Hoppa till innehåll


Foto

"Komp" till Öppna Svenska Mästerskapen?


  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
67 replies to this topic

#61 Patrizzo

Patrizzo

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 469 Inlägg:

Postad 08 juli 2005 - 07:47

QUOTE (bjorn.nilsson @ Jul 8 2005, 08:19 )

Att noteras bör också att detta kräver att man inte har ngn herald ... eftersom han helt automagiskt blir en lvl2 magiker ... två tärningar till som man måste betala för men som man inte får använda ... stackars tzeentch-legioner ... smile.gif

Tur att jag spelar undivided ... ph34r.gif

//Patrizzo
Pulchritudo in oculis spectatore est ... et specto ...

#62 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 08 juli 2005 - 08:04

Ja vi såg ju vad Tzeentch gjorde förra året - hej Niklas!
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.

#63 koon

koon

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 206 Inlägg:

Postad 08 juli 2005 - 09:21

QUOTE (bjorn.nilsson @ Jul 4 2005, 19:24 )
En steamtank får användas men då får ingen annan warmachine tas mer än en gång.


In Denmark we usually include the warmacines that the steamtank is carrying in counting them. Not that they take slots, they are just counted. So one hellblaster in the tank would be the only one or one cannon in and only one more.


Fx. in Your rules:
A steamtank with a hellblaster and another hellblaster would be illegal.

But I like Your rules:

A steamtank will enable:

One hellblaster , one cannon and one mortar. Plus something in the tank. That will probalbly entice people to put a hellblaster or cannon in there. I enjoy people putting hellblasters in tanks, feed them something to shoot at and the STank disintegrates fast. The ramversion of the hellblaster is the best imho, so enticing people not to take that is good.

Eagerly awaiting the final comp. system.

kOOn
kOOns eternal Waagh!

kim@koon.dk

#64 Dilandau

Dilandau

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 180 Inlägg:

Postad 10 juli 2005 - 19:58

En till liten dum fråga: Tomb Kings räknar väll inte in sina 2 power dices till dom 9 magi tärningarna eller?

/ Davve

#65 Christian

Christian

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 288 Inlägg:

Postad 10 juli 2005 - 20:31

Tja... om de skulle få för sig att använda dem till att kasta spells med.

#66 DGoE

DGoE

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 732 Inlägg:

Postad 10 juli 2005 - 21:14

Well k00n, then let your danish ppl do that smile.gif The most dangerous type of steam tank is the battering ram with tons of structure points anyway.

#67 koon

koon

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 206 Inlägg:

Postad 10 juli 2005 - 21:36

QUOTE (DGoE @ Jul 10 2005, 22:14 )
Well k00n, then let your danish ppl do that smile.gif The most dangerous type of steam tank is the battering ram with tons of structure points anyway.


We DO agree on that I see wub.gif

kOOn
kOOns eternal Waagh!

kim@koon.dk

#68 bjorn.nilsson

bjorn.nilsson

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 170 Inlägg:

Postad 10 juli 2005 - 23:15

TKs tärningar räknas in men det spelar ingen roll då de inte kastar med dem. Du kan ha hur många powerdice du vill - det är bara det att du inte får använda fler än 9 PD att lägga spells med varje runda. För TK räknas du ju incantationdice helt enkelt.
"Gentleman, you can't fight here! This is the war room!"
- Dr Strangelove

För närvarande på besök i 40K-träsket. Eldars: 1000+/4000p avklarat.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar