Hoppa till innehåll

Foto

Ris och Ros

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
39 replies to this topic

#21 Jonke

Jonke

Member

• Members
  • PipPip
  • 11 Inlägg:

Postad 27 november 2007 - 02:56

Först av allt: Tack för en väldigt rolig turnering! Jag ser fram emot nästa år.

Bra saker:

Lokalen, storleken var bra och möbleringen med borden var bra.

Kiosken jättebra. Framförallt att det fanns kaffe och 'vettigt' mellanmål, inte bara cola och kexchoklad.

Avslappnad stämning. Kändes som att de flesta var där för att spela fem matcher warhammer, inte vinna en turnering. Även arrangörerna verkade ha denna inställning.

Jättebra quiz. Bra att dela upp quizen i en mästaredel och en som räknades till turneringsresultatet. Regelfrågor är en själklarhet och jag tycker att även fluffrågor ska finnas med, fluffet är en del av hobbyn och turnering är tävling i hobbyn som helhet.

Flera pris i bäst målad. Jättebra.

Scenariona 1, 4 och 5 var bra, enkla och rakt på sak.

Dåliga saker:

Komp. Komp suger pung. Restriktioner helt okej, men inte komp, krångligt och eländigt och känns bitvis väldigt subjektivt.

För långa matchtider. 2,5 timme räcker, och skulle korta lördan med 1,5 timme. Med 3 timmar matcher blir det jättelånga dar och under match tre och 5 känns hjärnan mest som en hög med kallt potatismos. Gör också att man slipper att motståndaren ägnar en kvart åt att välja sida och tar en 20 minuters rökpaus mitt i.

Målningsbedömningen. Att ha max 40, men bara 30 som räknas gjorde att många hamnade högt. En tabletoparmé borde få hälften av målningspoängen tycker jag, om det gjorde det nu så landade den i slutresultatet på 2/3 av max. Det gör att de riktigt snygga arméerna premieras inte. Också att när en armé nått upp till en viss kvalité så spelar det ingen roll sen, skillnaden på en 30 och en 40-poängs armé borde kunna vara rätt stor, men 40-poängarn får inget för det.

Bäst målad. Lite för många arméer utplockade, hade varit lagom med 6 och då bara 2 priser. Tror inte alla orkar kolla 8 arméer ordentligt, lätt gjort att man kollar halvvägs och sen bestämmer sig. Röstade alla i bäst målad?

Ledarborden verkade flytta runt, jag tycker det är bättre att de är fasta, eller switch dag 2. Jag känner de flesta till utseende (på armé eller person), det gör att läsa en resultatlista är ganska meningslöst, tycker det är bättre att bara kunna kasta en blick upp mot ledarborden och bilda sig en uppfattning om hur det ligger till i toppstriden. Var ens alla ledarbord bredvid varandra alltid?

Internt. Bitvis var det lite 'alla känner alla och har varit med förut'-vibbar från sekretariatets håll. Alla kommer inte från rouge trader eller atlantis och en del spelar turnering första gången. Tänk på det. Säg namn och armé vid prisutdelningne t ex.

Regelhäftet skulle behöva tightas till. Lite för mycket loopholes och missar. Kändes som att det krävdes att man följde frågetråden här för att få del av all information och regler.

Skifta battlepoints. Förvirrat, varför inte bara ge victory points bonus?

Scenarion. 2an var det för mycket poäng i, jag dog 1000 poäng och tog ändå en 20-0 före skiftning. 3an, fippligt att hålla på och mäta och räkna victory points, ge en bonus i slutet bara istället. Premierar iofs snabba arméer före 'envisa'.

Jag tror att det var det. Tack än en gång för en jättekul turnering!

#22 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 322 Inlägg:

Postad 27 november 2007 - 09:10

Resultatlista kommer upp inom kort, går igenom den i sökning varför diffen var lite skum på ett par ställen. Ska försöka bli klar med det ikväll.
Men det kommer en komplett lista som man kan tiitta på och en i text som ni kan ladda ner.

Mvh
Hampus
Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2011 - Schweiz - 5:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2012 - Polen - 8:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2013 - Serbien - 11:e plats
Lagkapten ETC WHFB Team Sweden 2015 - Tjeckien - ?? plats

Medlem AR-Com ETC WHFB - 2013

Följ mig på Twitter [at] Hampus_Berg för mestadels Warhammer

"Stand and die, no death no glory!"

#23 petrus

petrus

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 378 Inlägg:

Postad 27 november 2007 - 09:23

Hampus, jag är ledsen att ett så litet fel fick så stora konsekvenser och hoppas att du har förståelse för att jag inte valde att bara vara tyst.

Edit: Jag skrev en lång post om att söka rättvisa i ett tärningsbaserat sällskapspel administrerat av människor och hurvida det bara är top10 som förtjänat denna rättvisa. Denna är nu borttagen för att underlätta att vi kan gå vidare från detta.

#24 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 322 Inlägg:

Postad 27 november 2007 - 09:42

Jag vill först och främst påpeka att vill man klaga på att det blev fel med lottningen en match ska all ilska och smutskastning göras på mig inte på Petrus, han är en mycket bra spelare och var den som kom till oss och påpekade felet.
Jag ber er omedelbart att upphöra med denna diskussion, de spelare som tycker det var fel, hata mig isf, det var jag som gjorde fel, spelarna kommer till turneringen för att ha roligt och efterspel är inget de ska behöva utstå, ingen spelare har gjort fel i detta fall utan det är jag som gjorde fel. Jag önskar att detta aldrig skulle uppstått, men det var mitt första arrangemang och jag lovar att det kommer bli bättre nästa år.

Vi spelar spelet för att ha roligt och vissa spelar för att vinna så kommer det alltid att vara, jag vill ordna en rolig turnering som folk vill komma till, så låt oss hålla oss till vad vi gjorde fel som arrangörer och låt spelarna vara utanför.

Så summa sumarum, vi vet att ett fel begåtts, av oss/mig som arrangör, vi kan inte göra något åt saken nu och vi visste innan övriga visste att detta naturligtvis inte får förekomma igen.

Men fortsätt med feeback, Skjut från höften!

Mvh
Hampus Berg
Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

#25 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 27 november 2007 - 10:14

QUOTE (Puritan @ Nov 26 2007, 14:36 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag lärde mig att det ska lämnas in 1 lapp per match inte 2, Mvh

Vet inte hur det funkar på en så pass stor turnering som detta, men när jag själv hade
ansvaret för förra RTKM, plus min miniturnering i somras och senaste
RTKM(som Crispus arrangerade) också tror jag,
så fick spelarna helt enkelt själva skriva in sitt resultat på en lång lista.
Som arrangör känns det mycket lättare om man har det av spelarna rapporterade resultatet
på ett par A4 i stället för 4000 små lappar. Visst blev det fel ändå med
spelare som skrev sina poäng på sin motspelare och/eller jag som missade på något ställe.
Det gick dock väldigt snabbt att kolla upp felen.
Crispus kanske har en helt annan åsikt än mig dock.

Som spelare ger det också lite information snabbare om man är intresserad av hur det gått för andra
spelare innan sekretariatet hunnit skriva ut en lista.

Hampus-Av ren nyfikenhet undrar jag bara vad som hände med Goepp-programmet.
Crispus fick något skumt fel också senast vilket jag inte stött på under 3 turneringar.
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#26 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 322 Inlägg:

Postad 27 november 2007 - 11:47

QUOTE (Da @ Nov 27 2007, 10:14 ) <{POST_SNAPBACK}>
Hampus-Av ren nyfikenhet undrar jag bara vad som hände med Goepp-programmet.
Crispus fick något skumt fel också senast vilket jag inte stött på under 3 turneringar.

Tjena mannen, grattis till placeringen du inger nog lite hopp till Boman... smile.gif

Jo Goepp klarar inte av skiftningen av BP dvs jag matade in VP och sen klickade jag och ändrade i BP men den lottar konstigt då.
Jag insåg redan efter match 2 att vi lika gärna kunde ha givit typ 400p till den som vann scenariot istället så hade det funkat.

Men men svårt att förutse men ett grymt bra program då excel oftast leder till att man får in den mäsnkliga faktorn på fler ställen än ett.

Mvh
Hampus
Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

#27 Dante82

Dante82

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 311 Inlägg:

Postad 27 november 2007 - 11:53

Eftersom saker och ting spunnit ur sina propotioner så måste jag bara få förklara mina intensioner.

Först av allt, ingen hatar någon här. Herregud, det är ett spel och första pris är en låda med plast i. Sen kan jag inte se varför folk verkar tro att Petrus anklagas för detta, för så är det absolut inte. En spelare har ingen skyldighet att alltid kontrollera att lottningen stämmer, jag har bara framfört att jag tycker att det är viktigt att man i tävlingsledningen kontrollerar lottningen i toppskiktet. Jag använde mig av termen "en av toppspelarna" i mitt första inlägg när jag kritiserade lottningsmissen, just på grund av att det kvittade vem det var, mina intensioner var bara att försöka berätta vad jag tycker behöver förbättras till nästa gång för turneringen ska bli ännu bättre. Jag ber om ursäkt om detta gjort att någon tagit illa vid sig.

För övrigt så vill jag säga att jag vet att Petrus är en mycket duktig spelare, och är övertygad om att han mycket väl kunnat vunnit match 4 stort även mot "rätt" motståndare.

#28 Da'Ghault

Da'Ghault

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1 051 Inlägg:

Postad 27 november 2007 - 12:38

QUOTE (Puritan @ Nov 27 2007, 11:47 ) <{POST_SNAPBACK}>
Tjena mannen, grattis till placeringen du inger nog lite hopp till Boman... smile.gif

Det finns ett uttryck som stämmer ganska in här. 'Även en blind höna kan hitta ett ägg'.
Känns som jag inte fick det riktigt rätt.....

QUOTE (Puritan @ Nov 27 2007, 11:47 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jo Goepp klarar inte av skiftningen av BP dvs jag matade in VP och sen klickade jag och ändrade i BP men den lottar konstigt då.
Jag insåg redan efter match 2 att vi lika gärna kunde ha givit typ 400p till den som vann scenariot istället så hade det funkat.

Ok. Har inte testat den varianten. När Crispus körde tror jag han använde sig av möjligheten att klicka i att någon spelare vann scenariot vilket då gav X antal poäng. Den funktionen kanske låg bakom felet den gången.
True line of sight. Vilket lysande påhitt.

#29 Ligny

Ligny

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 74 Inlägg:

Postad 27 november 2007 - 13:31

I vanlig ordning en i helhet väl genomförd turnering av såväl spelare som arrangörer. Jag måste ge ett plus för lokalen, gott om andnings- och manövreringsutrymme i jämförelse med tidigare år. Tycker också att Hampus och Morgan (+ev fler som jag inte känner till) gjorde det jättebra under turneringen, men också före och genom denna utvärdering även efter. Det är trots allt oavlönat arbete, så jag har svårt att vara kritisk när allt de egenligen gör är att ge oss alla en jättemöjlihet att utöva vår hobby en helg. Hampus verkade ha fullt upp i sekretariatet och Morgan skötte domarjobbet klanderfritt.

De saker ni tar upp tidigare angående fel i lottning kanske är frustrerande för några topplacerare men jag vill i enlighet med någon ovan (och i samstämmighet med min syn på WHFB) hålla med om att det trots allt är ett sällskapsspel vi spelar med plastgubbar som priser. Retar man upp sig för mycket på sånt som mänskliga misstag i lottningen får man allt ta och vidga sina perspektiv i livet, men visst alla små retligheter som kan elimineras borde också göra det.

Det viktigaste för alla turneringar, enligt mitt synsätt, är som redan sagts i någon post ovan att någon form av åtstramning vad gäller sen ankomst etc skapas (gäller alltså alla turneringar). Fler av oss kommer i tid, har arméerna klara inför matcherna m m men blir hela tiden fördröjda av sena akomster vilket bidrar till försenade matcher, försenade resultat, försenade luncher o s v o s v. Lösningen torde vara enkel, helt enkelt poängminus i slutpoängen för sena ankomster och sena armélistor till tävlingsledningen. Tyvärr måste piskan gå före moroten, tro mig jag är gymnasielärare med stor erfarenhet och vet vad som i de flesta fall funkar bäst i åtminstone detta avseende.

Kompdiskussionen orkar och vill jag inte gå in i så mycket, men i stort sett håller jag med Jonke.

Twisten att kunna flytta slutresultatet med 2VP var en god idé i teorin, men gynnade oftast vinnaren i maychen ändå. Tyckte nog att grejen med korten från förra QFA:n var bättre (antiflygkort, antiskyttekort, antikavallerikort, antiartillerikort m m), tror också att det motverkade uppkomsten av endisiga och tråkiga listor.

Vad gäller borden, terrängen etc så tyckte jag att allt var ok.

#30 Puritan

Puritan

Advanced Member

• Admin
  • PipPipPip
  • 4 322 Inlägg:

Postad 27 november 2007 - 14:27

QUOTE (Ligny @ Nov 27 2007, 13:31 ) <{POST_SNAPBACK}>
Det viktigaste för alla turneringar, enligt mitt synsätt, är som redan sagts i någon post ovan att någon form av åtstramning vad gäller sen ankomst etc skapas (gäller alltså alla turneringar). Fler av oss kommer i tid, har arméerna klara inför matcherna m m men blir hela tiden fördröjda av sena akomster vilket bidrar till försenade matcher, försenade resultat, försenade luncher o s v o s v. Lösningen torde vara enkel, helt enkelt poängminus i slutpoängen för sena ankomster och sena armélistor till tävlingsledningen. Tyvärr måste piskan gå före moroten, tro mig jag är gymnasielärare med stor erfarenhet och vet vad som i de flesta fall funkar bäst i åtminstone detta avseende.

Jo det ska få bli så till QFA VI.

Kompdiskussionen orkar och vill jag inte gå in i så mycket, men i stort sett håller jag med Jonke.

Ja det kanske blir restriktioner till nästa, det ska diskuteras på vår uppföljning på Måndag.

Twisten att kunna flytta slutresultatet med 2VP var en god idé i teorin, men gynnade oftast vinnaren i maychen ändå. Tyckte nog att grejen med korten från förra QFA:n var bättre (antiflygkort, antiskyttekort, antikavallerikort, antiartillerikort m m), tror också att det motverkade uppkomsten av endisiga och tråkiga listor.

Vi ville testa något som fick positiv respons från Gothcon och våra kort från förra året fick så sjukt mycket med kritik från olika håll att vissa t.o.m sa att dom inte skulle komma om vi körde med dem.

Men kommer posta en sammanfattning av det vi tagit åt oss inom en vecka eller så men har ni mer saker att skriva om så gör det, mer feedback är alltid bra.

Mvh
Hampus
Hampus Berg
Administratör för SWFBR
Caster Outside The Box

#31 Zod

Zod

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 146 Inlägg:

Postad 27 november 2007 - 22:17

Tack för en väldigt trevlig turnering! thumb.gif

Pluss:

1. Lokalen: Bra luft (vilket faktiskt är ett stort problem på många turneringar) och lite buller. Också trevligt att alla spelborden fick plats i ett rum

2. Komp i någon form är i mitt tycke klart överlägset. Restriktioner brukar kasta ut lika många barn med badvattnet, som det begränsar ost.

3. Målnings poängen. Hoppas att detta system blir något av en standard på Svenska turneringar. Det är jättekul med alla välmålade fantasifulla skapelser men risken är att det går mot "Elitisering" där folk med mindre konstnärlig talang, pengar och tid inte har någon seriös möjlighet till högre placeringar. (vilket bara skadar hobbyn)

Målet måste vara att den som målar och basar sina figurer omsorgsfullt ska kunna nå maxpoäng utan att vara född till konstnär!! Och det är ju det vi vill se.. dvs turneringar fria från tenn, plast och bas primade figurer. (inga namn) Konstnärerna ska naturligt vis belönas med fina priser wub.gif

4. Långa matcher.. Någon skrev tidigare att det skulle vara kortare matcher vilket jag tycker är helt fel. Jag åker på turnering för att koppla av med lite warhammer i två dar. Då är det lika viktigt att snacka skit, kolla in andras slag, dricka öl och ta det lugnt.

Minus:

Ganska svårt faktiskt.

1. Kan ni inte fortsättningsvis skriva ut armetypen efter namnet på resultatet. (En förkortning skulle räcka bra: HE, DE, TK etc) Det är nämligen väldigt kul att se. Jag har inte varit på någon turnering där man har bemödat sig att göra det och jag förstår inte riktigt varför. Den som inte känner så många av spelarna har svårt att härleda vem som spelade vad.

2. Statistik!!! flera tabeller, diagram och kurvor thumb.gif

#32 Zavratatar

Zavratatar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 869 Inlägg:

Postad 27 november 2007 - 23:14

Ja, det är sant. En lista med namn på hjälper inte så mycket om man inte vet hur ägarna till namnen ser ut och vad de spelar. Det hade jag uppskattat. smile.gif

Jag håller också fullständigt med när det gäller matchlängden. Själv skulle jag gärna se lite längre matcher, jag vet att det var några som inte hann spela klart alla rundor och det är synd när det händer. Dock måste man försöka ta hänsyn till de som spelat så pass mycket att det "sitter i ryggmärgen" och som när de är klara måste vänta en timme eller mer innan nästa match.. Förhopningsvis hittar man något att sysselsätta sig med ändå, jag klarade detta alldeles utmärkt hela söndagen och jag spelade inte ens några matcher. wink.gif

Och yeah, mer statistik åt folket. De siffror som lite undangömt dök upp innan turneringen på antal drakar och sådana intressanta saker är väldigt kul att se. Speciellt statistik på hur många gånger tidigare nämnda drakar dog!
Viss statistik kan ju tyvärr vara lite svår att sammanställa (totala antalet miscast i turneringen hör antagligen till den kategorin..) men alla siffror som administrationen tar sig tid att peta ihop uppskattas nog av de flesta. smile.gif

#33 Patrise

Patrise

Member

• Members
  • PipPip
  • 11 Inlägg:

Postad 28 november 2007 - 06:38

Jag har laddad ett par dagar för att skriva ner mina åsikter. Nu behöver jag inte bemöda mig. Jag håller helt och hållet med Zod här ovan.

//Pat

#34 toshiro

toshiro

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 178 Inlägg:

Postad 28 november 2007 - 13:03

QUOTE (Zod @ Nov 27 2007, 22:17 ) <{POST_SNAPBACK}>
3. Målnings poängen. Hoppas att detta system blir något av en standard på Svenska turneringar. Det är jättekul med alla välmålade fantasifulla skapelser men risken är att det går mot "Elitisering" där folk med mindre konstnärlig talang, pengar och tid inte har någon seriös möjlighet till högre placeringar. (vilket bara skadar hobbyn)

Målet måste vara att den som målar och basar sina figurer omsorgsfullt ska kunna nå maxpoäng utan att vara född till konstnär!! Och det är ju det vi vill se.. dvs turneringar fria från tenn, plast och bas primade figurer. (inga namn) Konstnärerna ska naturligt vis belönas med fina priser wub.gif

Jag tror inte det handlar så stor del om talang. När jag först började måla var mina gubbar riktigt fula, men efter ca 5 års målande började det likna något. Allt eftersom man tränar på att måla blir man bättre, så efter 12 år har jag blivit bra på att måla. Det handlar bara om att träna. Därför tycker jag det är bra att det finns skillnader i poäng mellan riktigt snygga arméer och TT arméer. Vill man bli bra på att måla är det bara att börja träna.

Ser ut att ha varit en lyckad turnering, synd att jag inte kunde komma.

Burträsk DM bordtennis 1993 (5a), Burträsk DM bordtennis 1995 (3a), Burträsk DM bordtennis 1995 Dubbel (1a),

Vindelälvsloppet 1999 5,2km (23:40, motvind) Släktkamp Geni 2004 (delad 2a) Svensk mästare ishockey 2013, 2014.

#35 Jonke

Jonke

Member

• Members
  • PipPip
  • 11 Inlägg:

Postad 28 november 2007 - 19:21

QUOTE (toshiro @ Nov 28 2007, 13:03 ) <{POST_SNAPBACK}>
Jag tror inte det handlar så stor del om talang. När jag först började måla var mina gubbar riktigt fula, men efter ca 5 års målande började det likna något. Allt eftersom man tränar på att måla blir man bättre, så efter 12 år har jag blivit bra på att måla. Det handlar bara om att träna. Därför tycker jag det är bra att det finns skillnader i poäng mellan riktigt snygga arméer och TT arméer. Vill man bli bra på att måla är det bara att börja träna.

Quoted for truth. Att måla en snygg armé handlar om hur mycket tid och energi man lägger ner på sitt målande. Jag kan se en tydlig utveckling i mitt målande och min nästa armé kommer (förhoppnigsvis) vara snyggare än skogsalverna som jag kom med i år. Precis som att alverna är snyggare än min förra armé som är snyggare än armén jag gjorde innan dess. Men detta är pga att jag anstränger mig för att förbättra mitt målande och tillämpa allt som jag lär mig på en armé på nästa som jag målar.

#36 Silenius

Silenius

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 34 Inlägg:

Postad 29 november 2007 - 12:11

Vill tacka alla som jag mötte (första turneringen sedan 5th edition) för ert tålamod med mina regelfadäser. Det var grymt kul och jag ser redan fram emot nästa turnering. Vann mitt första pris någonsin under en turnering och det säger inte lite hehe När priset sedan var för bäst skrivstil är det bara ännu mer chockerande wink.gif

#37 Quizmaster

Quizmaster

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 Inlägg:

Postad 02 december 2007 - 17:46

Setomidor - en kort kommentar till ditt långa inlägg i början av den här tråden.

Jo, den separata Quizmaster-delen var ju en lysande idé, tycker jag.

Beträffande huruvida jag är sjuk eller inte är jag inte helt säker, men rätt insnöad på Warhammerkunskap vågar jag nog påstå att jag är utan att överdriva...än så länge har jag dock inte skrivit några regelböcker...smile.gif.

Så länge som jag har chans att vinna nåt pris överhuvudtaget är jag nöjd...även om jag nog skulle vilja bättra på min målning en gnutta så att jag slipper tappa fem placeringar på att min armé ser rätt skabbig ut(dvs knappt Tabletopstandard).

Nu gjorde det ju inte så mycket att du slog mig med med en battlepoint, det hade inte gjort nån större skillnad - även om det hade varit kul att skrapa ihop mest poäng i den kategorin.

#38 Setomidor

Setomidor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 395 Inlägg:

Postad 02 december 2007 - 18:28

QUOTE (Quizmaster @ Dec 2 2007, 17:46 ) <{POST_SNAPBACK}>
Setomidor - en kort kommentar till ditt långa inlägg i början av den här tråden.

Jo, den separata Quizmaster-delen var ju en lysande idé, tycker jag.

Beträffande huruvida jag är sjuk eller inte är jag inte helt säker, men rätt insnöad på Warhammerkunskap vågar jag nog påstå att jag är utan att överdriva...än så länge har jag dock inte skrivit några regelböcker...smile.gif.

Så länge som jag har chans att vinna nåt pris överhuvudtaget är jag nöjd...även om jag nog skulle vilja bättra på min målning en gnutta så att jag slipper tappa fem placeringar på att min armé ser rätt skabbig ut(dvs knappt Tabletopstandard).

Nu gjorde det ju inte så mycket att du slog mig med med en battlepoint, det hade inte gjort nån större skillnad - även om det hade varit kul att skrapa ihop mest poäng i den kategorin.

Du har en jobbig tendens att spika quiz, helt klart. Är det något med vattnet i sundsvall? Både göran och du, från ~samma ställe.

Du vann ju både quiz och bästa general, eftersom de gick på VP istället för BP smile.gif Så grattis till bägge!

Ps, bra användarnamn wink.gif ds.

#39 Quizmaster

Quizmaster

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 Inlägg:

Postad 02 december 2007 - 19:30

QUOTE (Setomidor @ Dec 2 2007, 18:28 ) <{POST_SNAPBACK}>
Du har en jobbig tendens att spika quiz, helt klart. Är det något med vattnet i sundsvall? Både göran och du, från ~samma ställe.

Du vann ju både quiz och bästa general, eftersom de gick på VP istället för BP smile.gif Så grattis till bägge!

Ps, bra användarnamn wink.gif ds.

Tja, jag registrerade mitt användarnamn innan QfA V så lite lustigt är det väl att jag faktiskt lyckades plocka hem Quizmaster-titeln. smile.gif

Beträffande vattnet i Sundsvall tror jag inte du behöver oroa dig för dopning - det finns ett par killar från Sundsvall som är rentav urusla på quizzen i varje turnering vi åker på - jag nämner dock inga namn. evilgrin.gif . Dessutom är ju Göran lite av en globetrotter tycker jag - som han flyttar land och rike runt. smile.gif

Angående bästa general så kanske jag hade bättre VP-diff än dig men det var ju fortfarande Jacob Scott som lyckades skrapa ihop mest diff så där var jag bara tvåa med rätt stor marginal(1395 VP). Jag hoppas att det inte kommer bli en vana att placera mig tvåa i två olika kategorier.

Mvh,
Fredrik Back AKA the Quizmaster smile.gif

#40 Setomidor

Setomidor

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 395 Inlägg:

Postad 03 december 2007 - 08:05

Just ja, var ju Jacob som tog bästa general smile.gif Jag kommer mest ihåg våra livliga spekulationer innan, och eftersom jag vet att JAG inte vann så måste det varit.... Jacob wink.gif

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar