Hoppa till innehåll

Foto

Hur Det Kommer Att Gå Warcon 2017

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
9 replies to this topic

#1 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 30 juli 2017 - 13:02

Jag kommer uppdatera lite under dagen eftersom jag har andra saker att göra men börjar med den första spelaren.

Daniel Talmid: Listan ser bra ut överlag men en nackdel är att magikern måste vara i en liten enhet så mot en lista med nuke magi och skytte kan han dö snabbt.
Är inte vidare bra på missons men om man dödar allt motståndaren har är inte det så noga och det kan den här listan. Saknar bra chaff vilket är synd.

- Dan Karlsson. Eftersom Dan har mycket bättre magi och ingen har vidare mycket skytte måste Daniel vara offensiv. Daniels Lord kan nog klara av en charge mot det mesta men svårt att säga. Jag tror att Daniel tar det här men dör hans Lord tidigt blir det svårt. Vem som än vinner så blir det nog en ganska stor vinst.

- Christoffer Vennerlund. Eftersom Daniel har massor med monster och Christoffer har en arme som är gjord för att döda monster borde Christoffer vinna ganska lätt. Men om Christoffer gör något misstag så någon av hans karaktärer blir chargade kan det gå utför. Jag tror Christoffer vinner så länge han tar det lugnt.

- David talmid. Den här ska Daniel vinna ganska lätt, är lite zombies mot stora elaka monster. Den ända som Daniel kommer ha problem med är draken och det är inte tillräckligt.

- Björn Lundberg. Den här matchen är svår. Daniel kan ju döda Tower guards eftersom han har så många chariots samt monsters men frågan är hur många som kommer fram efter allt skytte. Tower guards har bättre charge range än allt Daniel har tack vara altaret så kan bli svårt att få in en bra charge. Daniel kan ignorera Tower guards och döda skyttet men det ger inte så mycket poäng och han kommer förlora en del på vägen. Jag har Daniel som favorit men han kan också förlora med 20-0.

- Jon Josefsson. Jon har karaktärer som är väldigt bra på att döda monster vilket kommer göra det svårt för Daniel. Daniels enda chans att vinna är om Jon torskar charges eller slår dåligt i hth med hans karaktärer. Jag har Jon som favorit men jag skulle inte bli jätteförvånad om Daniel tar det.

- Johannes Einemo. Daniel är inte rädd för något i hth om inte johannes chargar med många enheter. Det är mycket skytta men inte så hög str. Det är väligt lite poäng i Johannes enheter och hans skytte kommer döda lite om Daniel ska vinna stort måste han döda general/bsb vilket han kan men kommer bli svårt att hinna. Jag tror Daniel vinner men får Johannes börja och har lite tur med skyttet blir det svårt för Daniel.

- Henrik Karlsson. Jag tror Daniel förlorar den här matchen. Han kan ta mycket i hth men Henriks general kan döda mycket med magi och efter några rundor blir den väldigt farlig i hth med så jag har svårt att se hur Daniel ska vinna den här matchen.

- Jack Andersson. Det blir också en svår match för Daniel. Daniels ända chans att ta Lion guards är att charge in med 5 chariots och jag tror inte Jack kommer låta det hända. Daniels monster kommer inte kunna göra mycket den här matchen vilket är så mycket poäng som försvinner. Om Daniel lyckas undvika eller döda Lion guards har en chans men tror Jack vinner.

- Kalle Persson. Det kommer bli svårt för Daniel att ta bussen eftersom han kommer bli av med en del monster från skyttet och magin. Det kommer också bli svårt att fånga Reiters. Daniel kan vinna men då måste han nog döda bussen vilket går om han kan charge med mycket men det blir lättare sagt än gjort. Har Kalle som liten favorit men vinner Daniel så gör han det stort eftersom bussen är död.

- Axel Andersson. Den här VC listan är mycket värre än den förra för Daniel. Det är framförallt Vampire knights som är det stora problemet. Den har högt I så även om Daniel chargar de gör det ont. Axel har väligt mycket chaff med så det kommer bli svårt för Daniel att få in bra charges. 9 Ghast är inte så roligt heller. Daniel kan ta de om han slänger in mycket men det kommer ta några rundor och under den tiden måste han se till att Vampire knights eller draken inte kommer in viket blir svårt. Om Daniel lyckas döda Vampire knights utan att bli av med för mycket har han en chans men Axel är favorit.

- David Dynefors. Eftersom jag troligtvis kommer fuska som fan blir det svårt för Daniel att vinna :) Men om jag känner mig snäll och skiter i att fuska vinner nog Daniel eftersom min lista har problem att döda så mycket med skytte och mina Lion guards är inte så många.

- Hampus Nordin. Allt handlar om hur mycket av Daniels arme kommer fram till hth. Jag tror den som börjar vinner men Hampus har en bättre chans att börja även om han inte börjar eftersom han vet var Daniels armé står vilket är en stor fördel.

- Carl Wång. Jag hoppas att Carl vinner eftersom jag älskar ID men jag måste säga att Daniel har en större chans att vinna matchen men Kadim titan, Infernal engine och Carls lord och magi kan ställa till problem så Carl har en chans.

- Christer Melander. Jag tror Daniel vinner matchen men eftersom Christer har mycket som flyger blir det inte lätt för Daniel. Om Christer får in några bra charges kan det snabbt gå utför för Daniel men eftersom han har så många bra hth enheter tror jag Daniel klarar det eftersom han har råd att bli av med några.

- Jonas Rådemar. Jonas Kan inte stoppa så mycket från att komma in hth och där vinner Daniel så Daniel bör vinna ganska lätt. Men nu är ju Jonas arrangör vilket gör att han får 20 poäng varje match ändå så det kvittar lite om han vinner eller förlorar matcherna :)

David "Dangerous" D

#2 Klumpfluff

Klumpfluff

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 71 Inlägg:

Postad 30 juli 2017 - 14:55

Tack för Daniel-Analysen!

Det var iofs, David som efterfrågade analys så det är tveksamt och Daniel kommer ha glädje av det jobb du lagt ner.

Angående dina He, vi har ju en hel del he om det är det du vill ha men just de modellerna du saknar saknar jag också.

Vi kan ta med spearmen och archers (som sea gurads) och jag kör rätt ofta Se archers som queensguards.

Är det till hjälp? 

#3 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 30 juli 2017 - 17:22

Jag kommer göra analys för alla så det David kommer få sitt med.

Kanske behöver de HE gubbarna vet om några dagar.

Dan Karlsson: Jag tycker listan verkar rolig att spela men den är lite för långsam. Den saknar också riktigt chaff.

- Christoffer Vennerlund. Har måste Dan döda väldigt mycket med magi för att ha en chans. Jag tror att Dan kommer att bli av med många stora saker utan att lyckas döda så mycket så det blir en seger till Christoffer men inte så stor.

- David Talmid. Här har Dan en chans om han lyckas få in bra charges men det vet man aldrig hur det går. En ganska jämn match.

- Björn Lundberg. Dan har inget som kan ta hand om Tower guards men satsar han på att döda resten kan det gå ändå. Jag tror Björn vinner men Dan har en chans om han lyckas döda mycket skytte med magi i början av matchen.

- Jon Josefsson. Om Dan lyckas bli av med Trebuchet tidigt har en chans för då kan han fega och nuka med magi. Men måste Dan spela offensivt blir det svårt eftersom Jon kommer få in bra charges.

- Johannes Einemo. Här handlar det om fart för att Dan ska vinna. Blood beast kommer dö av skytte men vortex fiends tål mycket skytte så de kommer vara avgörande här. Att ha ambush enheter hjälper såklart också Dan men det blir inte lätt. Eftersom Dans lista är bättre på missons så har han sin chans att vinna där. Men dör Dans monster snabbt blir det svårt för då har Johannes tid att döda inf med skytte.

- Henrik Karlsson. Här tror jag inte Dan har någon chans. Henrik kommer få in många charges och har bra magi mot Dan. Dans magi är inte direkt dålig men kommer inte gåra så mycket som Henriks.

- Jack Andersson. Har han Dan en chans men då måste han döda de små enheterna Jack har tidigt. Det ända han kan göra det med är magi. Dans ambush enhet kan hota Jacks bunker vilket är bra samt att mauler chariots är okej mot Lion guards. Jag tror det ändå blir svårt för Dan eftersom Jacks karaktärer är jobbiga men lyckas han binda upp de med inf kan det gå. Nu tror jag inte det blir så lätt och har Jack som favorit men Dan har ändå en chans.

- Kalle Persson. Även den här matchen blir svår för Dan. Han kommer inte komma in i hth snabbt vilket ger Kalle tid att döda mycket med skytte. Om Dan får både spell n5-6 och bra vindar varaje runda har en chans men händer inte så ofta. Dan kommer att ha tappat så mycket när han är framme i hth att han inte klarar av det så Kalle är klar favorit.

- Axel Andersson. Här har Dan en chans eftersom han kan spela defensivt. Men det gäller att hans magi dödar en enhet/karaktär per runda för annars får Axel tillbaka de. Axel har bättre magi så har han som favorit pga det men Dan har en väldigt bra chans att vinna ändå.

- David Dynefors. Vad kan man göra mot denna OP listan :) Blood besst kommer att dö från skytte och även om mauler chariots kommer vara jobbiga så kommer det ta får lång tid för de att komma fram. Så blir förlust en liten förlust för Dan.

- Hampus Nordin. Har kommer ambush bli väldigt viktigt för Dan. Nackdelen är att de är ganska få men om Dan klara sig okej från skytte första rundan kan Hampus inte fokusera så mycket på de andra rundan så då har Dan en chans men då måste han både ha tur mot skyttet samt lyckas döda Hampus flygare med magi. Jag tror det blir får svårt oc har Hampus som favorit.

- Carl Wång. Kan bli en jämn match men blir svårt för Dan att ta de dyra enheterna. Jag tror inte Dan kommer att bli av med så mycket poäng men han kommer ha väldigt svårt att döda mycket så blir en liten vinst till Carl.

- Christer Melander. Christer han många bra flygande enheter som Dan kommer ha det svårt mot. Dans kan döda Christers scoring units och vinna på misson men det blir inte lätt. Vem som än vinner blir det en liten vinst.

- Jonas Rådemar. Dan kan klara av Jonas enheter i hth men det bli svårt att få in bra charges. Jonas kommer inte döda så mycket från magi/skytte men jag tror det är tillräckligt för att kunna vinna i hth så har Jonas som en liten favorit.

David "Dangerous" D

#4 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 30 juli 2017 - 19:14

Christoffer Vennerlund: En annorlunda lista som nog kommer vara väldigt bra mot vissa men samtidigt väldigt dåliga mot andra för viss av hans karaktärer är lätta att döda med skytte/magi.

- David Talmid. Kan bli än intressant match. David har inget skytte och inte nuke magi så Christoffers karaktärer kan springa runt och kasta sina spjut. Men han måste döda något med de för annars kan bara David heala upp de. Jag tror inte Christoffer kommer kunna döda så mycket med skytte så tror David vinner.

- Björn Lundberg. Den här matchen bör Björn vinna. Björn kan döda mycket med sitt skytte och spjuten är inte så bra mot Björn. Christoffer har en chans eftersom han har 100 Scraplings men bågar men de är inte så bra på att träffa. Men Björn har inget bra sätt på att döda och får de skjuta i fem rundor dör det alver. Jag tror ändå Björn vinner eftersom hans skytte kan döda mer poäng men kan bli jämnt.

- Jon Josefsson. Eftersom Jon bör få in charges och Christoffers skytte inte kommer göra så mycket har jag Jon som klar favorit här.

- Johannes Einemo. Det här en svår match. Inget av spelarnas skytte kan döda jättemycket och kineater kommer vara väldigt bra. Det kommer bli svårt får Christoffer att då mycket poäng och Johannes skytte kommer döda någon karaktär men eftersom Christoffer bör vara bättre på missons kan han klara det. Blir en jämn match.

- Henrik Karlsson. Christoffer Kan döda Henriks general med skytte men det kommer bli svårt att komma nära den utan bli chargade av något farligt. Christoffers har en chans eftersom han har en snabb armé samt kineaters så kan blir nog en jämn match.

- Jack Andersson. Eftersom spjuten inte är så bra mot chariots tror jag Jack vinner. Jacks skytte/magi är inte så farligt för Christoffer men eftersom Jack kommer få in charges så har jag han som vinnare.

- Kalle Persson. Christoffer kan ta bussen i hth ganska lätt om man inte blir av med för mycket från skytte/magi. Ställer han sina archer i två ranker bör kan kunna döda Reiters ganska snabbt och lätt men kommer ta tid att få kanonen och steam tank. Kommer Christoffer in mot bussen tidigt tror jag han vinner men det blir inte så lätt. kineaters kommer nog inte ta så mycket poäng men kan döda kanonen och binda upp steam tank vilket kommer att hjälpa mycket. Jag tror den som börjar vinner.

- Axel Andersson. Den här bör Christoffer vinna eftersom det blir svårt för Axel att fånga Christoffers karaktärer. Christoffer kan spela defensivt och få in bra charges vilket gör att han bör vinna.

- David Dynefors. Min lista har skytte att döda det mesta Christoffer har men det kommer att ta tid. Jag tror att den som börjar vinner.

- Hampus Nordin. Jag tror att Organ gun kommer döda för mycket innan kineaters kan döda de så jag tror det blir väldigt svårt för Christoffer.

- Carl Wång. Jag tror det blir svårt för Carl att göra så mycket innan hth och Christoffer kan döda Kadim titan med skytte så tror Christoffer vinner men blir nog jämnt.

- Christer Melander. Den här bör Christoffer vinna ganska lätt eftersom spjuten är så bra och Christer har inget lätt sätt att döda de på.

David "Dangerous" D

#5 jack andersson

jack andersson

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 510 Inlägg:

Postad 01 augusti 2017 - 09:09

Mera! :)

#6 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 01 augusti 2017 - 16:09

David Talmid: Draken kommer vara bra och listan har stark magi men resten känns inte vidare farligt. Winged reapers och wriaths är inte dåliga men de har så lite hjälp att resten av listan för att bli farliga.

- Björn Lundberg. Det kommer bli svårt att döda draken för björn innan David healer upp den. Björn kan nog ge mer skada på Winged Reapers än David hinner heala de så där kan han få lite poäng. För ingen kommer bli av med sina dyra enheter så det gäller att ta mycket annat den här matchen. David kan inte döda Tower Guards och Björn kan inte döda draken så det handlar om vad de två enheterna kan döda. Eftersom David har zombis som inte kostar så mycket så behöver nog Björn döda Winged Reapers för att vinna. Blir en jämn match.

- Jon Josefsson. Det här kan bli en intressant lord strid. Ingen bör döda den andra första rundan även om bägge har chans att göra det. Så det handlar om buffar från magi om vem som vinner. Kan bli en jämn match men jag har David som liten favotir eftersom han kan binda upp knighst med hans zombis.

- Johannes Einemo. Blir väldigt svårt för Johannes att döda draken men han kan döda mycket annat. Eftersom det är svårt att diverta en drake så bör David kunna få Johannes general och det måste han nog får att ta poängen som behövs. Blir nog en jämn match så svårt att säga vem som vinner.

- Henrik Karlsson. Det blir väldigt svårt för de att döda den andras lord. Henrik har en chans om han har tur med Trial of faith men då behöver han mycket tur. Det är bara Draken som Henrik är rädd för men den kan döda clawed fiends och blight flies. Men David måste göra de fort för han vill inte bråka med Henriks lord när den har 10 str 6 attacker. Lyckas David blocka de tidigt och framförallt blight flies så han en chans men det blir inte lätt. Har nog David som väldigt liten favorit.

- Jack Andersson. Jack kan inte döda Draken förutom med Lion guards och den är lätta att undvika men draken kommer inte att kunna ta så mycket poäng. Den dödar såklart Jacks karaktärer men den kommer aldrig så bråka med de. Jag tror att Jack vinner och det beror på Lin guards. De kommer döda zombis snabbare än David kan heala de. Nu kanske inte Jack vinner med så mycket men han bär vinna.

- Kalle Persson. Den här blir svettig. Kalle kan döda draken på en runda eftersom han har två kanoner men det blir inte lätt. Får David in draken i Kalles buss tidigt är matchen över men Kalle kommer ju fega med bussen. Är lite 50/50 eftersom svårt att veta om draken dör innan den kommer in. Kanonerna kan ju döda draken på en runda men de kan också missfira.

- Axel Andersson. Det här blir svårt för David. Draken kommer inte att kunna döda så mycket den här matchen och Axels 9 Ghast dödar allt David har ganska snabbt. David Kan ju döda vampire knights samt bsb med hans drake om har tur och då har en chans men jag tror det blir för svårt så har Axel som favorit.

- David Dynefors: Jag kan inte döda draken med range så den kan döda många enheter men den kommer inte kunna döda så många enheter. Jag har ganska mycket skytte men Talmid har bra magi så matchen kommer att handla om mitt skytte eller hans magi kommer ha mest "skill" med tärningarna.

- Hampus Nordin: Den här listan kan döda draken på en runda skytte men blir inte lätt. David kan inte döda Greybeards och kommer få svårt att ta gyros. David lista är ju bättre på misson så tror David tar en liten vinst så länge inte draken dör.

- Carl Wång. Det blir svårt dör Carl att döda draken med skytte/magi. Draken bör ju Kadim titan vilket är mycket poäng och sedan kunna ta lite småenheter. David Kommer nog inte förlora så mycket poäng så tror David vinner.

- Christer Melander. David kan förlora draken den här matchen med då måste han göra ett misstag. Nu Kan ju Christer döda mycket annat i Davids armé och draken kan inte döda så mycket så blir en ganska jämn match men har David som lite favorit.

- Jonas Rådemar. Den här matchen blir nog också jämn. Draken kan inte döda så mycket eftersom fastnar han i ett block kan han dö men jag har David som lite favorit men det beror på att jag gillar drakar :)

David "Dangerous" D

#7 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 04 augusti 2017 - 18:20

Björn Lundberg: Listan har en enhet som är väldigt svår att ta i hth samt mycket skytte men jag skulle gärna se en till bra hth enhet. Hydra kommer nog inte kunna göra så mycket och även om Corsairs är svåra att döda så kommer de inte döda så mycket.

- Jon Josefsson. Eftersom Tower guards kommer ha ward save mot WM så kan inte treben göra mycket mot de. Men treben kan göra mycket mot Corsairs och Jon har en snabb armé så kan döda väldigt mycket av skyttet. Nu kan ju Tower guards charga långt så han har en chans att komma in men det blir inte lätt. Jag har Jon som favorit men jag tror inte det blir en stor vinst eftersom Björns skytte kommer döda mycket innan det dör.

- Johannes Einemo. Både spelarna har mycket skytte men eftersom Johannes har bättre range på det mesta av hans skytte har en stor fördel. Johannes har mycket bättre magi denna matchen med så jag tror det blir svårt för Björn. Björn kan bli av med Tower guards denna match men jag tror inte det händer eftersom Johannes måste döda Björns skytte de första rundorna. Så Johannes vinner och det som är avgörande är magin.

- Henrik Karlsson. Tower guards kan göra väldigt mycket denna matchen men nackdelen är Henriks två enheter med furys. Björn kan döda de med skytte men kan bli svårt att göra på en runda och överlever bara 1 så räcker det så kan vara bättre att döda feinds med skytte. Även denna match är Björns magi mycket sämre en hans motståndare. Björn har en chans om hans Tower guards får in en lång charge tidigt i matchen. Jag har Henrik som favorit eftersom jag tror hans fiends + blight flies kan döda mer än tower guards gör.

- Jack Andersson. Det har kan bli en bra match. Tower guards kan göra mycket men Jack har två chariots som kan binda upp de medan Jacks Lion guards går in mot Björn. Nu är ju Björns magi bra mot Jacks lord och hans dread reaper bra mot Jacks BSB. Så Björn har en bra chans om han kan skada/döda karaktärer tidigt i matchen. För kan inte Jacks karaktärer gå in mot tower guards kan inte Lions gå fram och då vinner Björn eftersom har mer skytte. Svårt att säga hur det kommer gå men har Björn som lite favorit.

- Kalle Persson. Den här matchen bör Björn vinna lätt. Han kan lätt döda Reiters med skytte och dread reaper samt magi kan se till att steam tanken inte är så farlig. Tower guards tar bussen i hth så Björn är stor favorit denna match.

- Axel Andersson. Detta kan bli en bra match. Axel har massor med diverts men eftersom Björns skytte inte gör så mycket mot vampire knights och Ghast så kan han döda många av de med skytte. Björn skada en vampire knights med magi samt kanske dread reaper och hota den andra med tower guards. Men då finns ju Ghast kvar som ett stort problem. Coirsars är okej mot de eftersom de kommer ha re-roll to wound och Ghast får inget save men eftersom det är få Coirsars och många Ghast vet jag inte om det räcker. Det kan gå med lite magi buffar men blir svårt. Eftersom den striden kommer avgöra matchen till stor del är det svårt att säga hur det kommer att gå.

- David Dynefors. Eftersom Tower guards tar Lion guards samt att de är snabbare så blit det svårt för mina lion guards att komma förbi och in I skyttet. Jag har inte så mycket bättre range på skyttet samt inte mer skott per runda så Björn är favorit.

- Hampus Nordin. Den här matchen kan ju tower guards dö av skytte ganska fort med lite tur/otur så mycket kommer handla om hur mycket av Hampus skytte Björn kan döda med hans egna skytte. Tror Björn vinner om han får in en lång charge tidigt i matchen men annars blir det nog jämnt.

- Carl Wång. Björn kommer ha problem det så många blunderbuss vilket gör att hans tower guards inte kommer få det lätt. Om Björn lyckas hålla borta Kadim titan med hans tower guards kan det gå men kommer den förbi kommer det dö mycket. Så svårt att säga hur det kommer att gå men har Carl som favorit.

- Christer Melander. Björn har skytte att ta hand om flygare medan tower guards köttar på så Björn är favorit.

- Jonas Rådemar. Tower guards kan göra mycket här men det kommer bero på hut snabbt Bjöns skytte kan döda Jonas chariots. Nu kommer såklart inte 4 chartios döda alla tower guards men det kan skada de så mycket så resten av armén kan ta de. Skulle nog säga att Björn har en ganska bra chans att vinna.

David "Dangerous" D

#8 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 04 augusti 2017 - 18:42

Jon Josefsson: Vet inte riktigt vad jag tycker om den här listan. Den ser okej ut men skulle ha nog haft med ett litet inf block för missons.

- Johannes Einemo. Det här borde vara en perfekt match för Jon eftersom han kan döda/breka allt han chargar på en runda samt har en snabbare armé. Men Jon måste se upp så han inte blir chargad i flanken får dancers och kestrals kan ta knightsen då. Men jag har Jon som favorit eftersom han har så många enheter bör han kunna undvika flank charges.

- Henrik Karlsson. Jag tror det blir svårt för Jon eftersom Henrik har några snabba enheter samt att det är svårt att döda de på en runda även om Jon chargar. Jon har ju en chans om han lyckas få in bra combo charges eller om han lyckas chargar Henriks lord på något sätt. Så jag har Henrik som favorit.

- Jack Andersson. Det kommer bli svårt för Jon eftersom hans karaktärer inte kommer göra så mycket samt lion guards är jobbiga. Han har ju en chans om han lyckas döda mycket lion guards med trebs och undvika Jacks karaktärer. Men det blir väldigt svårt så Jack är favorit.

- Kalle Persson. Det här kan bli en rolig match men den kan också vara över väldigt fort. Jons karaktärer kan vara väldigt bra här men de kan dö väldigt fort. Det är viktigt att få in charges och eftersom Kalle har många bra diverts här han favorit denna match.

- Axel Andersson. Här har ju Jon en chans eftersom han har karaktärer som är bra mot Ghsts och kan ta vampire knights med combo charge. Men Axel har mycket diverts och Jon har inte range att döda det med. Så jag tror Axel vinner för han kan få in bra charges.

- David Dynefors. Jon kan döda mycket av mitt skytte ganska lätt men han kommer få problem mot lion guards. Så jag är lite favorit men kan bli jämnt.

- Hampus Nordin. Jon har bra save mot sin armé men det är väldigt mycket skytte. Det kommer bli svårt att döda Hampus Greybeards med. Så öven om Jon lyckas döda Hampus skytte så räcker nog inte det. Det kan bli jämnt men har Hampus som favorit.

- Carl Wång. Jon har en bra chans att ta mycket poäng ganska lätt som Volcano cannon, Kadim titan och Infernal engine utan att förlora för mycket. Men om Jon ger sig på det stora inf blocken blir det svårt. Så jag tror Jon tar en liten vinst så länge han kan undvika att bråka med infet.

- Christer Melander. Bägge har snabba arméer utan så mycket skytte så det är en svår match. Jag vet inte vem som kommer att vinna.

- Jonas Rådemar. Jon kan inte ta Necropolis Guard så kommer bli svårt för honom. Dödar han mycket annat och undviker de kan det gå men jag tror det blir svårt så har Jonas som liten favorit.

David "Dangerous" D

#9 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 242 Inlägg:

Postad 04 augusti 2017 - 19:06

Johannes Einemo: En lista som det är väldigt svårt att ta mycket poäng mot och den är bra på att döda mindre enheter. Jag hade gärna sett något som är bra mot stora enheter/monster.

- Henrik Karlsson. Det kommer bli för svårt att döda så mycket med skytte och när Henriks enheter kommer fram gör det ont. Så Henrik bör vinna denna match men med hur mycket är svårt att säga.

- Jack Andersson. Jack har många enheter som är bra i hth samt att hans magi är bra mot alver. Johannes kan ta en del poäng med sitt skytte och diverta chariots samt lions ett tag så han inte förlorar så mycket poäng men Jack är favorit.

- Kalle Persson. Det här är en väldigt bra match för Johannes. Hans skytte kan döda Reiters lätt och kanoner är inte så bra mot Johannes armé. Johannes har såklart svårt mot bussen men han kan se till att den inte dödar så mycket. Så Johannes bör vinna lätt.

- Axel Andersson. Johannes kan lyckas döda vampire knighst med skytte/hth men det kommer inte bli lätt. Ghast kommer att bli svåra att göra något åt men det går att undvika de ett tag. Om Johannes lyckas ta vampire knigts kan ha få en liten vinst men det blir inte så lätt. Har nog Axel som en liten favorit.

- David Dynefors. Det här är en bra match för Johannes. Han har mer skytte och egentligen bara lions som är riktigt farliga i hth. Eftersom lions inte kommer hinna döda så mycket är Johannes favorit men blir nog en liten vinst.

- Hampus Nordin. Det här blir nog en väldigt tråkig match eftersom det inte kommer bli så mycket hth. Så den som slår bäst på skyttet vinner. Nu tål ju Hampus skytte mer men det kan också spränga sig så svårt att säga.

- Carl Wång. Ingen kommer döda så mycket med deras skytte men det kommer bli svårt för Johannes att göra så mycket åt Kadim titan samt Infernal engine. Jag tror Carl kan vinna men blir en väldigt liten vinst.

- Christer Melander. Eftersom Christer flygare inte tål jättemycket kan Johannes skytte döda de. Det blir ingen lätt match för Johannes men han är nog ändå favorit.

- Jonas Rådemar. Jonas armé är ju ganska långsam så Johannes har gått om tid med skyttet. Ny tål nu Jonas enheter en del samt att han kan heala de. Jag tror att Johannes kommer att döda mer men Jonas ta misson så blir en jämn match.

David "Dangerous" D

#10 Roedskaegg

Roedskaegg

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 360 Inlägg:

Postad 04 augusti 2017 - 22:14

Krokna inte halvvägs ny Dyne, ge oss något till morgonkaffet! :D

Cold Feet Gamers, YLVA

Fantasy: Dwarfs, Wood Elves

40k: Space Wolves, Harlequins, Death Guard