Hoppa till innehåll

Foto

Kompfrågor och speltekniska frågor

• Please log in to reply
53 replies to this topic

#21 Nylle

Nylle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 118 Inlägg:

Postad 21 juni 2008 - 12:07

Nej, det får man inte.

#22 Richard Becker

Richard Becker

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 752 Inlägg:

Postad 21 juni 2008 - 12:45

QUOTE (Nylle @ Jun 21 2008, 13:07 ) <{POST_SNAPBACK}>
Nej, det får man inte.

Tråkigt att höra. Blir nog inget sydcon för min del då sad.gif

/R

#23 Christian

Christian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 22 juni 2008 - 09:03

Kommer någon turnering att tillåta den listan?

#24 Richard Becker

Richard Becker

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 752 Inlägg:

Postad 22 juni 2008 - 09:19

QUOTE (Christian @ Jun 22 2008, 10:03 ) <{POST_SNAPBACK}>
Kommer någon turnering att tillåta den listan?

Den var tillåten på senaste RTO och jag tror att den kommer att vara tillåten på kommande BR.

/R

#25 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 22 juni 2008 - 10:45

Nya DE boken kommer den 12/7 sist jag snackade med GW folket som lagt min beställning.

Men jag fattar grejen. Lite synd, men samtidigt kul eftersom jag kan ge mina DE ett trevligt litet avsked från den gammla boken smile.gif
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#26 Nylle

Nylle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 118 Inlägg:

Postad 22 juni 2008 - 10:57

Joey: Du måste ju använda möjligheten att säga farväl av de gammla alverna på ett ordentligt sätt=)

#27 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 22 juni 2008 - 11:01

Helt klart! Funderar på att ta med den muppigaste och snällaste DE listan jag kan hitta till ETC också. Mäst för att se hur bra det kan gå och ha lite kul. Förra året fick jag ju sportsmanship priset och sluta nånstans i mitten med en snäll DE infanteri armé. Tänkte försöka bräcka det i år smile.gif

Blir nog bara DE på tuneringar fram tills nya boken är okey att spela. Sedan blir det mer DE än innan, då får trädalverna ligga på hyllan eller lånas ut till andra smile.gif
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#28 moglor

moglor

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 Inlägg:

Postad 24 juni 2008 - 15:25

Vad räknas som en basad och målad model?
Min armé har bara baser målade i goblin green duger det eller måste man dit med grus och/eller gräs?

#29 Dwarrgen

Dwarrgen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 166 Inlägg:

Postad 25 juni 2008 - 00:34

QUOTE (moglor @ Jun 24 2008, 16:25 ) <{POST_SNAPBACK}>
Vad räknas som en basad och målad model?
Min armé har bara baser målade i goblin green duger det eller måste man dit med grus och/eller gräs?

Ja vad räknas som en målad/basad modell? Detta är ju högst subjektivt men på Sydcon måste man ha minst tre färger på sina modeller (goblin green på basen räknas inte in i detta) och man ska tydligt se var vissa områden slutar respektive börjar. T.ex. ska man kunna urskilja ansiktet bland allt skägg osv.

Det duger att bara ha goblin green på dina baser men jag uppmanar dig till att göra något mer av dina modellers baser. Om du bara kommer med Goblin green på dina baser kommer detta dra ner din målningspoäng betydligt. Jag kommer inom de närmaste dagarna lägga upp mer information angående målningbedömning. Detta kommer jag att lägga upp i den andra tråden som behandlar information om turneringen.

Moglor: Det är bra att du frågade om målningen.

Mvh/ Dwarrgen

#30 moglor

moglor

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 Inlägg:

Postad 25 juni 2008 - 14:37

Nice.

En annan fråga får Dog of War Arméer alliera in units från Ogre boken dom är ju också DoW?

Editerade istället för att dubbel posta.

#31 koon

koon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 206 Inlägg:

Postad 25 juli 2008 - 06:47

How do You rule dragon armour, what of the following is not able to harm someone wearing that armour:

Warmachines with flames no matter if it is large stones, spears or pure flames (Dwarf machines and screaming scull)
Flaming weapons like balefire spike and burning blade of chotec
Weapons on flame from other sources like banner of hellfire

Does this immunity carry over to a monstroues mount like a griffon or dragon?
I know how GW rules and what I think, but it is important how You rule before I load up on too many flames.

Helm of Commandment, what WS does a unit effectively use in the following situations. A Lord is giving his WS 7 to:
A unit under influence of Word of Pain or Miasma of pestilence (Their basic WS=1)
A character with Accursed Armour (-3 WS)

I'd say that the WS will allways be the lowest possible, the helm gives them WS7 as base and that is changed, so my answer would be 1 and 4 in the above. But that is only because the helm is too good and too cheap anyway.

Kim
kOOns eternal Waagh!

kim@koon.dk

#32 Nylle

Nylle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 118 Inlägg:

Postad 25 juli 2008 - 07:35

På Sydcon kommer följande att gälla:

Flaming: innehåller den skadande effekten eld så är du imun om du har dragon armour, oavsett vad orsaken är. Förmågan gäller även riddjuret.

Helm of Commandment: kommer att fungera precis så som du beskrev den.

#33 Nylle

Nylle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 118 Inlägg:

Postad 25 juli 2008 - 09:47

QUOTE (moglor @ Jun 25 2008, 15:37 ) <{POST_SNAPBACK}>
Nice.

En annan fråga får Dog of War Arméer alliera in units från Ogre boken dom är ju också DoW?

Editerade istället för att dubbel posta.

jepp det är ok, dock endast de som kan används som dow. Ex bulls är ok medans gnoblars inte är.

#34 koon

koon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 206 Inlägg:

Postad 25 juli 2008 - 17:50

how do You uset the rules for frenzycharges?

1: if my bloodknights are screened by wolfs and the wolfs declare a charge:
Can I willingly declare a charge with the knights? (I'd say yes)
Must they charge? (I'd say no)

But RAW (which I despise) would say no.

I assume that You uset all GW faq?

I dislike the ruling on dragons immunity to fire just because of an improved armour for a point more. I know that is the rules according to both faq and RAW. But if You use all faq and RAW, then I have no problem with that.

Kim
kOOns eternal Waagh!

kim@koon.dk

#35 adamljung

adamljung

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 436 Inlägg:

Postad 25 juli 2008 - 19:40

With those frenzy rulings I wish I had my old khorne army back smile.gif

Bah, banner of hellfire is good against treeman + all the regen units that's pooped up lately, but sucky against the star dragon, can't have it all right? wink.gif (I might have got your question wrong though)

I'm no organiser att all, so this is not the ruling on Sydcon.

#36 Nylle

Nylle

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 118 Inlägg:

Postad 26 juli 2008 - 11:22

Under sydcon kommer vi att följa Gws faq... även om den i vissa fall är en aningen befängd.

#37 koon

koon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 206 Inlägg:

Postad 26 juli 2008 - 12:29

QUOTE (Nylle @ Jul 26 2008, 12:22 ) <{POST_SNAPBACK}>
Under sydcon kommer vi att följa Gws faq... även om den i vissa fall är en aningen befängd.

Ok. Just so that You're consistent, even if GW and the faq's are not laugh.gif

And that would be a no to my question on declaring charges with my bloodknights blink.gif

Kim
kOOns eternal Waagh!

kim@koon.dk

#38 koon

koon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 206 Inlägg:

Postad 26 juli 2008 - 12:40

QUOTE (adamljung @ Jul 25 2008, 20:40 ) <{POST_SNAPBACK}>
With those frenzy rulings I wish I had my old khorne army back smile.gif

Why? When You're not able to declare a charge with frenzy, if You wish to charge in the next round, You need to remove any screen.
Then the opponent is free to lead Your unit astray as he wishes.
That recasting Van Hels the minimizes that problem as well is just one more bonus for the overpowered VC.

QUOTE (adamljung @ Jul 25 2008, 20:40 ) <{POST_SNAPBACK}>
Bah, banner of hellfire is good against treeman + all the regen units that's pooped up lately, but sucky against the star dragon, can't have it all right? wink.gif (I might have got your question wrong though)

I'm no organiser att all, so this is not the ruling on Sydcon.

You've got that right. Balefire spike and the banner is so cheap anyway that it doesn't matter.

I think all the regen stuff and treemen benefits the most from that ruling. Now You can't just default to flaming on all the dwarf warmachines, You might need one machine able to wound that stardragon.

The ruling follows the description in the HE book, it's the book that's lousy.

"Hey look out sire there's a cannon ball coming Your way. It's bound to hit You or Your beloved dragon.!"

"Doesn't matter, I can see the stupid crew poured pitch on the 50 punds metal ball and set it on fire. Thank good for that, it'll bounce off both me and the pet. With just the cold metal We'd be dead one of us blush.gif "

Well there's a lot of really stupid rules just now. So I'll live with that as well.

Kim
kOOns eternal Waagh!

kim@koon.dk

#39 adamljung

adamljung

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 436 Inlägg:

Postad 26 juli 2008 - 20:00

Kim, on the frenzy stuff, I meant if you could charge with the screen and frenzy unit on the same turn I'd want my khorne army back. smile.gif (I meant the rulings you where for)

And as a star dragon / dragon prince player I'm all for going for the GW FAQ wink.gif

You could also put your cannon example like this;

"Watch out! That runed-up cannon is shooting cannon-balls made out of solid fire at us!"

"My super magic armour absorbs any fire / renders its effects useless, so there's no need to freek out"

It's fantasy after all wink.gif

#40 koon

koon

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 206 Inlägg:

Postad 26 juli 2008 - 22:55

Frenzy got better with the mounts affected too. but this makes normal frenzied units useless. I pity the OnG players, not VC.

Well off course the most broken mount in the game should get immunity to fiery missiles for 2 points.

I have no problem with the ruling, when it comes to dragonprinces and guys on horsies. Its just the dragons that pisses me off.
Brgds.

kim
kOOns eternal Waagh!

kim@koon.dk

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar