Hoppa till innehåll

Foto

Listor Inför Warcon

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
1 reply to this topic

#1 buffy

buffy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3 238 Inlägg:

Postad 17 maj 2014 - 13:34

Har ju spelat mycket WE och är sugen på att lira de på warcon men kommer väl bli som vanligt och det slutar men att jag lånar AGs dvärgar för jag inte orkar måla.

Min senaste lista är verkligen inte en klassisk WE lista men jag har spelat många matcher med den och den har funkat bra.

Det kommer 15 såklart för allt under det är ost :)

1 araloth
1 spellwaver lvl4 obsisian loadstone, fencers blade (high)

1 waystalker ruby ring of ruin
1 waystalker other trickers shard
1 spellsinger lvl2 scroll  (death)

18 glade guards musican arcane bodkins
18 glade guards musican hagbane tips
18 glade guards musican trueflight arrows

23 wildwood ranger FC, gleaming pennant
5 wardancers
5 wardancers
8 scouts starfire shafts

1 eagle 50
1 eagle 50

Listan är bra på att döda karaktärer men death magi och sinpe.Den kan döda chaff med high magi och GG och den kan dödar enheter som är svåra att träffa med trueflight enheter och high magic. Mot stora block är det nog bara firey convercation och kanske tempes som är bra. Solen funkar ju också mot vissa men svår att få. Mot saker med bra AS har man arcne bodkins samt wardancers om KB funkar mot de.

Deployar samma mot det mesta jag möter. Är rangers i en skog med GG enheter bredvid och GG enheten med trueflight bakom rangers. Sedan WD bredvid GG eller rangers och örnar bakom GG enheter. Sätter alla karaktärer med rangers förutom i vissa matcher där stalkers har varit med scouts eller ensamma.

Möter man dwellers eller transmutaion så måste man sprida ut de såklart vilket sabbar en del i vissa matcher och inget i andra. Metal vill man ändå möta för bara transmuation som är farligt medan life har mer jobbiga spells.

Så över till enheter man använder och varför och även de man inte använder.

Araloth tog jag med för att få LD, hans snipe och hans stubborn. Rangers klara sig bra i skog utan honom så stubborn har inte varit så användbar. Hans snipe har petat in något wound ibland. LD 10 är bra men man ska lira med en Glade lord istället och det kommer nog vara lika bra.

Att jag har obdisan loadstone på spellwaver är inte så mycket mot death magi som det är för att skydda rangers mot magi. Fencers blade är till för att överleva hth såklart även om den kanske inte behövs. High magic fungerar väldigt bra i listan och tokens man får skyddar enheten och dess karaktärer bra.

Stalker med ruby ring tycker jag är lite fusk men nu när man kan snipa med den så är den självklar att ha med. Other trickers shard la jag inte efter att flugor hade chargat in och savat som gudar. Men den kan man nog ta bort.

Resten av enheterna är ganska självklara och att jag har starfire shafts är för att de har mest monster med reg och plus ett to wound är bra mot det. Man kan lira med flaming bannner isället men det är viktigt att få inte wounds.

Att jag inte lirar med wild riders beror till stor del att jag inte har någon bsb så de kommer göra dumma charges ibland samt att de kommer dö ofta och jag vill inte ge bort lätta poäng. Min lista behöver inte riktigt waywatchers och de ger också bort sina poäng lätt.

Så hur listan kommer funka mot andra arméer. Jag har mött 8 olika raser med listan så vet lite hur den funkar.

Beastmen: Man kan döda alla karaktärer förutom doombull ganska lätt men eftersom beastmen har så många enheter blir det inte lätt match.

Brettonia: Att man får börja här för att man bör vinna. Men några bra träffar med trebs kan ändra allt.

Chaos dwarf: Destroyern och tågen är jobbiga men man kan döda de även om det blir svårt.

DoC: Har lirat mot DoC med listan fast hade inte OTS då. Det gjorde han kunde binda upp mina rangers ett tag och döda mina stalkers. RoC gjorde ju mycket med som vanligt. Jag fick 2 heralds, 5 beast och 5 flugor samt lite chaff. Han fick stalkers, 2 archers block samt mest av chaffet. Förlorade med 11-9 vilket ändå är väldigt bra mot DoC.

DE: Har mött DE med listan. Han hade lvl4 death, warlocks, 2 flygnade masters, 10 cold ones samt lite inf, skytte och chaff. Ha kastade word of pain samt chillwin på GG med bodkins varje runda medan jag kastade hand of glory på samma enhet. Jag lyckas döda en master ganska tidigt samt ge 2 wounds till han med 3++ vilket gjorde att han fegade med den. Han fick mina GG med bodkins samt allt chaff. Jag fick hans lvl4 och en master samt mycket inf och chaff. Vann med 14-6.

Dwarfs: Har mött dwarfs men det var ingen vanlig dwarf lista. 2 enheter LB samt 1 enhet IB och alla med vanguard och en bsb som gav de 5++ mot skytte och lite magi. Sedan två gyros, en bomber, 2 grudge och 1 enhet miners. Det var nog allt. När matchen var slut hade jag dödat hans gyros, miners, bsb och runesmith. Han hade dödat allt utom lvl4, araloth och 5 rangers :)

Empire: Mötte en empire armé med 2 kanoner, lvl4 metal och massor med knights och dempis samt lite små saker. Eftersom hans magi och skytte är så dåligt mot mig så van jag väldigt stort.

HE: Mötte en lista med knight buss some hade flaggan så allt mitt skytte och magi var värdelös. Det här är nog bland det värsta man kan möta men förlorade bara med 15-5 för lyckades dödade en del. Hade jag inte haft tur med tärningar hade det nog blivit 20-0 till honom.

LM: Mötte en LM armé med padda med signatur magi i ett TG block. 1 scar vet på cold one. 2 steg samt mycket skinks och ett sarus block samt 2 salamndar. Eftersom jag inte har fast cav så är jag inte så rädd för skinks. Eftersom jag fick bort hans salamndar samt stegs innan de gjort mycket skada så van jag ganska lätt. Jag har mött samma spelare med samma lista innan med så lirade jag med mycket fast cav och då förlorade jag.

OK: De borde inte kunna stå emot allt skytte så man bör vinna denna.

O&G: Mötte en lista med ganska mycket troll och hans divers lyckas inte döda alla scouts innan de hade tagit bort reg. Men jag fick inte så mycket mer än hans trolls och hans fot gick het så blev en draw.

Skaven: Man kan hantera abomb och doomwhell med eftersom dreaded 13 kan göra mycket så vet man aldrig.

TG: Lyckas man döda hans magiker bör man vinna lätt men annars kan det bli svårt med allt deras skytte och magi. 

VC: Mina tidigare listor har haft väldigt svårt mot VC för mortis dödar så mycket. Den här listan är inte så rädd för de så kan nog klara sig okej.

WoC: Karaktärer med bra ward save blir jobbigt men resten kan man nog hantera. Men eftersom deras karaktärer kan döda mycket blir det inte lätt.

WE: Mötte en lista med mycket fast cav samt 15 WW samt vanliga GG såklart. Hade men treemen med och en lvl4 life. Det var life som gjorde det lite svårare för jag inte döda hans lvl4 för han healde upp sig. Men jag fick treemen för han kunde inte heala båda. Jag dödade hans WW väldigt lätt men skytte och magi och mina WD är bra mot hans WR även om jag dog också. Jag satte min lvl4 med bodkins archers och han lyckades få lvl4an med dwellers runda 4. Så han dödade allt min lvl4, ett GG block samt allt chaff. Jag fick allt utom hans lvl4 och några wardancers så den här listan är bra mot vanliga WE listor även om treemen kanske inte är så vanligt längre så är resten det.

Nu måste jag se vilka missons det blir på warcon och jag måste säkert fixa med flaggor så sådana missons är tyvärr alltid populära men jag tycker listan är roligare att spela än jag trodde. Den har en del nackdelar och får den inte börja mot en snabb armé blir det nog svårt för man har inte så mycket chaff.

David "Dangerous" D

#2 Nicke

Nicke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 796 Inlägg:

Postad 17 maj 2014 - 13:44

Ska detta inte ligga under Warcon?

Skrivit i Wetcon :)

Noob of the Year!!

1 användare läser detta ämne