Hoppa till innehåll

Foto

En Fråga Om Armédesign I 9Th.

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 nengstrm

nengstrm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 112 Inlägg:

Postad 11 januari 2016 - 13:36

Efter spenderat många många timmar med att läsa i de olika armérnas subforum på officiella sidan funderar jag på en sak.

Är det tanken att samtliga armér ska kunna spelas på samtliga olika sätt (inom rimliga gränser)?

Det jag menar är att man brukar dela in olika listor i olika typer, som avoidance, push, monster mash, gunline, cav-lista etc etc.

Är det ett mål att samtliga armér skall ha så flexibla böcker att man skall kunna köra t.ex monstermash UB, avoidance DH, gunline KoE? Eller kommer man att försöka hålla de "klassiska" rollerna? Dh som mera defensiva, SE som avoidance etc?

#2 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 246 Inlägg:

Postad 11 januari 2016 - 15:06

Jag kan bara berätta om vad jag har hört. Det är att man ska tona ner ensidiga arméer en del. Om man kollar på SE avoid så är inte en sådan lista vidare bra längre och det tycker nog alla om.

Men om man ser på empire så är deras gunline fortfarande lite för starka enligt mig men det är ju bara beta än så det kommer nog lösa sig.

Men även om de tonar ner en del saker så skulle jag inte säga att alla kan spela på samma sätt. Visst man kan spela KoE gunline men empire och dvärgar är bättre på det.

David "Dangerous" D

#3 bluu

bluu

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 44 Inlägg:

Postad 11 januari 2016 - 16:15

Vad jag vill minnas sade det att varje armé minst skulle ha tre spelsätt tillgängliga. Därmed inte säkert att alla tre är lika bra.

#4 Mikael.K

Mikael.K

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 093 Inlägg:

Postad 11 januari 2016 - 16:21

Sen ska man komma ihåg scenarios också. Många tycker att scenarios ger för mycket poäng, men jag tycker personligen att det är bra. Är inte bara att döda motståndarens armé, utan man behöver tänka på att ha scoring units osv. :)

Medlem på föreningen Timewarp i Eskilstuna

Spelar Vampire Counts, Dark elves och WoC

#5 Melker666

Melker666

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 266 Inlägg:

Postad 14 januari 2016 - 15:58

Exakt! Scenariorna förgyller balansen i spelet! Just blandning av scenario/ döda motståndaren gör mycket för balansen tror jag :)!

#6 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 390 Inlägg:

Postad 14 januari 2016 - 19:31

Ja, jag gillar starkt att scenarios ger mycket VP. :)

Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar