Hoppa till innehåll


Foto

Regelfråga


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Jaernhans

Jaernhans

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 217 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 26 november 2016 - 20:48

Om ett monster står i flanken på ett infanteriblock och enbart är i baskontakt med en monstrous infantry character som joinat blocket, får monstret stompa enheten?

#2 Blackbird

Blackbird

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 126 Inlägg:
  • Gender:Male

Postad 26 november 2016 - 22:02

Om majoriteten av enheten är infanteri så ja . Kanske annorlunda om monstret är en karaktär, måste nog läsa på. Stompen går mot en enhet i baskontakt, inte mot modell i baskontakt.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar