Hoppa till innehåll

Foto

Vcs Zombie Horde

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 073 Inlägg:

Postad 28 mars 2016 - 19:40

Har en hel del zombie-enheter till VCs liggandes, är det ens värt besväret att måla upp?

Jag tänkte om man hade en Zombie Horde-enhet 10*5 ranker med en Nekromantiker på Corpse Cart inuti. Är det ens värt att ödsla tid och energi på en enhet som är superkass i stort sett allt? Jag skulle nog kunna renovera och restaurera upp 3 liknande enheter, men det känns som att det bara är "Fresh(?) meat for the meat grinder" i 9th?

#2 emilengel

emilengel

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 55 Inlägg:

Postad 10 april 2016 - 20:27

Jag upplever det som om de nya reglerna för crumble gynnar just zombies rätt hårt, men skulle nog vilja ha 2 necros för att spamma invocation så att de kan stå emot typ det mesta ett rejält tag

#3 emil

emil

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 073 Inlägg:

Postad 11 april 2016 - 05:58

Jag är inte så bra på 9th & VCs, men jag håller på med min första(av tre?) Zombie Horde-enheter. Det blir en stor enhet 10*5 ranker med Nekromantiker på Corpse Cart inuti för att det ser tufft ut. Kommer använda en hel del finspackel, static grass m.m. för att få det att se ut som som att dom kommer upp ur jorden. Om jag blir nöjd med första enheten så fortsätter jag.

Ev. trycker jag in en Wight Lord för att buffra upp närstridskapaciteten. Men du vill testa ha 2 Nekromantiker? Corpse Carten är ju ganska tuff i sig och tål en del annars.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar