Hoppa till innehåll

Foto

Utvärdering Av Skaven

• Please log in to reply
28 replies to this topic

#21 Noxer

Noxer

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 321 Inlägg:

Postad 08 april 2015 - 10:18

Ok, poäng tagen. Men ändå, 45 poäng och -2 komp styck. För bara ett par tiotal poäng till kan du ta ett weapon team, och det räknas dessutom mot core. Visst, det kanske är bättre OM du får death frenzy, men har du får spellen alt inte får av den för du behöver få av annat så är det ju inte awesome direkt.

Förresten, jag kom på en idé. Första nakna warlock engineeren kostar 15 poäng och -3 komp. Det är 1 komp mer än en rat dart, men en warlock engineer kostar 15 poäng snarare än 23. Dessutom kom jag på den otroligt underhållande grejen att man faktiskt kan göra challenge med en warlock. Om man divertar en enhet och lägger challenge, och sedan har tur och inte blir dödad av deras karaktär så står man i 2 rundor. Något en rat dart aldrig gör mot stora enheter.

Top Hat Painting <--- Hemsida!

All power to the great horned one!

#22 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 177 Inlägg:

Postad 08 april 2015 - 10:24

Om man nu inte förlorar med en fantasiljard i statsikt alternativ överlever, blir ihjälslagen i din runda och låter motståndaren reforma innan han chargar :P

"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#23 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 351 Inlägg:

Postad 08 april 2015 - 10:26

Det är dock jääättte dåligt  diverta aldrig med något som dör på 2 kombatrundor.  Jag chargar din diverter du överlever. Jag dödar din diverter i din runda får då göra en kombatreform i din runda innan min chargerunda.  Då kan jag i stort sätt charga vad jag vill i min runda.

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#24 PetterL

PetterL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 020 Inlägg:

Postad 08 april 2015 - 10:41

Fördelen med många karaktärer i frontranken tillsammans med en fellbladedude är att han kan börja i andra ranken och mot jobbiga asf-enheter så riskerar han inte att dö utan kommer hoppa fram när nån av de dör vilket de förhoppningsvis gör.

Om det är värt beror ju så klart på vilken komp du kör men -2 för 45pts är ju ganska lite ändå vilket gör att du kan plocka in en gresig hpa

Förening: YLVA

Arméer: o&g, empire, vc

#25 Noxer

Noxer

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 321 Inlägg:

Postad 09 april 2015 - 23:20

Point taken på charge-grejen. Förmodar att det bästa man kan göra är att diverta dem av planen. Då får de ju inte göra charge när de kommer in. Dock är det ju så att om de dödar enheten i första combat-rundan kan de ju efter passat leadership test restraina och reforma i vilket fall. Så det man gör är att man hoppas att enheten dör och att de failar sin restrain?

Det är sant som du säger med ASF och att fellblades slipper det. Men hur blir det ifall en chieftain blir dödad efter warlordens initativ-tur? Då åker han väll fram utan att få slå alls, och kan tom bli ihjälslagen av great weapons utan att få slå den rundan?

Top Hat Painting <--- Hemsida!

All power to the great horned one!

#26 Atnas

Atnas

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 386 Inlägg:

Postad 10 april 2015 - 00:18

Stämmer bra det! :)

Tobias Karringer

Dvärgar och Goblins!

#27 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5 089 Inlägg:

Postad 10 april 2015 - 05:55

Så ja, du vill absolut dö med divertern till varje pris! :)

Angående karaktärer som ploppar fram efter att deras initiavtivsteg har varit får slå sin attacker direkt, om dom inte gjort supportattacker.
Enligt nytt avsnitt etcfaq/swfaq. :)

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

The deviant seek but one place.

#28 Lagge

Lagge

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 088 Inlägg:

Postad 10 april 2015 - 06:18

Supportattackerna MÅSTE de också göra på sitt Initiativsteg om de kan.

Johan Lagmo
Alla barnen har VM guld utom Kaj, han valde att äta medeltidspaj.
Atlantis
Team Sweden ETC - 2011 DoC
Team Sweden ETC - 2012 OnG

Team Sweden ETC - 2013 Skaven

Team Sweden ETC - 2014 DE 

#29 Munin

Munin

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 375 Inlägg:

Postad 10 april 2015 - 07:58

Point taken på charge-grejen. Förmodar att det bästa man kan göra är att diverta dem av planen. Då får de ju inte göra charge när de kommer in. Dock är det ju så att om de dödar enheten i första combat-rundan kan de ju efter passat leadership test restraina och reforma i vilket fall. Så det man gör är att man hoppas att enheten dör och att de failar sin restrain?

Hoppas kan man ju alltid, men grejen är ju att det är ju mycket bättre för dig om du vet hur motståndarens enhet står och tittar när din tur börjar, då kan du jobba runt det. Om han däremot får göra reformen i  din tur så kan han ju göra lite vad som helst i sin tur och du får mycket svårare att göra något åt det.

Ännu värre blir det i frenzyfallet då de kan slippa sin tvingade overrun/pursuit om de får ihjäl diverten i andra combatrundan.

Stefan Pettersson
Rogue Trader
Beastmen, High Elves & Cult of Nurgle (DoC)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar