Hoppa till innehåll

Foto

Tack!

• Please log in to reply
29 replies to this topic

#21 uraithen

uraithen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 60 Inlägg:

Postad 04 augusti 2009 - 01:04

Jag ska inte sticka under mattan med att jag alltid tycker att det ska vara "pitched" och inget annat. Däremot arbetar sig arrangörerna för fantasia fanatic här i Umeå mot ett scenario system som förhoppningsvis ska leda till slutet för restrictions och komp, och det är jag helt för. Hellre att scenarion balanserar än brutna mallar.

#22 Kalle Kula

Kalle Kula

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 247 Inlägg:

Postad 04 augusti 2009 - 07:26

Tack till arrangörerna och grattis till vinnarna. Det var en rolig helg.

#23 Aronsson

Aronsson

Newbie

• Members
  • Pip
  • 7 Inlägg:

Postad 04 augusti 2009 - 21:12

Fantastisk turnering. Stort tack!

/ David

#24 Kryddan

Kryddan

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 512 Inlägg:

Postad 05 augusti 2009 - 15:55

QUOTE (uraithen @ Aug 4 2009, 02:04 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag ska inte sticka under mattan med att jag alltid tycker att det ska vara "pitched" och inget annat. Däremot arbetar sig arrangörerna för fantasia fanatic här i Umeå mot ett scenario system som förhoppningsvis ska leda till slutet för restrictions och komp, och det är jag helt för. Hellre att scenarion balanserar än brutna mallar.

Ni har väl aldrig kört med komp i Umeå? glare.gif
Förening: Mark of Skåne
Arméer: Beasts of Chaos, Wood Elves
Projekt: Warriors of Chaos

#25 uraithen

uraithen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 60 Inlägg:

Postad 06 augusti 2009 - 15:52

QUOTE (Kryddan @ Aug 5 2009, 16:55 ) <{POST_SNAPBACK}>
QUOTE (uraithen @ Aug 4 2009, 02:04 ) <{POST_SNAPBACK}>

Ni har väl aldrig kört med komp i Umeå? glare.gif

Nej. Inte vad jag vet. Men jag är inte från Umeå egentligen och jag är relativt ny på turneringsspel. Men oavsett så är deras tanke att det ska arbetas fram en så stabil scenariogrund att det straffars sig att välja "fel" armé men utan några som helst straff i övrigt för hur du bygger din armé. Jag tror ni förstår. Skitsamma. Det här var en topic för att tacka alla som ordnade sydcon åt oss. Tack igen!

#26 Joey_Boy

Joey_Boy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 017 Inlägg:

Postad 07 augusti 2009 - 13:36

Man försöker alltså klä om grisen med nya kläder och kalla den för en ko?
"I'm a soldier of fortune, I'm a dog of war
And we don't give a damn who the killing is for
It's the same old story with a different name
Death or glory, it's the killing game"

#27 Merihim

Merihim

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 57 Inlägg:

Postad 08 augusti 2009 - 08:20

Jag vill också tacka arrangörerna och mina motståndare. Det var en superrolig turnering och jag fick möta varierat och kul motstånd. Roligast var nog att möta aggressiva dvärgar eftersom jag aldrig gjort det förr.

#28 uraithen

uraithen

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 60 Inlägg:

Postad 08 augusti 2009 - 19:54

QUOTE (Joey_Boy @ Aug 7 2009, 14:36 ) <{POST_SNAPBACK}>
Man försöker alltså klä om grisen med nya kläder och kalla den för en ko?

Vi kan ju diskutera det här i ett eget ämne om ni vill. Det hör väl inte riktigt hemma här precis. Men! Att klä om grisen till en ko är väl en dålig jämförelse? Genom scenarioregleringen så får alla köra med vilken armé de vill hur de vill. det råkar bara vara svårare för vissa arméer att klara sig bra om de är byggda på fel sätt. Så vem som helst är välkommen med vilken armé som helst. Dock lär det vara en bra bit kvar på systemet innan de tar bort restrictions helt.

#29 Fredrik E

Fredrik E

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 769 Inlägg:

Postad 09 augusti 2009 - 01:13

Vad hjälper det om det inte står en modell kvar på bordet då med scenarion? Går ju att bygga så löjligt hårda demonlistor så att alla arméer på vanliga tuneringar hade blivit total whipade. Om det inte finns några modeller kvar vem skall då klara scenariot för den balancerade listan?
i have a hunch that this is a plot by the wargamer club known as ylva. well known for rules lawyering, bad sportsmanship, and all-out cheating. // Warseer

#30 bjorn

bjorn

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 320 Inlägg:

Postad 09 augusti 2009 - 11:06

QUOTE (Fredrik E @ Aug 9 2009, 02:13 ) <{POST_SNAPBACK}>
Vad hjälper det om det inte står en modell kvar på bordet då med scenarion? Går ju att bygga så löjligt hårda demonlistor så att alla arméer på vanliga tuneringar hade blivit total whipade. Om det inte finns några modeller kvar vem skall då klara scenariot för den balancerade listan?

Touche thumb.gif

//Björn

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar