ravaillac

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 123 Inlägg:

Postad 18 mars 2013 - 10:08

Läser man den engelska boken och inte bryr sig om vad det står i 40k och i vissa utländska böcker så går det bara att tolka som att det gäller ens egna enheter ( förutom om man möter någon som har samma gud såklart ) men hur GW än väljer att skriva sin faq så blir det svårt att ändra kompen efter det eftersom det inte går att härleda till en enhet.

Bevisligen är det väldigt klart att det INTE går att tolka på bara ett sätt eftersom minst hälften av alla spelare tolkar det som att det gäller alla motståndares enheter. Jag hoppas fort som tusan på en FAQ som kommer klargöra detta. Fram till dess lirar jag som jag läser, dvs att det gäller alla motståndare. Är fullt medveten om att det finns dom som har andra åsikter om denna tabell, därför är det viktigt att klargöra inför varje turnering vad som gäller. Angående individuella matcher brukar vi rulla en tärning om vi är oense om hur man ska lira tabellen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar