Hoppa till innehåll

Foto

Woc-Noob Behöver Råd.

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Fethaj

Fethaj

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 285 Inlägg:

Postad 10 juni 2015 - 19:16

Så Istället för att använda sitt sunda förnuft och vänta in 9th edition, Så är det roligare att shoppa!

Så jag tänkte konvertera/måla upp dem i rätt mark, antagligen jävligt dumt, men sån jag är..

Armén kommer nog luta mest åt Nurgle/Khorne till att börja med, Så vilken beväpning ska Warriors ha.

Fråga 1: Nurgle warriors: Halberds eller GW's? Hur många?

Fråga 2: Khorne warriors: Funkar AHW bra? eller ska man istället köra Halberds? Är 10-12 stycken för lite?

Fråga 3: Vilket mark skulle ni kört på Knights, har 13-15 stycken, så man kanske vill ha 10 i ett mark och 5 i ett annat?

Fråga 4: Jag har lite Tzeench karaktärer.(Diskar och chaotic mount BSB) Behöver jag ha ett Tzeench Warriors för det? Eller springer dom runt fritt ändå? 
Isf, är det väl bäst att ha dom med handweapon & Shield, Men har inte kommit på någon rolig conversion för dom än, för Tzeench bör ju vara kraftigt muterade.

Fråga 5: Sen till Deamon Prince: 
Jag är brutalt sugen på att köpa den nya Bloodthirstern....... Men är Khorne Mark nått att ha alls på en sån bad boy? -Och istället ha en Magiker på sidan av då.

Hade velat sikta mot en 2400-2500 points lista som innehåller:

Nurgle Warriors (GW's Eller Halberds.)
Khorne Warriors (AHW eller Halberds.)

Chimera

Hellcannon
3 st Skullcrushers FC (Borde det vara fler, verkar populärt med fyror.)

Deamon Prince (Helst Khorne pga modellen)

Någon slags spellcaster.

Modeller jag har änsålänge:

3 Skullcrushers
Chimera
Hellcannon

Chariot
Chariot/gorebeast chariot

En drös Warriors.
hounds.
Marauder  horsemen 2 lådor.

13 Knights

20 Marauders. 

Hundar.
En GUO (Mest tänkt ifall en champion blir en prins.)

1 Tzeentch Bsb 

1 Tzeentch Chaos lord on disc

1 Tzeentch Sorc on disc.

Men jag är absolut inte feg till att köpa till saker.  :rolleyes:

Tack på förhand.
Mvh. Joakim.

#2 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 042 Inlägg:

Postad 10 juni 2015 - 20:02

Jag skriver vad jag tycker så får man se om andra håller med.
Khorneprins är viable. 400 pts för en riktigt bra modell som tål magi men inte tål kanoner och boltar, fast det gör ju ingen prins. Collar of khorne är nyckeln till den prinsen.

Nurglewarriors skall ha hillebard om det inte handlar om kompat. Då är gw nära lika bra. 18 st är min favoriserade mängd.

Khornewarriors med ahw är skräp enligt mig. Hillebard är bättre. 10-12 låter som för få.

Jag brukar köra 6or knektar med mark of khorne. De bankar hårt och kostar inte skjortan när de dör. Vet att vissa gillar Nurgleknights men jag tycker de slår för löst.

Tzeentchknights är bra med blasted standard och massa tzeentchkillar i bussformation. I övrigt meh.

Du behöver inga warriors som bunker till dina tzeentchkaraktärer. De gör sig bra solo. Vill du ha tzeentchwarriors är det hw shield som gäller för smutt 5+ parry. Då vill du ha en lite större mängd som kommer med go static som är sällsynt i wocarmen.

Jag tycker 3a crushers räcker. En fyra stannar på dubbeletta om det är en modell kvar. Ofta stoppar folk in flaggor när de kör fyror och flaggor är överflödigt på crushers om man inte vill ha in något magiskt enligt mig. Överflödigt ändå tycker jag. En trea med musiker är precis så billig att man skiter i om den dör och precis så jobbig att folk måste lägga samma energi till att döda den som det behövs till en fyra (närapå iaf). Och trean måste man döda till siste man, annars stannar den på 9.

Min generella åsikt kring woc. Allt du har skall komplettera combaten. Kanoner och sånt kan vara bra ibland för hotet, men rent generellt är en hellcannon slöseri med poäng som skulle kunna slåss. Warriors är för långsamma. Marauder horsemen, kärror, karaktärer, crushers och chimeror är receptet för mobila hårtslående woclistor som är bra i väldigt många matchups. Är du rädd för motståndaren finns det inga lätta poäng att sikta på så så kan du gömma dig ganska bra. Är du inte rädd för motståndaren så har du många bra och snabba sätt att plocka hem poängen. Svagheter för dessa listor är snipes, banishment, boltar och kanoner typ.
Detta är min inte så sjukt genomtänkta åsikt.
Johannes Einemo
HYMS

#3 Fethaj

Fethaj

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 285 Inlägg:

Postad 10 juni 2015 - 20:23

Ahh Allright! strålande, tack för infon!

Fan vad nice att khorneprins fungerar! Vad är förnuftigt att ha som magi-karaktär till det?

Hur många Khornewarriors är Lagom, är det 18 där med?

Allright, då kan jag ju göra en 6:a av både nurgle och khorne, för variation,
-med bara musikant eller?

Låter ju Kanon, Då får jag bara göra ett par Arm-swaps, så är mina skullcrushers golden!

Hehe jaha.. Fan vad surt, har en så läcker modell ju.. Nåja, alltid bra att ha modeller att variera sig mellan,

Han får ut och leka nångång ibland ändå, Rule of Cool och allt det där :) .

Behöver man HW+Shield warriors med i Sina listor? eller duger det att bara köra hillebards och kötta?

#4 mungojerrie

mungojerrie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 042 Inlägg:

Postad 10 juni 2015 - 21:31

Jadu. Magisupport till khorneprinsen finns en del som passar. Metal skadar inte. S6 räcker inte för att knäcka rustning i tillräckligt snabb takt. Annars är min favoritskola slaanesh för att den är lite hemlig utöver de självklara random movementspellsen.

18 räcker som khornekrigare också.
Min egen åsikt är egentligen att warriors klarar man sig bäst utan. Skall man ha dem skall de inte fylla slagsmålsfunktionen först och främst utan mer agera tålig bunker. Finns ju andra som gillar warriors men jag tycker de ofta är statiska poäng som är förhållandevis lätta för folk att hämta hem.
Johannes Einemo
HYMS

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar