Hoppa till innehåll

Foto

Anmälda

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
65 replies to this topic

#61 Crispus

Crispus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 173 Inlägg:

Postad 04 april 2007 - 20:41

QUOTE (LordChance @ Apr 4 2007, 21:31 ) <{POST_SNAPBACK}>
Tja får se nu skall jag skriva klart missions...5 st blir det...och tja lite galenskap tror jag biggrin.gif
Innebär detta att man ska räkna med att man behöver objektiv-markörer eller liknande? (Läs: Behöva göra nya i sista stund.)

#62 Fredrik E

Fredrik E

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:

Postad 04 april 2007 - 21:57

QUOTE (LordChance @ Apr 4 2007, 21:31 ) <{POST_SNAPBACK}>
Tja får se nu skall jag skriva klart missions...5 st blir det...och tja lite galenskap tror jag biggrin.gif
/Christian

Messengers!
Du vet att du vill det wink.gif
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#63 LordChance

LordChance

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 393 Inlägg:

Postad 04 april 2007 - 22:37

Bara ett mission ändrar spel mekaniken bara för att vi knarkade ihop en kul (och från vår synpunkt vettig) version av magic flux...

Alla andra handlar bara om hur du räknar vp...lite lama försök att få folk att röra sig och använda mer flaggor...uppmuntran för inf block etc...biggrin.gif

/Christian

#64 adon

adon

Member

• Members
  • PipPip
  • 19 Inlägg:

Postad 04 april 2007 - 22:51

Stackars Bjorn!

Du verkar ha fått det tufft mot de altare du har spelat emot... eller har du någonsin spelat emot nån empire spelare med altare?

- personligen så fruktar jag nog mer bretonians och dess obalanserade listor och ward save mer än altaret eller steamtanken...

#65 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 05 april 2007 - 07:10

adon: Altaret är mongobra eftersom det är det bästa sättet att ge Empire en stabil källa av central Ld9, 2 DD, 3 boundspells(ibland flera om man köper ringar) säker(unbreakeble) combatpotential samt en hård combat enhet med US5+ och ett gratis 4+Ward. Lägg till detta att den är så gott som immun mot fiendens heros när den är kombinerad med VHS. Den är ett fett compminus om man har VHS på prällen i min bok, och på gothcon är det min bok som räknas.

/Johan R
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#66 Niklas Asp

Niklas Asp

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 532 Inlägg:

Postad 05 april 2007 - 14:44

QUOTE (Joey_Boy @ Apr 5 2007, 07:10 ) <{POST_SNAPBACK}>
adon: Altaret är mongobra eftersom det är det bästa sättet att ge Empire en stabil källa av central Ld9, 2 DD, 3 boundspells(ibland flera om man köper ringar) säker(unbreakeble) combatpotential samt en hård combat enhet med US5+ och ett gratis 4+Ward. Lägg till detta att den är så gott som immun mot fiendens heros när den är kombinerad med VHS. Den är ett fett compminus om man har VHS på prällen i min bok, och på gothcon är det min bok som räknas.

/Johan R

thumb.gif

Mitt namn saknas i listan? unsure.gif
Scissor: Paper is fine! Nerf rock!

Förening: YLVA
Raser: Oger Kingdoms, Daemonic Legion: Tzeentch, och High Elves
Övrigt: Sämst på att åka på konvent.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar