Hoppa till innehåll

Foto

Ris Och Ros Skogståget Iii!

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
9 replies to this topic

#1 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 523 Inlägg:

Postad 16 juli 2018 - 09:12

Halloj!

Vad tyckte ni var bra, och vad var dåligt?

Vad tycker ni om maten, var det bra/dåligt. Önskas annat utbud osv?

Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:

http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#2 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 721 Inlägg:

Postad 16 juli 2018 - 10:43

Tyckte det var riktigt bra!

Maten var perfekt, lite synd att osten tog slut bara. Men tyckte det var lagom grund och vill man ha något lite extra så kan man ta med det själv och grilla eller så.

10/10

#3 Jakethefake

Jakethefake

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 029 Inlägg:

Postad 16 juli 2018 - 11:37

Tack för en jäkligt trevlig helg. Ska verkligen se till att försöka återkomma nästa gång. Fem trevliga matcher mot sköna medspelare och vänner, tärningar som rullade både mot och med mig, och tveksamma beslut som ibland ändå betalade sig.

Perfekt med grillning och frukost tillgängligt. Det var skönt att slippa behöva leta upp mat, bara gå ut och grabba sig en burgare.

Kan nog tycka att man kan trycka in ett par bord till utan större problem, så länge logistiken funkar. The more the merrier så att säga. Men samtidigt var det bra att ha gott om plats.

Till nästa år får jag försöka se till att ha fler öl, så att man inte behöver hålla tillbaka.
Always be yourself. Unless you know Transformation of Kadon. Then always be a Mountain Chimera.

#4 AlFiKa

AlFiKa

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 2 944 Inlägg:

Postad 16 juli 2018 - 13:20

Bra arr som vanligt.

Lottningen:
Verkade väl fungerat bra, och jag rekomnederar alla att använda Eckesen om möjligt, både ut enkelhet och statistisk synvinkel, blir enklare för T9A att samla in datapunter också om det bara är från en databas man behöver hämta svenska tunreringar.

Spel:
Scenarion och Deploy funkade väl bra i dem fleta fallen, fanns några som inte var så bra där vissa bord gjorde ena sidan betydligt bättre i t.ex hold the ground.
I femte rundan tycker jag man inte bör ha marching collum som deploy, det är ganska skevt i en del matcher beroende på hur listorna ser ut och om man tar det för att man vill undvika sned deployen föreslår jag att man istället tar en extra frontline clash så man börjar och avslutar turneringen med den.

Mat:
Skönt med färdigfixad mat till bra kvalitet.
I värmen som var saknade man kanske ett svalare alternativ, men är jue inte så ofta vi har den här typen av sommar som det varit nu. Men ett alternativ framöver vid liknande prognos skulle kankse vara att ha Pastasallad med skinka/kyckling och kall sås/gräddfil.

Men som vanligt väl organiserat och jag lär återkomma för tredje gången gillt :D

Björn Ericson

SWFBR - Admin

The 9th Age - Army Design Team, Former Deamon Legions Army Book CommitteeFörening: HYMS & GoB Syd

#5 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 721 Inlägg:

Postad 16 juli 2018 - 13:22

Terrängen var lite udda på vissa bord nu när jag tänker efter.

Även om det är en lite mer chill turnering så föredrar jag mer normal fördelning av terrängen.

#6 Tyrgrim

Tyrgrim

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 170 Inlägg:

Postad 16 juli 2018 - 22:04

Är det inte bra att terräng på bord är "obalanserat" då? Så att det inte alltid är bäst att förlora den rolloffen och få first turn.
- Peter Sundberg

#7 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 721 Inlägg:

Postad 16 juli 2018 - 23:09

Var mer att ett bord var helt öppet, nästa hade 3 gigantiska kullar.

#8 Svarten

Svarten

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 523 Inlägg:

Postad 16 juli 2018 - 23:34

Var mer att ett bord var helt öppet, nästa hade 3 gigantiska kullar.

Då är det väl bra med varierad besvikelse, istället för monoton sådan? :)

Tack för en jäkligt trevlig helg. Ska verkligen se till att försöka återkomma nästa gång. Fem trevliga matcher mot sköna medspelare och vänner, tärningar som rullade både mot och med mig, och tveksamma beslut som ibland ändå betalade sig.

Perfekt med grillning och frukost tillgängligt. Det var skönt att slippa behöva leta upp mat, bara gå ut och grabba sig en burgare.

Kan nog tycka att man kan trycka in ett par bord till utan större problem, så länge logistiken funkar. The more the merrier så att säga. Men samtidigt var det bra att ha gott om plats.

Till nästa år får jag försöka se till att ha fler öl, så att man inte behöver hålla tillbaka.

Plats finns absolut. Det verkar dock inte locka fler :P

Army of Darkness, Grödinge.

Mina Warriors of Nurgle:

http://s4.zetaboards...opic/9901745/1/

#9 GGH

GGH

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 135 Inlägg:

Postad 22 juli 2018 - 08:02

Några bilder från turneringen?:)
Gabriel GH
-DoC
-VC

#10 Jaernhans

Jaernhans

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 146 Inlägg:

Postad 22 juli 2018 - 08:34

Dennis padda i trubbel slag 1 (han hade bara den kvar)
CHbTRky.jpg
sgoI8ZH.jpg
Råttor mot orker(råttorna vann):
JGYPY1k.jpg
Råttor mot Vedalver (vedalver vann):
kJhGMxW.jpg

Sen glömde jag ta nå mer kort tyvärr.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar