Hoppa till innehåll

Foto

Ris Och Ros

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
7 replies to this topic

#1 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 221 Inlägg:

Postad 14 mars 2018 - 07:13

Hej

ännu en turnering avverkad.

nyfiken på följande saker:

Hur tyckte ni det funkade med flera spel samtidigt?

Kioskens utbud vad kan förbättras?

Tankar om Schemat, lokal  scenarion?

Att samtliga system tävlade om målning?

uppdelad prisuppdelning?

Personligen tyckte flöt på bra, några scenariona fick lite egenskaper jag inte tänkt på (ex valley of deathbordet blev superbra för gunlines )

Best painted army gjorde vi ett test att låta folk ställa upp på sitt spelbord.  detta kändes inte bra så vi skall återgå till att ha best painted army samlat på samma ställe  som med modellerna

Jag kör som bekant inte Ecksen utan goep,  är det önskvärt att rapportera in själva genom app?  bör jag gå över till ecksen? (vi var enda spelsystemet i helgen som inte rapporterade genom App)

Vi ses i September när vi håller singeltuenringen!

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#2 Maelstorm

Maelstorm

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 112 Inlägg:

Postad 14 mars 2018 - 08:41

Superbra turnering som alltid. Kiosken och speciellt att kunna köpa lunchrullar var fantastiskt!

Best painted borde nog flytta s att det blir lite mer distinkt vilka som är med, tror många missades i år.

Det funkade super att köra flera spel samtidigt och det var kul att se andra system.

"He will win who knows when to fight and when not to fight"
- Sun Tzu, Art of War

"Wars may be fought with weapons, but they are won by men. It is the spirit of men who follow and of the man who leads that gains the victory."
- General Patton

"Ward or feed!"
- Oscar Lagnelöv

#3 Raptor

Raptor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 4 986 Inlägg:

Postad 14 mars 2018 - 10:46

Håller helt med Oscar!

Det enda som inte var bra var scenariot med två kullar som sluttade mot varandra. Annars var allt tipptop! :)

//The Kaj

ETC Team Sweden 2011 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2012 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2013 - Vampire Counts
ETC Team Sweden 2015 - Dark Elves
ETC Team Sweden 2016 - Captain

ETC Team Sweden 2017 - Daemon Legions

Swedish Champion 2014/2017

8th edition Rank: #1

Forward, Onward, March!

#4 Lagerlöf

Lagerlöf

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 690 Inlägg:

Postad 14 mars 2018 - 12:33

Ja scenariot med de där kullarna var fruktansvärt ^^ Hade varit rimligare med tvärtom på lutningen isf.

Sen är jag lite tveksam till Arenan, att behöva offra en general kan vara väldigt tråkigt. Att hamna framför motståndarens hela armé är också halvtråkigt, även för en BT. Men alla andra kanske tycker den är rolig?

Man kanske skulle kunna declina att hoppa in, eller tillbaka till single models och inte generaler.

Övriga scenarion funkade bra, lasertornen och leta skatter. Tycker dock att man inte ska kunna hitta flera skatter i samma terrängbit

#5 Hoffa

Hoffa

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 415 Inlägg:

Postad 14 mars 2018 - 22:15

Allt var bra i år, vi han bara till runda 5 i två av matcherna men då detta var första 2.0 turneringen för mig och första 9:th age turneringen för Pi så tror jag inte det var för lite tid egentligen.

Enda förbättringspunkten är lapparna med bordsnummer from match 2 så är de konstant täckta av grejor. Inte ett jätteproblem när det totalt bara finns 8 bord men på en större turnering hade det blivit lite knepigare.

Slår så dåligt att spelaren på bordet bredvid förlorar matchen.

#6 Dennis P

Dennis P

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 221 Inlägg:

Postad 15 mars 2018 - 04:11

Hej tänkte på detta under tuneringen bra du sade det sjall försöka sätta dem på listen istället tror det löser problemet :)

Dennis "Pink Gangster" Palmkvist

Hard core achievment avklarad: "Vaul the Maul" Förstöra 200p magic items på en match
Kalla mig Hobbyspelare :)

ETC 2013- High Elves

ETC 2014- Wood Elves, 1st place!

ETC 2015- High Elves

2nd place 8:e editions rankning (Sverige).

#7 Tyrgrim

Tyrgrim

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 163 Inlägg:

Postad 15 mars 2018 - 19:43

Startmatchen dag 1 får gärna senareläggas 15min eller börja 45min tidigare, så att det synkar upp bättre med när tågen kommer ^^.

Appen verkar riktigt nice, kör på den imho.

Det enda scenariot jag inte gillade av dom vi spelade var den när en karaktär blir kidnappad, men det var väl mer pga våran lista haha.

Scenariot med bron var galet kul. Absoluta favoritscenariot någonsin.
- Peter Sundberg

#8 awk

awk

Member

• Members
  • PipPip
  • 29 Inlägg:

Postad 15 mars 2018 - 21:59

Tycker alltid att det är roligt i Västerås. Gillar att man numera kan köpa ngt att äta på lunchen. Är också bra med swish.

Scenarierna var begripliga även för mig vilket ju gör att man inte behöver ta tid från matchen för att dividera om tolkningar. Och det gjorde väl inte jättemycket att behöva spela samma scenarie två gånger även om det hade varit roligare att få variera (hade tagit med scoring enheter vilket bara behövdes i en av alla våra matcher...). Har dock respekt för svårigheten att få in för många villkor att lösa lottning o bord.

Eftersom vi alltid spelade tiden ut så hann jag aldrig se ngt annat spel, dvs för mig blir det väl mer figurinspiration än att se andra spel och för många verkar skyttegravarna mellan spelen vara djupa men då tycker jag det är bra att faktiskt ändå ibland befinna sig i samma lokal utan att slåss :-).

Ja, flytta ut best painted Army till separata bord, det blev för struligt att ha dem utspridda. Men kanske ändå ge deltagarna möjlighet att välja om de vill vara med.

Sen undrar jag om Dennis problem med kull-scenariet egentligen beror på att Kristin o jag vann över alla kärrorna (beroende på att Dennis talade om för oss hur våra arméer egentligen fungerade, men iallafall ....)

/Katarina

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar